ka
door katja1000 Apr 23, 2012 om 14:00
Auto & vervoer

Waarom wordt er zoveel geklaagd

Om mij heen wordt flink geklaagd. Over vanalles: de hoge prijzen van de zorgverzekering, de hoge eigen bijdragen, de bonussen. De kropsla die vroeger toch echt veel lekkerder was, de lange wachtrij bij de dokter, Het is allemaal niks. Als ik dan wil meedenken met een oplossing hoor ik al snel "ach, dat helpt toch niks", we doen het ermaar mee.. En iedereen gaat weer zijns weegs.
Alsof het om het klagen gaat,en niet om er iets aan te willen doen. Herkent iemand dit? Zitten er onder de kassa-liefhebbers ook van dit soort types die graag klagen? Waarom willen de meeste niet denken in oplossingen en kansen?

738 29 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schijnt een tijdverschijnsel te, ze zien anderen mensen iets meer kunnen doen ze kunnen en dan maar klagen dat zij het niet kunnen. Maar kijken niet naar anderen die het nog slechter hebben dan zijzelf.Al mijn moeder zij altijd klagers hebben geen nood. Dus altijd optimistisch blijven dan klaag je niet.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hoor. Ik herken mij daar niet in.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

vroeger klaagde men ook, maar bereikte er minder mensen mee omdat internet niet bestond.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klagen zoals er tegenwoordig geklaagd wordt in Nederland komt vooral omdat we verwend zijn en alles hebben. Zodra de belangrijkste discussie bij de koffieautomaat en op diverse fora gaan over het opraken van gratis goodies bij Albert Heijn kan ik alleen maar concluderen dat het kennelijk erg goed gaat in Nederland. Anders hadden we het wel over echte problemen.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Zitten er onder kassaliefhebbers ook van dit soort types die graag klagen?'

Er zitten hier enkele verdachte types die tot de groep 'notoire klagers' zouden kunnen behoren, maar geen nood, we houden ze in de gaten!

geintje.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met andere woorden... BEK houden ! ????

Want dat wordt namelijk bedoeld als men klaagt over klagers !

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mag ik klagen over je vraag, Katja1000?

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op maandag 23 apr 2012, 17:46: Mag ik klagen over je vraag, Katja1000?

Dat heb je hiermede al gedaan.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

katja1000 schreef op maandag 23 apr 2012, 14:00: Om mij heen wordt flink geklaagd. Over vanalles: de hoge prijzen van de zorgverzekering, de hoge eigen bijdragen, de bonussen. De kropsla die vroeger toch echt veel lekkerder was, de lange wachtrij bij de dokter, Het is allemaal niks. Als ik dan wil meedenken met een oplossing hoor ik al snel "ach, dat helpt toch niks", we doen het ermaar mee.. En iedereen gaat weer zijns weegs.
Alsof het om het klagen gaat,en niet om er iets aan te willen doen. Herkent iemand dit? Zitten er onder de kassa-liefhebbers ook van dit soort types die graag klagen? Waarom willen de meeste niet denken in oplossingen en kansen?

Klagen doen mensen omdat ze geen oplossing zien voor hun probleem.
Je beklag doen over de torenhoge bonussen is meer dan terecht, je beklagen dat de premies van eigen bijdrages ook. Waarom beklaag jij niet wat? Verdien je zoveel of bijt je liever je tong af? Zal wel, gezien je semi positieve gereutel over oplossingen zoeken en kansen bedenken.
Waarom klaag jij trouwens dat een ander klaagt over bijvoorbeeld de smaak van sla?
Wou je dat soms ontkennen? Wou je er ook een oplossing bij? Die is er niet.
Anderen bepalen wat wij eten en hoe het moet smaken, Nederland is dichtgespijkerd, bijna alles ligt onwrikbaar vast, klagers rest dus niet anders dan klagen...

