fm
door fmmachiels Oct 14, 2011 om 14:46
Auto & vervoer

Voornaam wijzigen op vliegticket transavia

Door een fout mijnerzijds moet de voornaam van mij gewijzigd worden op het vliegticket van een vlucht op 23 januari 2012,geboekt bij DERTOUR(DLD)

De kosten zijn 135€. Ik vind dit schandalig duur en dit zal dan ook de laatse keer zijn dat ik met transavia vlieg cq boek via deze reisorganisatie.

11425 14 Rapporteer

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 14, 2011 om 14:58
842 Antwoorden / 1 Vragen

Als je niet wenst te betalen voor fouten uwer zijds, dan blijf je vanaf nu dus aan de grond. Er is namelijk geen vliegmaatschappij die dit gratis doet (de meeste maatschappijen hanteren een dergelijk tarief als Transavia).

freya
door freya - Oct 14, 2011 om 14:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo fmmachiels,

Er wordt altijd voor gewaarschuwd dat de naam op het ticket overeen moet komen met de naam op het paspoort. Dat het zoveel geld kost om deze 'fout' te herstellen is niet anders. Overigens, bij alle andere maatschappijen betaal je ook dat soort tarieven, dus Transavia is daar echt niet uniek in. Kortom, 'boos' zijn op Transavia is niet terecht. Eigenlijk kun je maar op één persoon boos zijn en dat is de persoon die het ticket geboekt heeft....
In ieder geval wel een dure les.

m.vr.gr. Freya

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2011 om 14:59
16876 Antwoorden / 108 Vragen

Het maakt niet uit met welke maatschappij u vliegt, van KLM tot Corendon, Martinair, Easy jet, Ryanair; allen hanteren dezelfde voorwaarden. Heb heel vaak stampvoetende mensen op t.v. gezien in serie met Easy jet o.a. en je kunt op je kop gaan staan; bijbetalen moet je.

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2011 om 15:01
16876 Antwoorden / 108 Vragen

hè bah freya, op dezelfde tijd (bijna) hetzelfde verhaal geschreven.

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2011 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo fmmachiels,

.....door een fout mijnerzijds.....
dus NIET de fout van Transavia!

.....Ik vind dit schandalig duur.....
Ik ook, maar is helaas niet anders.

Maar zou tóch even informeren of er wel de juiste kosten zijn berekend (of heb je een 'eentje' teveel getypt?). Volgens de Algemene Vervoersvoorwaarden is dit
€ 35.

Lees hier:
Naamswijzigingen Naamswijzigingen kunnen tegen betaling van een vergoeding (zie hierna onder kosten voor wijzigingen) uitsluitend via het transavia.com call centre worden gewijzigd tot 1 uur voor de originele vertrektijd van de vlucht. Het betreft de volgende wijzigingen:
• een andere persoon dan vermeld in de boeking wil reizen. Deze naamswijziging is uitsluitend mogelijk voor een los geboekte enkele reis (een enkele heenreis en een enkele terugreis samen geboekt en in een keer betaald worden niet aangemerkt als twee enkele reizen) of voor de heen- en terugreis indien de persoon zowel de heen- als terugreis overneemt. Het is dus niet mogelijk om voor een deel van de boeking (heen- of terugreis) een naamswijziging door te geven. Als u derhalve zelf gebruikmaakt of zal maken van de heen- of terugvlucht, kunt u de resterende vlucht niet overdragen aan een ander.
• er is bijvoorbeeld sprake van een spellingsfout, maar de persoon blijft hetzelfde.
Let op: Een vluchtwijziging is alleen mogelijk indien de gewenste vlucht op dat moment daadwerkelijk wordt aangeboden. De vluchten van transavia.com worden per seizoen in de systemen gezet. Kosten voor wijzigingen Voor wijzigingen brengen wij u het volgende tarief in rekening:
• Voor wijzigingen via internet geldt het speciale internettarief van 35 euro per enkele reis per persoon;
• Voor wijzigingen via het transavia.com call centre betaalt u het normale tarief van 40 euro per enkele reis per persoon.
• Indien het geldende tarief op het moment van wijzigen hoger is dan het door u in eerste instantie betaalde tarief, betaalt u eveneens het verschil tussen beide tarieven. Het verschil in tarief is niet verschuldigd voor een wijziging van de naam van een passagier wanneer dezelfde passagier deelneemt aan de geboekte vlucht. U ontvangt geen geld terug als het nieuwe tarief lager is dan het oorspronkelijke tarief.

