TomTom Live 2 Blue&Me | Siracusa versie v11.803 [update]
Heb TomTom Live 2 Blue&Me in mijn auto Fiat Panda.
Sinds vorige viel mijn Live services weg, dus geen traffic informatie meer.
Op de TomTom o.a. fabrieksherstel en het proces volgens TomTom uitleg uitgevoerd o.a. de knop op mijn TomTom ingedrukt houdend ook na het tromgeroffel en wachtend op het zwart op wit beeld en de knop de TomTom 3x kort ingedrukt houdend. Mijn TomTom gat het proces herstellen - restoring!
Na het herstelproces geeft My Drive aan dat er een (cruciale) update moet doen van Siracusa versie v11.803 73 Mb.
Als Siracusa 11.803 is geïnstalleerd, begint de vicieuze cirkel weer van voren af weer. Live Services verdwijnt dan weer van het toneel.
[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 28 mrt 2015, 00:50][quote=1953 schreef op zaterdag 28 mrt 2015, 00:00]Heb TomTom Live 2 Blue&Me in mijn auto Fiat Panda.
Sinds vorige viel mijn Live services weg, dus geen traffic informatie meer.
Op de TomTom o.a. fabrieksherstel en het proces volgens TomTom uitleg uitgevoerd o.a. de knop op mijn TomTom ingedrukt houdend ook na het tromgeroffel en wachtend op het zwart op wit beeld en de knop de TomTom 3x kort ingedrukt houdend. Mijn TomTom gat het proces herstellen - restoring!
Na het herstelproces geeft My Drive aan dat er een (cruciale) update moet doen van Siracusa versie v11.803 73 Mb.
Als Siracusa 11.803 is geïnstalleerd, begint de vicieuze cirkel weer van voren af weer. Live Services verdwijnt dan weer van het toneel.
Hoelang heeft u deze tom tom al, mijn dochter heeft n.l. ook geen update meer kunnen ontvangen omdat zij hem al een hele tijd niert meer heeft gebruikt . Zij heeft hem n.l. dagelijks niet nodig omdat zij bekende route rijd.
juli a.s. 3 jaar.
Dit is de instructie van TomTom-support - met instructieafbeeldingen:
Om het probleem met de update te verhelpen wil ik u vragen de herstelmodus te proberen zoals hieronder staat beschreven.
1. Laad je navigatiesysteem minstens 2 uur op.
2. Zorg ervoor dat je de meest recente versie van MyDrive Connect gebruikt. meer
3. Klik op het pictogram van MyDrive Connect ( of of ) in het Windows-systeemvak of de Apple-menubalk en klik vervolgens op MyDrive.
MyDrive wordt geopend in je webbrowser.
4. Sluit de USB-kabel die bij je navigatiesysteem is meegeleverd aan op je computer.
Belangrijk: sluit de USB-kabel nog niet aan op je navigatiesysteem.
Tip: sluit de USB-connector rechtstreeks aan op de computer en niet via een USB-hub of een USB-poort op het toetsenbord of de monitor. Gebruik UITSLUITEND de USB-kabel die werd meegeleverd bij het navigatiesysteem. Andere USB-kabels werken mogelijk niet naar behoren. Je kunt de houder niet gebruiken om het navigatiesysteem aan te sluiten op de computer.
5. Schakel je navigatiesysteem in.
6. Houd de Aan/Uit-knop ingedrukt. Laat de Aan/Uit-knop niet los wanneer het navigatiesysteem opnieuw opstart met een trommelgeluid. Houd de Aan/Uit-knop ingedrukt totdat op het navigatiesysteem een zwart scherm met witte tekst verschijnt. Laat de Aan/Uit-knop pas los wanneer je dit scherm ziet. Dit kan 10 seconden of langer duren.
7. Terwijl het zwarte scherm met witte tekst wordt weergegeven, druk je de Aan/Uit-knop drie keer snel in en laat je de knop elke keer helemaal los. De juiste timing is hierbij cruciaal.