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even lekker klagen lucht op zodat je er elke dag weer tegenaan kunt :-)

ve
door verwijderd - Apr 24, 2012 om 08:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

" Leven en laten leven " dit helpt ook !!!

ve
door verwijderd - Apr 24, 2012 om 08:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

soms klagen mensen terecht, bijvoorbeeld als bedrijven zich niet aan afspraken houden. maar idd klagen omdat een supermarktactie op is... tja... daar kunnen wij niet bij helpen. kunnen we geen advies over geven.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2012 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op maandag 23 apr 2012, 19:53: Even lekker klagen lucht op zodat je er elke dag weer tegenaan kunt :-)

Precies!

Klagen is een uiting van frustratie wat heel menselijk is en bij het leven hoort.

En de één klaagt wat meer dan de ander, maar dat is toch ook met alles zo?

Lekker zo laten?

ve
door verwijderd - Apr 24, 2012 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja klagen wil niet gelijk zeggen dat je op de barricaden moet gaan staan, maar is een uitlaatklep.

Niks mis mee :-)

ve
door verwijderd - Apr 24, 2012 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

van leyden schreef op maandag 23 apr 2012, 19:41:
katja1000 schreef op maandag 23 apr 2012, 14:00: Om mij heen wordt flink geklaagd. Over vanalles: de hoge prijzen van de zorgverzekering, de hoge eigen bijdragen, de bonussen. De kropsla die vroeger toch echt veel lekkerder was, de lange wachtrij bij de dokter, Het is allemaal niks. Als ik dan wil meedenken met een oplossing hoor ik al snel "ach, dat helpt toch niks", we doen het ermaar mee.. En iedereen gaat weer zijns weegs.
Alsof het om het klagen gaat,en niet om er iets aan te willen doen. Herkent iemand dit? Zitten er onder de kassa-liefhebbers ook van dit soort types die graag klagen? Waarom willen de meeste niet denken in oplossingen en kansen?

Klagen doen mensen omdat ze geen oplossing zien voor hun probleem.
Je beklag doen over de torenhoge bonussen is meer dan terecht, je beklagen dat de premies van eigen bijdrages ook. Waarom beklaag jij niet wat? Verdien je zoveel of bijt je liever je tong af? Zal wel, gezien je semi positieve gereutel over oplossingen zoeken en kansen bedenken.
Waarom klaag jij trouwens dat een ander klaagt over bijvoorbeeld de smaak van sla?
Wou je dat soms ontkennen? Wou je er ook een oplossing bij? Die is er niet.
Anderen bepalen wat wij eten en hoe het moet smaken, Nederland is dichtgespijkerd, bijna alles ligt onwrikbaar vast, klagers rest dus niet anders dan klagen...

Klagen lucht op, ik geloof het meteen! Ik klaag hoogstzelden, zie altijd de zonnige kant ervan, en vind bovenal dat je als consument veel keus hebt. Wat slaat u een kwetsende, bevooroordeelde toon aan. Voor bijna alles is een oplossing. Om er maar eens te noemen: ik koop biologische groente bij en plaastelijke teler. Niemand bepaald wat ik eet. U klinkt verbitterd. Als klagen dan helpt bent u daar in geslaagd.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2012 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is...voor de een is het glas halfvol en voor de ander half leeg. Ik ken mensen die meer dan het dubbele van mijn salaris hebben, maar altijd wel wat te klagen hebben, terwijl ik ook mensen ken met een klein AOW-tje (maar 3x per week warm eten) en dit dan relativeren met een opmerking dat het in de oorlog slechter was.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2012 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik vroeger accepteerde klaag ik nu over.
Vele bedrijven volgen dit soort forums dus het helpt om bedrijven te verbeteren.
Elke klacht kan omzet kosten.

Vooral als een firma erg populair is durf ik niet eens meer te kijken op hun website.
Oxxio en NEM, ik kijk niet eens meer omdat ze populair zijn dus het helpt.
Zelfs meneer van 't Hek had ooit een T Mobile probleem en we weten de gevolgen...
Anti reclame bij Kassa is sterker dan de beste campagne.

