sj
door sjeffanaat Jul 8, 2022 om 12:21
Auto & vervoer

Waxlaag op autoruit

Hoe krijg je het beste de waxlaag van de autoruit af, als het regent  en gebruik mijn riutenwisser dan zie ik veel strepen waardooor het zicht even wazig is, komt door de waxlaag, hoe kan ik dat dus het beste verwijderen

10050 14 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 8, 2022 om 12:40
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Een doekje met spiritus misschien de oplossing?

sw
door swat1500 - Jul 8, 2022 om 12:44
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Glasex wellicht.

rj
door rjw - Jul 8, 2022 om 12:49
3261 Antwoorden / 5 Vragen

In het verleden kreeg ik bij "mijn" wasstraat doekjes met volgens mij alcohol om de ramen na de wasbeurt te poetsen. Tegenwoordig gebruiken ze een ander soort wax en is dat niet meer nodig.

Misschien eens met van die wc doekjes proberen?

me
door mein33 - Jul 8, 2022 om 12:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Glassex er op spuiten en schoonpoetsen met keukenrolpapier !
Daarna nawrijven met een prop opgefrommelde krantenpapier.

va
door vanlotjegetikt Jul 8, 2022 om 13:20
809 Antwoorden / Vragen

Dat deden wij vroeger de  kolenkachelruitjes mee schoonmaken.

Franske1958
door Franske1958 - Jul 8, 2022 om 13:38
426 Antwoorden / 2 Vragen

Viamond 704
Een scheutje in een half emmertje water en alles is schoon te vegen binnen enkele seconden.
Gooi de overschot van het sopje niet weg maar giet die op die groene algen in die naden van uw auto
en in die letters achterop. Na 15 minuten afspoelen met een tuinslag en ook alle groene aanslag is weg.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 8, 2022 om 13:39
7188 Antwoorden / 3 Vragen
marita5
door marita5 - Jul 8, 2022 om 14:27
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sjeffanaat ,

Je autoruiten neem je beter niet mee. De vettige wax kan voor een waas zorgen, waardoor je zicht wordt belemmerd.  Het is ook niet fijn om de wax aan je ruitenwissers te hebben. Mocht er toch een waxlaag op de ruit of wissers zitten, dan is die het beste met wat water en ammoniak te verwijderen.

Lees dit artikel . klik op de rode regel .

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/wat-is-autowax-of-autowas-en-wat-is-het-nut-ervan

me
door mein33 Jul 8, 2022 om 16:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Amoniak ???? Heel goed idee als je zou willen dat je ruiten snel uit de auto vallen omdat amoniak de rubbers verteerd.

marita5
door marita5 Jul 8, 2022 om 17:01
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Meld dit bij de redactie ;-))

tenormin
door tenormin Jul 8, 2022 om 17:04
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5. ;-)

me
door mein33 Jul 8, 2022 om 17:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@marita5,

 Als ik zo vrij mag zijn, schroom niet en ga uw gang ! ;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 8, 2022 om 15:56
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sjeffanaat,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Hoe komt die waxlaag op uw voorruit?

Spuit u de auto zelf af?

In de winter spuit ik mijn auto altijd af met de "wax" keuze stand.

Na het schoonspuiten, neem ik de ruitenwisserbladen altijd af met wat papier.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 8, 2022 om 16:54
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Toch dit: indien uw ruitenwisser strepen achterlaat is het vooral een kwestie van het schoonmaken van de ruitenwissers of ze vervangen.

Vuile ruitenwissers zullen eerder de oorzaak zijn dan wax op de ruit. Ik haal mijn auto met regelmaat door de wasstraat en vaak ook met wax en herken uw probleem niet anders dan 'vuile ruitenwissers. Schoonmaken met een vochtige doek met spiritus of een beetje alcohol. (Of vervangen omdat ze versleten kunnen zijn).

hutch
door hutch - Jul 8, 2022 om 20:48
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Een scheut afwasmiddel in het ruitensproeier reservoir......

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 9, 2022 om 01:12
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Hutch,

In de winter raad ik dit niet aan....

Me
door Meindo - Jul 8, 2022 om 21:32
63 Antwoorden / Vragen

Geboren Amsterdammer. De vraag is toch duidelijk?

gerbera
door gerbera Jul 8, 2022 om 21:52
7364 Antwoorden / 14 Vragen

is een standaard vraag van de amsterdammer,  mis alleen nog de vraag om een foto.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 9, 2022 om 01:13
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Meindo,

Voor mij is de vraag niet zo duidelijk.....

gerbera
door gerbera Jul 11, 2022 om 16:43
7364 Antwoorden / 14 Vragen

A'dammer, cursus begrijpend lezen een oplossing?

vd
door vdlieuw - Jul 8, 2022 om 21:47
212 Antwoorden / 6 Vragen

Volgens mij zijn de strepen niet door de waxlaag maar moet je gewoon nieuwe wissers er op zetten.
Als ik uit de wasstraat kom en ik zet de ruitenwissers aan dat krijg ik een prachtige egale heel dunne (wax) filmlaag, geen strepen, hartstikke helder.