Mark en Nathalie
door Mark en Nathalie Mar 26, 2023 om 16:35
Auto & vervoer

Snel slijtende distributieriem in duizenden auto’s: wie aansprakelijk te stellen?

Wij hebben een Peugeot 2008 met de bekende Pure Tech 1.2 motor. Deze is als een jong gebruikte auto bij een niet Peugeot dealer gekocht, maar stond bij een Mazda, Mitsubishi en Suzuki autodealer. Aan wie moet ik de ingebrekenbrief richten?

1771 5 Rapporteer

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 26, 2023 om 16:40
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mark en Nathalie,

Neem contact op met de redactie van Kassa, klik op de volgende link:

https://www.bnnvara.nl/kassa/over-kassa

hereistom
door hereistom - Mar 26, 2023 om 16:46
740 Antwoorden / 1 Vragen

Uit dit verhaal van de ANWB blijkt dat vervanging pas nodig is bij 100.000km;

https://www.anwb.nl/experts/auto/174/distributieriem-peugeot-2008-1.2-puretech

K
osten daarvan zijn €379,- die u zelf moet betalen, of u moet nog garantie hebben op uw aankoop.

marita5
door marita5 - Mar 26, 2023 om 17:13
11534 Antwoorden / 15 Vragen
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 26, 2023 om 17:16
2095 Antwoorden / Vragen

"In gebreke stellen" betekent dat u stelt dat een andere partij tekortschiet in het nakomen van een afspraak. Wie denkt u dat tekortgeschoten in in welke afspraak die u heeft gemaakt? Daar kunt u de brief dan naartoe sturen.

Marbesa
door Marbesa - Mar 27, 2023 om 10:06
1 Antwoorden / Vragen

Richt je tot de RDW of importeur. Bij de RDW kan je los van de importeur nagaan of de auto onder de terugroepregeling valt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 27, 2023 om 13:57
2095 Antwoorden / Vragen

Met een "ingebrekenbrief"? Dat lijkt mij raar.