Daarom nu voor mij voorlopig even geen Katja Dropjes meer.... :-)

ve
door verwijderd - Apr 25, 2012 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vroeger had je ook klagers, alleen horen de mensen nu veel meer geklaag via radio en tv over van alles en nog wat. En dan gaan ze zelf ook daaraan mee doen.
En als je iets maar lang genoeg vol houdt gaan anderen dat ook overnemen.
Dus niets van aantrekken, en zelf gewoon normaal door leven op de manier die je zelf gewend bent.En je hoeft niet naar klagers te luisteren of er naar te handelen als je niet wilt.Blijf gewoon jezelf.

Groetjes.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2012 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op woensdag 25 apr 2012, 10:29: Wat ik vroeger accepteerde klaag ik nu over.
Vele bedrijven volgen dit soort forums dus het helpt om bedrijven te verbeteren.
Elke klacht kan omzet kosten.

Vooral als een firma erg populair is durf ik niet eens meer te kijken op hun website.
Oxxio en NEM, ik kijk niet eens meer omdat ze populair zijn dus het helpt.
Zelfs meneer van 't Hek had ooit een T Mobile probleem en we weten de gevolgen...
Anti reclame bij Kassa is sterker dan de beste campagne.

Daarom nu voor mij voorlopig even geen Katja Dropjes meer.... :-)

;-)

ve
door verwijderd - Apr 26, 2012 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een krop sla die vroeger lekkerder was, dat vind ik ook onzin om over te klagen.
Maar als iemand klaagt dat de zorgverzekering, eigen risico, huur etc stijgt terwijl salarissen en uitkeringen op hetzelfde niveau blijven, vind ik dat geklaag terecht.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2012 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik neiging tot klagen of zeuren krijg, denk ik altijd aan mensen ergens op de wereld die het slechter hebben dan wij, en dat lucht op.

Dat helpt mij om positief te blijven en dingen in perspectief te zien.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2012 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

katja1000!!!..ben jaren vrijwilliger geweest in een verzorgingtehuis en bij een voedselbank..heb heel veel ellende gezien dus als jij met je positieve gevoel eens een weekje mee loopt en dan nog er zo over nedenkt dan heb je recht van spreken..oudere mensen die maanden lang geen bezoek krijgen en dagen lang in de zelfde luier lopen,niet worden gewassen en dan nog eens bestolen worden van hun geld en sieraden..mensen die diep in de schulden zitten omdat hun bedrijf naar de haaien is geholpen door de gemeente omdat een amtenaar liever zijn bedrijf zag gaan dan komen..15 jaar lang een prachtige bedrijf gehad en veel geinversteerd maar een vriendje van de amtenaar had een de zelfde soort bedrijf dus die kreeg de hulp wel van de amtenaar.....ik word misselijk van mensen die zo positief denken maar niet verder kijken dan hun neus lang is net zoals de damens en heren in de eerste en tweede kamer doen...ik daag je uit katja!!!!!!!ga een poosje in een verzorgingstehuis mee lopen en dan spreken we elkaar weer.....nee sterke nog ga er een tijdje wonen en dan word je net zo slecht behandeld als de andere mensen..

ve
door verwijderd - Apr 26, 2012 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

de eelco schreef op donderdag 26 apr 2012, 12:40: katja1000!!!..ben jaren vrijwilliger geweest in een verzorgingtehuis en bij een voedselbank..heb heel veel ellende gezien dus als jij met je positieve gevoel eens een weekje mee loopt en dan nog er zo over nedenkt dan heb je recht van spreken..oudere mensen die maanden lang geen bezoek krijgen en dagen lang in de zelfde luier lopen,niet worden gewassen en dan nog eens bestolen worden van hun geld en sieraden..mensen die diep in de schulden zitten omdat hun bedrijf naar de haaien is geholpen door de gemeente omdat een amtenaar liever zijn bedrijf zag gaan dan komen..15 jaar lang een prachtige bedrijf gehad en veel geinversteerd maar een vriendje van de amtenaar had een de zelfde soort bedrijf dus die kreeg de hulp wel van de amtenaar.....ik word misselijk van mensen die zo positief denken maar niet verder kijken dan hun neus lang is net zoals de damens en heren in de eerste en tweede kamer doen...ik daag je uit katja!!!!!!!ga een poosje in een verzorgingstehuis mee lopen en dan spreken we elkaar weer.....nee sterke nog ga er een tijdje wonen en dan word je net zo slecht behandeld als de andere mensen..

