wj
door wjvandijk01 Feb 15, 2012 om 20:17
Auto & vervoer

Verzekering

Geachte lezer(es) van deze mail,
Ik wil u vragen voor mijn buurvrouw die geen pc heeft, en 82 jaar is en vorige week haar man verloren heeft.
Zij hebben allebei een snorfiets , maar die gebruikt zij niet meer .
Volgens de verzekering moet zij gewoon het verzekerings geld door blijven betalen,ondanks dat zij er geen gebruik meer van maakt, en deze gewoon in de schuur staan .
Moet zij gewoon blijven betalen? gaarne uw advies b.v.b.d.

Met een vriendelijke groet,

Willem van Dijk.

545 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 15, 2012 om 20:33
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Iedereen die een brom/snor fiets heeft met een verplichte verzekering, moet daarvoor een verzekring hebben EN betalen. Ook al staan in dit geval beide snorfietsen in de schuur, ongebruikt, er moet een actuele verzekering voor zijn. Ik zoek even voor de weg van afmelden.

mahadma
door mahadma - Feb 15, 2012 om 20:35
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Klik hier voor informatie over het schorsen van een kenteken bij het rdw. Succes.

mahadma
door mahadma - Feb 15, 2012 om 20:38
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Wellicht zijn de beide snorfietsen te verkopen? Eventueel aan een bromfietsenboer in de buurt? Want als ze ongebruik en onverzekerd in de schuur blijven staan, moet er wel de verzekering betaald worden. Bij verkoop heeft ze en wat geld en geen problemen. Want er komen zonder schorden/verkoop gegarandeerd boetes over wegens niet verzekerd zijn.

vladja
door vladja - Feb 15, 2012 om 21:08
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Let bij verkoop op dat buurvrouw gelijk een vrijwaringsbewijs krijgt van de kentekens. Niet van dat komt nog wel.

Vladja

mahadma
door mahadma - Feb 15, 2012 om 22:14
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Dat is een goede aanvulling Vladja, want anders krijgt de verkoper ook nog de bekeuringen binnen, als er geen officiƫle overschrijvind wordt gedaan met een vrijwaringsbewijs voor de verkoper.