sc
door scheepers Jun 23, 2005 om 09:19
Auto & vervoer

Waneer moet een baas een vast contrat aanbieden

ik heb nu al mijn vierde contract gekregen de eerste keer een half jaar daarna nog een keer een half jaar de derde en vierde keer vvor een jaar maar waneer moet hij dan verplicht een vast contract aanbieden of ontslag geven ????????

mijn beroep is vrachtwagenchauffeur binnenland

330 4 Rapporteer

wvs
door wvs - Jun 23, 2005 om 10:03
28 Antwoorden / 0 Vragen

Beste scheepers,

Aan de hand van deze informatie
kan ik alleen maar zeggen dat u wettelijk gezien al een contract hebt voor onbepaalde
tijd.

Het punt is alleen of er
onderbrekingen zijn tussen deze contracten en zo ja hoe lang?

Er ontstaat namelijk een
arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd als:

Werkgever en werknemer meer dan drie
arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd achter elkaar (of met onderbrekingen
van maximaal drie maanden) sluiten. De vierde overeenkomst is automatisch een
arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Of wanneer de totale duur van de
opeenvolgende arbeidsovereenkomsten langer dan drie jaar is. Zodra de
periode van drie jaar wordt overschreden, gaat de voortgezette overeenkomst
automatisch over in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Wanneer een onderbreking langer is dan 3 maanden, begint de telling dus weer opnieuw.

 Groeten, willie

hell-rider
door hell-rider - Jun 23, 2005 om 12:52
573 Antwoorden / 0 Vragen

Correct en een aanvulling is op z'n plaats. Voor ontslag moet hij een hele goede reden hebben.

Werk ze, WillmG

grindweg
door grindweg - Jun 23, 2005 om 23:20
2308 Antwoorden / 28 Vragen

als je niet vast in dienst bent inmiddels ga naar het arbeids burea want je bent alleen niet in vaste dienst als je tussen tijds er uit geweest bent voor een x aantal weken.dus ontslag is hier niet op zijn plaats.kijk anders maar eens in de cao beroeps goederen vervoer. desnoods via dit medium.succes

user123
door user123 - Jun 24, 2005 om 23:29
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou er niet teveel gedoe van maken bij de werkgever. Formeel gezien heeft u na 3 verlengingen een vaste aanstellingen als ware u aangenomen voor onbepaalde tijd.

Halverwege de looptijd zou u eens kunnen vragen hoe het precies zit. U heeft ergens gelezen dat een derde verlenging onbepaalde tijd betekent, en of dat nu voor u ook van toepassing is. (Om gedoe aan het einde van uw vierde overeenkomst te voorkomen, afhankelijk van uw relatie met uw werkgever uiteraard)