Het scherm wordt zwart en na een paar seconden start het navigatiesysteem opnieuw op in de herstelmodus. Afhankelijk van je navigatiesysteem wordt er een draaiend tandwiel of wiel op het scherm weergegeven.
Als je geen draaiend tandwiel of wiel ziet, moet je je navigatiesysteem uitschakelen en teruggaan naar stap 6.
8. Sluit de USB-kabel snel aan op het navigatiesysteem. Je moet de kabel aansluiten terwijl het draaiende tandwiel of wiel wordt weergegeven.
9. Zodra je navigatiesysteem is aangesloten op de computer, begint MyDrive Connect met het herstellen van de TomTom-software op je navigatiesysteem.
Koppel je navigatiesysteem niet los.
Je kunt de voortgang volgen in MyDrive Connect.
Zeer belangrijk: het herstelproces kan 5 tot 30 minuten in beslag nemen, afhankelijk van de snelheid van de internetverbinding. Koppel het navigatiesysteem tijdens het herstelproces niet los van de computer. Dit kan het navigatiesysteem beschadigen.
Koppel je navigatiesysteem ook niet los wanneer het downloaden volledig is voltooid.
Wacht totdat je navigatiesysteem opnieuw opstart.
10. Wanneer je navigatiesysteem opnieuw is gestart, kun je het loskoppelen van de computer.
Als de software goed is hersteld, wordt het navigatiesysteem op de normale manier gestart.
[quote=aurora1 schreef op zaterdag 28 mrt 2015, 00:18]Heeft u het al op het forum van Tom Tom voorgelegd?
Ken dat forum nog niet, ga er eens zeker op kijken.
Gisteravond toch die update uitgevoerd en wederom ga dan weer in de vicieuze cirkel belanden.
Het netwerk is uitgeschakeld nu, kan het ook niet activeren, daar er de essentiële knoppen na die update ontbreken.
Sinds vorigemaand viel mijn Live services weg, dus geen traffic informatie meer.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen is ook al geen optie meer, al vaak genoeg geprobeerd op deze wijze, zet geen zoden aan de dijk.
[quote=hopetobehelping schreef op zaterdag 28 mrt 2015, 06:04]Beste 1953,
u heeft het wellicht al geprobeerd, op de site van TomTom vind u de volgende instructies voor het activeren: klik hier.
Ja, die site had ik ook al gevonden.
Kan niet via mijn TomTom het netwerk activeren. Mis ook een aantal essentiële knoppen op mijn TomTom.
Zodra de TomTom hersteld is, komt daarna wederom de update Siracusa v11.803 als essentieel update, kan deze update niet wegeren of wegmoffelen; vicieuze cirkel is wederom aanwezig.
[quote=1953 schreef op zaterdag 28 mrt 2015, 00:00]Heb TomTom Live 2 Blue&Me in mijn auto Fiat Panda.
Sinds vorige viel mijn Live services weg, dus geen traffic informatie meer.
Op de TomTom o.a. fabrieksherstel en het proces volgens TomTom uitleg uitgevoerd o.a. de knop op mijn TomTom ingedrukt houdend ook na het tromgeroffel en wachtend op het zwart op wit beeld en de knop de TomTom 3x kort ingedrukt houdend. Mijn TomTom gat het proces herstellen - restoring!
Na het herstelproces geeft My Drive aan dat er een (cruciale) update moet doen van Siracusa versie v11.803 73 Mb.
Als Siracusa 11.803 is geïnstalleerd, begint de vicieuze cirkel weer van voren af weer. Live Services verdwijnt dan weer van het toneel.
Hoelang heeft u deze tom tom al, mijn dochter heeft n.l. ook geen update meer kunnen ontvangen omdat zij hem al een hele tijd niert meer heeft gebruikt . Zij heeft hem n.l. dagelijks niet nodig omdat zij bekende route rijd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder
Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer
Pakketten niet ontvangen of kwijt
Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt. 2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer