at
door athene_1 Mar 3, 2004 om 23:44
Auto & vervoer

Tomos

beste mensen, sinds een half jaar heb ik een nieuwe Tomos Standaard met helaas steeds terugkerende gebreken. De handelaar lijkt steeds nieuwe gebreken te creëren of ze waren er al, ik weet het niet meer. Ik wil graag mijn geld terug, hij zegt dat dat niet kan.
Wat kan ik doen?
Alvast bedankt!

1149 5 Rapporteer

bullpower
door bullpower - Apr 16, 2004 om 12:57
5 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt er natuurlijk wel mee gerenden maar ik denk dat als je naar de handelaar gaat je misschien wel tot een overeenkomst kan komen dat hij je voor een klein bedrag een nieuwe levert.

at
door athene_1 - Apr 16, 2004 om 12:57
2 Antwoorden / 12 Vragen

Ik had gister het hele ellendige verhaal omtrent deze tomos ingetypt, maar om een of andere reden werd hij niet verzonden. Nieuwe poging: ik heb de tomos dus een half jaar. In die tijd had hij dat hij regelmatig niet wilde opstarten. De handelaar probeert de schuld te geven, zegt: 'ja, er zit geen brandstof in'. Er zat inderdaad niet zo veel in, maar hij was nog niet op de reservestand geweest, en het was ook veel vaker voorgekomen. Zou wel heel toevallig zijn als ik iedere keer zonder brandstof was. Nadat dat eindelijk verholpen was, reed hij prompt halve snelheid. Ik weer terug. Nu wordt gesuggereerd dat ik 'iets'verschoven zou hebben en dat zij dat goed gezet hebben. Is niet waar. Vorige keer vroeg ik mijn geld terug. Kon niet zei hij. Nu vraag ik of ze lid zijn van een geschillencommissie. Hij zegt: dat zijn we niet. Hij zegt nu ook dat ik maar contact met tomos moet opnemen, en dat ik van hen toch geen garantie meer krijg omdat ik er een "snelle' uitlaat op heb zitten. Deze uitlaat is door de handelaar bij aankoop op geplaatst. Ik vind dat hij mij hiervan op de hoogte had moeten stellen, want ik had in dat geval zéker een andere keuze gemaakt. Meneer vind mijn vragen niet leuk en zegt mij dat ik ook bij hem niet meer hoef te komen voor klachten en reparaties. Ik heb de brommer dus net een half jaar. Kan hij dit maken? Ik bedoel: hij draait de zaken om. Hij weet dat ik na al het gebeurde graag van hem en deze tomos af wil.[ik heb geen vertrouwen in deze zaak meer] en nu denkt hij dit op deze manier op te lossen. Nogmaals, kan hij dit maken?

bullpower
door bullpower - Apr 16, 2004 om 12:57
5 Antwoorden / 0 Vragen

nee dat kan hij zeker niet maken. maar over dat verhaal van die snelle uitlaat: ik ben van mening dat hij bij aanschaf had moeten zeggen dat de garantie er dan niet meer is. ik zal gewoon naar een ander brommerzaak gaan en laten kijken of hun er wat aan kunnen doen, anders weet ik het ook niet meer!!!
succes

wolferine
door wolferine - Apr 16, 2004 om 12:57
12 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, dat kan de winkelier zeker niet maken, er zit gewoon garantie op de bromfiets. En wat betreft de opmerking met de uitlaat ben ik het helemaal eens met het vorige antwoord: mocht door de uitlaat de garantie vervallen dan had de winklier dat moeten meedelen.
Waar het deze mensen om gaat is winst maken. Dat kan door verkoop van artikelen of bijvoorbeeld door opvoeren van een bromfiets (weet niet of dat hier van toepassing is). Wat men dan wel 'vergeet' te vertellen is wat de consequeniets zijn met btrekking tot garantie, verzekering en verkeerscontroles. Het kan veel geld kosten en mocht blijken dat er iets niet klopt aan de bromfiets dan wil de winkelier dat best verhelpen, maar dan wel op kosten van de eigenaar. Heel slim van de verkoper.
Mocht betreffende persoon niet aangesloten zijn bij een branche vereniging of geschillencommissie (vraag eens na bij een andere bromfietszaak waar zij bij aangesloten zijn) dan kun je misschien proberen vij een rechtsbijstandverzekering om wat advies te vragen.
heel veel succes

sc
door scooterfreak - Apr 16, 2004 om 12:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zulke dealers kunnen heel moeilijk doen maar wat hij volgens u allemaal zegt kan gewoon niet, een bromfiets die nog niet op reserve staat kan niet leeg zijn of het niet meer doen dat is groote onzin zelfs na dat je hem op reserve gezet hebt kun je er nog een heel eind mee rijden, verder mag de dealer niks zomaar aan de snorfiets veranderen, hij mag er niet zomaar een snellere uitlaat opzetten en al heeft hij dat gedaan dan zit er nog ZEKER garantie op de brommer en de dealer is gewoon verplicht deze mankementen te maken ook zou je kunnen informeren of deze zaak niet toch is aangesloten bij Scooter Plus, dat is een bekende bond in de scooter branche, waarschijnlijk heeft de bromfiets gewoon een beurt nodig, de carburateur moet waarschijnlijk gewoon afgesteld worden of die zit misschien verstopt, ik zou als ik u was naar een andere dealer gaan en hem een beurt laten geven dan is het mankement zo verholpen of u kunt volhouden bij deze dealer en uw rechtsbijstand inschakelen.

Groet Erik