Met vr.gr.

fm
door fmmachiels - Oct 15, 2011 om 14:00
6 Antwoorden / 13 Vragen

Beste mensen. Bedankt voor uw antwoorden. Nu een update;

Ik heb geboekt bij een duits reisburo n.l, DERTOUR. zij hebben dus een charter van transavia.

op 13 oktober kostte wijzigen 99€ Ik zeg doen!
op14 oktober kostte het 132€
eveneens op 14 oktober plotseling 218€ Ik zeg bekijk het maar.Transavia staat hier dus buiten en kunnen ook niets voor me doen.
Wel kontakt gehad met hun callcenter waar een vriendelijke mijnheer het met mij eens was dat dit absurde bedragen zijn.
De situatie uitgelegd en hij zij mij dat het geen probleem zou opleveren bij inschecken. De roepnaam is voldoende.

Ik hoop dat anderen er hun voordeel mee kunnen doen in soortgelijke gevallen.

Nogmaals hartelijk dank voor uw reakties.

tenormin
door tenormin - Oct 15, 2011 om 14:49
16876 Antwoorden / 108 Vragen

fmmachiels,
...waar een vriendelijke meneer het met mij eens was dat dit absurde bedragen zijn. De situatie uitgelegden hij zei mij dat het geen probleem zou opleveren bij inchecken, de roepnaam is voldoende[/i......
En toch hoop ik van harte dat u op 23 januari 2012 niet voor een onaangename verrassing komt te staan, omdat die vriendelijke meneer het mondeling met u eens was. Of heeft u het zwart op wit?

di
door diemenees - Oct 16, 2011 om 14:12
196 Antwoorden / 15 Vragen

die 100EUR extra kunnen dus heel goed komen omdat die lage prijs niet meer beschikbaar was ten tijde van herboeking/correctie-LEES die voorwaarden precies! En het reisburo zal er ook wel wat aan commissie op toeleggen als het niet in 1e instantie hun fout was.
Het verschilt WEL hoe airlines met kleine fouten omspringen-die hele lage prijzen van RYAn en EASY mieten ze toch ergens vandaan halen. Ook kan bij sommige airlines een goed reisburo nog wel wat bereiken. Verder is het natuurlijk wel raar om als NLer bij een DUits reisburo een NL airline te boeken.

fm
door fmmachiels - Oct 26, 2011 om 10:36
6 Antwoorden / 13 Vragen

laatste update;

Enig juiste antwoord is van Edrick3.
Via het callcentrum van Transavia.com 80 € betaald voor 2 wijzingen (heen- en terugreis.
Je krijgt het nieuwe e-ticket (e-mail ) binnen 10 min. toegestuurd.

Wat die duitsers vroegen is absurt

Bedankt Edrick3

edrick3
door edrick3 - Oct 26, 2011 om 10:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@fmmachiels,

Graag gedaan.
Scheelt toch mooi weer een paar centen. ;-)

gr
door grillo - Nov 20, 2011 om 13:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

en toch klopt het niet!

Ook ik heb net hetzelfde akkefietje gehad met zowel Easyjet als Transavia. Easyjet gaf aan, ach kan gebeuren, we wijzigen het wel even. GEEN KOSTEN

Transavia pertinent niet. In mijn beleving moeten de kosten die gevraagd worden in verhouding staan tot de geleverde dienst. Als je het ticket wilt overdragen aan iemand anders, dan kan ik me nog voorstellen dat je zegt, tsja, dit is een nieuw ticket, anders zou het wel heel eenvoudig worden voor particulieren om zelf voor reisbureautje te spelen.

Waarom zou ik wel zelf een ticket kunnen boeken en niet zelf een voornaam kunnen wijzigen als ik bijvoorbeeld Johan heb geschreven ipv van Johannes. Achternaam blijft gelijk, geboortedatum blijft gelijk, de persoon is dezelfde! Ik heb Transavia gevraagd mij een overzicht te doen toekomen van de samenstelling van het bedrag. €40 voor een administratieve handeling is nl. exorbitant en niet in verhouding tot de kosten van het ticket.

Transavia is nu erg traag in reageren (als ze al gaan reageren). Het feit dat iets in de algemene voorwaarden staat betekent niet dat je er geen vragen over mag stellen of ter discussie mag stellen. Ik heb allang opgegeven dat ik het geld nog terug zal krijgen van Transavia. Ik wil echter wel de gang van zaken ter discussie stellen.

