fm
door fmmachiels Feb 6, 2006 om 17:31
Auto & vervoer

SRS lampje op dashbord

Het lampje SRS op het dashbord van mijn Rover 45 blijft branden.

Hoort bij de airbag. Kan dit kwaad en hoe te verhelpen?

Met dank

20835 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

de airbag stuurautomaat, heeft een storing gevonden in het srs systeem en geeft dit aan dmv het lampje.

de airbag kan dan mogelijk niet goed functioneren, bij een eventueele aanrijding.

dit kan in die zin dan ook zeker kwaad wanneer u hier te lang mee door blijft rijden.

de garage kan de stuurautomaat uitlesen en vertellen wat er aan de hand is.

wat vaak voorkomt is het corroderen van stekker verbindingen.

zeker als de auto al wat ouder is.

vervangen van de kabelboom en bij behorende stekkers is dan de enige goede oplossing.

tevens moet na een aanrijding waarbij de airbag(s) geactiveerd zijn de airbag(s),stuurautomaat en kabelbomen van het systeem worden vervangen

de onderstaande oplossing kan dan ook zonder problemen naderhand worden uitgevoerd zonder dat dit direct conseqenties heeft voor vervanging daarvan.

wat wel gedaan word is de rotte stekker van de betreffende verbinding eraf knippen en deze dmv solderen weer aan elkaar zetten.

dit is een stuk goedkoper ,minder storings gevoelig en mits vakkundig gedaan net zo goed.

dit is echter NIET de werkwijze die de fabricant/importeur voorschrijft

ve
door verwijderd - Feb 6, 2006 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

grapje,PICT1376

ve
door verwijderd - Feb 7, 2006 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Hartelijk dank voor uw deskundige reaktie.

Zou u me kunnen vertellen waar ik die kontakten kan vinden?

wederom hartelijk dank.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2006 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is 9 van de 10 keer de stekker onder de stoel van de bestuurder.door solderen is prima maar moet daarna vaak wel de fout code gewist worden.als het lampje brand kan er niets gebeuren omdat dan het systeem is uitgeschakeld en dus gewoon niet werkt,

ve
door verwijderd - May 2, 2006 om 00:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste is inderdaad om eerst de foutcode,s te laten uitlezen bij de dealer. De stekkers doorsolderen is inderdaad een goede oplossing maar let ook op de gordelspanners ! Dit is ook een mogelijke oorzaak.

Zonder Airbag geen vollegaz