zinook
door zinook Apr 22, 2009 om 14:37
Auto & vervoer

Ten onrechte verzekerd.

 Hallo experts,


 


Gisteren stond ik met pech langs de kant van de weg. Aangezien ik al jaren een Audi rijd en deze altijd netjes bij een Audi dealer in onderhoud is, heb ik recht op de Audi mobiliteitsgarantie.  


 Ik belde dus naar mijn dealer maar aangezien het na 18 uur was werd ik doorverbonden met het VHD. In eerste instantie dacht ik dat ik met de alarmcentrale van Audi was verbonden maar achteraf was dit niet zo.  


Ik vertelde erbij dat ik pech had met mijn Audi en deze man die ik aan de lijn had vroeg waar ik verzekerd was. Op dat moment wist ik dat niet zo 1,2,3 en ging dus op zoek naar mijn groene kaart. Ondertussen meldde ik dat ik recht had op de Audi mobiliteitsgarantie, waarop hij vroeg of ik dan ook een Audi reed…….???? Ja, natuurlijk. Op dat moment had er misschien een lampje moeten gaan branden bij mij, dat ik niet de Audi alarmdienst aan de lijn had maar op dat moment zat ik 200 km. van huis en was een beetje in paniek.


 Het zoeken naar mijn groene kaart duurde iets te lang voor deze meneer (vrouwen hebben zoveel zooi in hun tas) en hij vroeg om mijn kenteken. Nadat ik deze netjes doorgegeven had zei hij dat ik geen recht had op hulp. Mijn verzekering dekte geen pechhulp. Waarop ik dus vroeg: Dus ik heb geen recht op Audi Mobiliteitsgarantie? Nee, ik was verzekerd bij maatschappij…….. en had geen recht op hulp. 


 Op dat moment was een collega van me de ANWB tegengekomen en die had de ANWB naar mij gestuurd. Ik stuurde deze man weg (terwijl ik aan het telefoneren was) want ik was geen lid van de ANWB en had immers recht op de Audi garantie. Meteen daarna maar teruggeroepen toen ik te horen kreeg dat ze me niet kwamen helpen en hulp had ik nodig!



 Om een verhaal kort te maken, ik ben dus lid geworden bij de ANWB (220 euro). Toen ik thuis kwam meteen alles uitgezocht en ja hoor, ik had wel recht op de Audi Mobiliteitsgarantie. Meteen die avond gebeld naar mijn dealer waardoor ik dus weer bij de VHD uitkwam en mijn verhaal uitgelegd. Ik was lid geworden omdat zij mij verkeerd geadviseerd hadden! Dus 220 euro armer doordat iemand daar zijn werk niet goed doet. 


 

2229 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

poltol
door poltol - Apr 22, 2009 om 15:12
3885 Antwoorden / 22 Vragen
0

Hallo,


Volgen mij heeft u "gewoon" de verkeerde gebeld. AUDI hulp moet u namelijk direct bellen. En dan gaat alles werken zoals het hoort. U heeft een kostbaar "foutje" gemaakt. Geld [gedeeltelijk] terug? Lijkt mij niet haalbaar.


Mobiliteitsgarantie


De mobiliteitsgarantie verzekert u van hulpverlening bij 0800 - AUDI HULP


eventuele pech onderweg in geheel west-Europa. 0800 - 2834 4857


Deze is gratis als u de reguliere onderhoudsbeurten en


reparaties laat uitvoeren door een officiële Audi-dealer.


Voor hulp in het buitenland belt u gratis 0 - 0800 AUDI HULP


of 00 31 33 49 49 102.


 


Vr.gr. poltol

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:04
Huishouden & energie

Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes

Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer