h.
door h.trum Dec 21, 2016 om 21:25
Auto & vervoer

Versnellingsbak Nissan Juke defect

De versnellingsbak van mijn Nissan Juke automaat is na 53.000km defect. De auto is van november 2010. Nissan wil geen coulancbehandeling toepassen. De garagehouder heeft hierover een klacht bij Nissan ingediend. Ondanks diverse telefoontjes en mails reageert Nissan niet. Inmiddels zit ik al 4 weken zonder auto.
Hoe moet dit opgelost worden?

9881 9 Rapporteer

simon55
door simon55 - Dec 21, 2016 om 21:28
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als de garagehouder al een klacht hierover heeft ingediend bij Nissan zegt dit toch al genoeg wat betreft de service van dit merk

tenormin
door tenormin - Dec 21, 2016 om 21:36
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Op de site zijn ze heel positief over zichtzelf ;-) . Als de garagehouder al een klacht heeft ingediend, gooi uw klacht er nog eens bovenop. Is geen service, zeker niet daar auto's nu veel langer dan vroeger 'meekunnen'.
https://www.nissan.nl/nissan-rijders/onderhoud-services.html

Ma
door Mat Matheij Dec 21, 2016 om 21:53
986 Antwoorden / 3 Vragen

In ieder geval -maar dat was al het geval bij oudere wagens- minimaal 100.000 km.

ja
door jackyh - Dec 21, 2016 om 21:36
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als zelfs de garage geen antwoord krijgt dan is er volgens mij niets aan te doen.

vd
door vdlieuw - Dec 21, 2016 om 21:37
211 Antwoorden / 6 Vragen

Het is met auto importeurs net als met verzekerings mij., telecom providers enz., als aankomende
klant wordt je in de watten gelegd, een koop is met een druk op de knop een feit maar als er een
probleem is dan zijn ze niet thuis.

In uw geval goed dat de dealer ook actie heeft ondernomen want hoe je het ook went of keert,
een versnellingsbak en zeker een automaat, mag en kan natuurlijk nooit al bij 53.000 km de geest geven.
Het feit dat de importeur niet reageert geeft natuurlijk ook al te denken over de kwaliteit van deze importeur,
men geeft niets om de tevredenheid van de klant, u zult tzt ongetwijfeld een antwoord van ze krijgen met diverse
lu... smoezen waar u niets aan heeft, u zit met de schade en zonder wagen.

Via de Bovag heeft ook weinig zin ben ik bang, mijn ervaingen uit het verleden is dat ook zij een hoop bla bla
hebben maar als het puntje bij paaltje komt trekt men toch partij voor de leden en dat zijn de importeurs.

Aangetekende brief met bericht van ontvangst, x- aantal werkdagen de tijd geven om te reageren en anders de
media er mee in, er zijn voldoende programma's om voor uw klacht aandacht te vragen.

Ma
door Mat Matheij - Dec 21, 2016 om 21:49
986 Antwoorden / 3 Vragen

Allereerst moet uiteraard vastgesteld worden of de kilometerstand juist is. Wanneer dat zo is  mag je van een relatief nieuw model verwachten dat ALLE onderdelen minimaal 100.000 km meegaan, dus ook de versnellingsbak. Dat alles bij normaal onderhoud. De vraag is dus hoe zit enige garantie  van Nissan in elkaar en is deze overdraagbaar. Daarnaast is de garage wanneer u de auto daar heeft gekocht -ook als tweedehandsje- aansprakelijk.

Ma
door Mat Matheij - Dec 21, 2016 om 21:55
986 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u ook al zelf een klacht ingediend bij Nissan of wordt u mogelijk aan het lijntje gehouden door uw garage en zijn zij ook het verkoopadres.

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2016 om 22:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In allereerste instantie moet u natuurlijk bij degene zijn die u de auto heeft verkocht. Dat die garage weer terugkoppelt naar de importeur is niet uw pakkie an.

Topantwoord

sw
door swat1500 - Dec 21, 2016 om 22:32
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit mij geheel bij Tijger1 aan. U heeft, tenzij u de auto rechtstreeks van (de) Nissan (importeur) hebt gekocht, niet met het feit te maken dat Nissan geen coulance wil toepassen.
U heeft de auto bij een garage, al dan niet een Nisaan dealer, gekocht. Die garage dient ervoor te zorgen dat het probleem verholpen wordt. Als de garage van mening is dat het defect u niet te verwijten valt maar het gevolg is van een fabrieksfout, dan dient de garage het defect kostenloos te repareren. Dat de garage de feitelijke kosten niet bij Nissan kan verhalen, is niet van invloed op uw recht op de kostenloze reparatie.
Ik mag aannemen dat de betreffende garage, nu deze kennelijk uw mening deelt, u vervangend vervoer heeft verstrekt!

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 22, 2016 om 00:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zijn alle onderhoudsbeurten op de juiste tijd en bij de dealer uitgevoerd?
Zo nee dan kan dat de afwijzing van enige coulance verklaren.