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2011 om 13:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@grillo,

Nou, dan heb je geluk gehad.
Easyjet is normaal niet zo coulant!

6.2. Veranderingen

6.2.1 Tenzij u een Flexible Fare hebt gekocht, kunt u de reservering van de vlucht na de bevestiging niet veranderen. De namen van de passagiers of de vlucht (onder voorbehoud van beschikbaarheid) mogen wel veranderd worden vóór het inchecken voor de oorspronkelijke vlucht en na betaling van kosten per passagier per vlucht en eventuele verschillen in tarieven of belastingen en andere heffingen die van toepassing kunnen zijn op het moment dat de verandering wordt gemaakt, dit altijd onder voorbehoud van de Vervoerdervoorwaarden.

5 Naamswijziging

Namen van passagiers kunnen tegen betaling van een vergoeding voor een "naamswijziging" (zie onderstaande tabellen) worden gewijzigd per passagier, per reis, minimaal één uur voor de geplande vertrektijd van de vlucht. Als er sprake is van een verschil tussen het oorspronkelijk betaalde tarief en het huidige, beschikbare tarief op het moment van de wijziging, dient de passagier de tariefstijging ten opzichte van de oorspronkelijke boeking te betalen. Er vindt geen restitutie plaats als het nieuwe tarief lager is. Bij boekingen die meer dan één reis omvatten, moeten alle reizen op naam van dezelfde passagier staan. Naamswijzigingen zijn niet mogelijk indien een van de reizen die onder de boeking vallen al gemaakt is. Indien een klant de naam van een passagier op een volgeboekte vlucht wil wijzigen, wordt het in rekening gebrachte prijsverschil gebaseerd op het hoogste tarief voor de geboekte route.

Namen van passagiers uit een on-lineboeking van een vaste gebruiker kunnen via de easyJet-site worden gewijzigd. De wijzigingen dienen minimaal twee uur voor de geplande vertrektijd van de vlucht te worden ingevoerd. Voor naamswijzigingen gelden de volgende administratiekosten:
Munteenheid Vergoeding voor naamswijziging
GBP 35.00
Euro 42.00
CHF 56.00
DKK 315.00
CZK 1050.00
HUF 12,300.00
PLN 175.00
MAD 480.00

Namen van passagiers kunnen tot twee uur vóór de geplande vertrektijd van de vlucht worden veranderd door te bellen naar het callcenter van easyJet of door één uur vóór de geplande vertrektijd naar de verkoopbalie op de luchthaven te gaan (meer telefoonnummers vindt u op de contactpagina.) De kosten voor naamsveranderingen via het callcenter zijn:
Munteenheid Vergoeding voor naamswijziging
GBP 40,00
Euro 48,00
CHF 72,00
DKK 360,00
CZK 1250,00
HUF 14.000,00
PLN 220,00
MAD 550,00

Algemene vervoersvoorwaarden Artikelen 3.2 en 6.2

Je kunt dit nu wel ter discussie willen stellen, maar het is niet anders,

Met vr.gr.

ma
door marijke__b - Oct 30, 2012 om 11:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ticket gisteravond geboekt en vanmorgen met Transavia gebeld voor een wijziging in een naam (ik had roepnaam ipv naam op paspoort ingevuld, net als Johan ipv Johannes) en dat koste niets.

edrick3
door edrick3 - Oct 30, 2012 om 12:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marijke__b,

Nou , dan hebben ze je ook gematst en heb je geluk gehad.

Dan hebben ze het blijkbaar als 'spelfout' beoordeeld.

Kosten voor wijzigingen
Voor wijzigingen brengen wij u het volgende tarief in rekening:
• Voor wijzigingen via internet geldt online wijzigingskosten a € 35,- per enkele reis per persoon;
• Voor wijzigingen via het transavia.com call centre betaalt u wijzigingskosten a € 40,- per enkele reis per persoon;
• Indien het geldende tarief op het moment van wijzigen hoger is dan het door u in eerste instantie betaalde tarief, betaalt u eveneens het verschil tussen beide tarieven (het zgn. tariefsverschil). U ontvangt geen geld terug als het nieuwe tarief lager is dan het oorspronkelijke tarief.
Spelfout
Indien er sprake is van een overduidelijke spelfout – ter beoordeling van transavia.com - dan kunt u tot 2 uur voor de geplande vertrektijd van de vlucht deze spelfout herstellen. Wijzigen van spelfouten kan alleen via het transavia.com call centre. Aan het herstellen van een spelfout zijn geen kosten verbonden.

Met vr.gr.