sc
door scheepsjoager Jul 18, 2013 om 11:48
Auto & vervoer

Twijfeloverfiets

hallo allemaal!
ik wil erg graag weten of iemand ervaring heeft met een e-bike en dan een gazelle orange pur innergy ik twijfel dus tussen deze of een sparta ion rx+ het gaat om een damesuitvoering alvast bedankt grt Ria Dijk

1034 6 Rapporteer

me
door mein33 - Jul 18, 2013 om 12:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Advies fietsmerk : Sparta, Batavus of de duurdere Koga Miyata
Advies fietssoort : voor een fiets met trapondersteuning adviseer ik u een fiets te nemen met de motor in het achterwiel. Dit type is strakker bij het sturen, de motor in het voorwiel is veel onrustiger.
Heeft u gelegenheid de fiets te stallen in een ruimte met elektra, dan adviseer ik tevens een fiets met de accu in het frame, hierdoor ligt het zwaartepunt van de fiets lager en ook dat heeft een positief effect op het rijgedrag
Gebruik zelf, nu voor het 5e jr., een Sparta Ion Gls en heb daar inmiddels bijna 13.000 probleemloze km's mee gereden

sc
door scheepsjoager - Jul 18, 2013 om 13:20
2 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=mein33 schreef op donderdag 18 jul 2013, 12:54]Advies fietsmerk : Sparta, Batavus of de duurdere Koga Miyata
Advies fietssoort : voor een fiets met trapondersteuning adviseer ik u een fiets te nemen met de motor in het achterwiel. Dit type is strakker bij het sturen, de motor in het voorwiel is veel onrustiger.
Heeft u gelegenheid de fiets te stallen in een ruimte met elektra, dan adviseer ik tevens een fiets met de accu in het frame, hierdoor ligt het zwaartepunt van de fiets lager en ook dat heeft een positief effect op het rijgedrag
Gebruik zelf, nu voor het 5e jr., een Sparta Ion Gls en heb daar inmiddels bijna 13.000 probleemloze km's mee gereden

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 18, 2013 om 13:40
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb nu een onbekende van de Aldi, en met de motor in voorwiel en losse accu achterop, maar alleen bij zware ondersteuning kan het wiel flink zwabberen, bij lichtere standen nauwelijks of geen last.
De 8 versnellingen achter en die werken zo goed dat ik zelfs er met een lege batterij nog plezier van had.
Deze fiets die minder dan de helft van de eerder gevraagde koste is dus eigenlijk een best goed product, ik heb alleen vragen over hoe lang de accu mee gaat en wat die later gaat kosten als ik een nieuwe moet, want levensduur en prijzen zijn vaak moeilijk te achterhalen van de accu pakketten helaas.

dearagain
door dearagain - Jul 18, 2013 om 14:36
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*uit de reviews, komt de sparta nmm beter uit de verf

me
door mein33 - Jul 19, 2013 om 11:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=scheepsjoager schreef op donderdag 18 jul 2013, 13:20][quote=mein33 schreef op donderdag 18 jul 2013, 12:54]Advies fietsmerk : Sparta, Batavus of de duurdere Koga Miyata
Advies fietssoort : voor een fiets met trapondersteuning adviseer ik u een fiets te nemen met de motor in het achterwiel. Dit type is strakker bij het sturen, de motor in het voorwiel is veel onrustiger.
Heeft u gelegenheid de fiets te stallen in een ruimte met elektra, dan adviseer ik tevens een fiets met de accu in het frame, hierdoor ligt het zwaartepunt van de fiets lager en ook dat heeft een positief effect op het rijgedrag
Gebruik zelf, nu voor het 5e jr., een Sparta Ion Gls en heb daar inmiddels bijna 13.000 probleemloze km's mee gereden

@scheepsjoager,

Heeft u misschien een opmerking of een vraag dan klikt u op "vraag beantwoorden" en kunt u in het vak "reageren" uw opmerking of vraag invoeren.

ta
door tar - Jul 20, 2013 om 12:52
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=scheepsjoager schreef op donderdag 18 jul 2013, 11:48]hallo allemaal!
ik wil erg graag weten of iemand ervaring heeft met een e-bike en dan een gazelle orange pur innergy ik twijfel dus tussen deze of een sparta ion rx+ het gaat om een damesuitvoering alvast bedankt grt Ria Dijk

Geachte mevrouw van Dijk,

Misschien heeft u iets aan deze link:

E-fietsen en aandrijfsystemen

Succes!