dan nog heeft een moeder in afrika die haar kind niet kan voeren het zwaarder.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2012 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

eva369...daar heeft u helemaal gelijk maar dit was maar een klein voorbeeldje voor ""positieve""katja..ik denk dat katja totaal de weg kwijt is en een onbezorde leventje lijd..ik gun haar dat absoluut maar om dan tezeggen dat mensen helemaal niet mogen klagen dan begrijp je niet wat er allemaal in de wereld gebeurd.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2012 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

de eelco schreef op donderdag 26 apr 2012, 12:40: oudere mensen die dagen lang in de zelfde luier lopen,niet worden gewassen

Is dit niet een beetje overdreven?
Ik werk zelf in de zorg maar heb zulke mistoestanden als jij beschrijft nog nooit meegemaakt.
iedereen wordt elke dag gewassen en keurig netjes verzorgt en wordt indien nodig wel 5x verschoond per dag.
Lijkt me sterk dat ik nou toevallig steeds in de goede zorgcentra werk.
Als er een zorgcentrum zou bestaan zoals jij omschrijft, waar iemand dagen in hetzelfde incomateriaal loopt en nooit gewassen wordt, zal zo'n verzorgingshuis snel gesloten worden.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2012 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan het leuk vinden, je kan het niet leuk vinden, het feit is dat er wordt geklaagd.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook zorgen hoor. Maar probeer altijd de mooie dingen van het leven te zien. Als ik ga hardlopen in het bos bv. Dan geniet ik van de omgeving, dat ik dit kan enz.. Kom regelmatig in verzorgingshuizen, en zie daar best vaak ellende.
Ik kan me niet voorstellen dat ik daar ooit naar toe zou gaan (maar wie wel?)
Veel is een keuze, dat wil ik mensen vaak zeggen. je kunt je altijd maar als slachtoffer blijven gedragen, maar je kunt ook zelf initiatieven starten.

Klagen zal zeker opluchten! En het geeft anderen de mogelijkheid oplossingen te bedenken. Blijven klagen dus ;-)

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

van leyden schreef op maandag 23 apr 2012, 19:41:
katja1000 schreef op maandag 23 apr 2012, 14:00:
Klagen doen mensen omdat ze geen oplossing zien voor hun probleem.
Je beklag doen over de torenhoge bonussen is meer dan terecht, je beklagen dat de premies van eigen bijdrages ook. Waarom beklaag jij niet wat? Verdien je zoveel of bijt je liever je tong af? Zal wel, gezien je semi positieve gereutel over oplossingen zoeken en kansen bedenken.
Waarom klaag jij trouwens dat een ander klaagt over bijvoorbeeld de smaak van sla?
Wou je dat soms ontkennen? Wou je er ook een oplossing bij? Die is er niet.
Anderen bepalen wat wij eten en hoe het moet smaken, Nederland is dichtgespijkerd, bijna alles ligt onwrikbaar vast, klagers rest dus niet anders dan klagen...

Prima verwoord!

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

katja1000 schreef op woensdag 13 jun 2012, 17:48: Ik heb ook zorgen hoor. Maar probeer altijd de mooie dingen van het leven te zien. Als ik ga hardlopen in het bos bv. Dan geniet ik van de omgeving, dat ik dit kan enz.. Kom regelmatig in verzorgingshuizen, en zie daar best vaak ellende.
Ik kan me niet voorstellen dat ik daar ooit naar toe zou gaan (maar wie wel?)
Veel is een keuze, dat wil ik mensen vaak zeggen. je kunt je altijd maar als slachtoffer blijven gedragen, maar je kunt ook zelf initiatieven starten.

Klagen zal zeker opluchten! En het geeft anderen de mogelijkheid oplossingen te bedenken. Blijven klagen dus ;-)

Heel goed schat zo doe ik het ook!
Maar als ik in die verzorgingshuizen kom, dan denk ik vaak, hoop dat er voor mij een pilletje is tegen die tijd, scheelt de maatschappij ook weer een hoop zorgkosten ;-)