wessel
door wessel Feb 26, 2006 om 19:52
Auto & vervoer

Wegwerken krasjes

Ik heb een 8 jaar oude Ford Scorpio die ik binnenkort wil verkopen. Maar natuurlijk wil ik hem ook 'krasloos' aanleveren. Ik weet dat er iets bestaat waardoor die kleine krasjes kunnen worden weggewerkt. Maar de middelen die ik heb gekocht via o.a. Halfords werken niet. Wie heeft het antwoord?

6859 13 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Feb 26, 2006 om 20:20
2308 Antwoorden / 28 Vragen

als het een metaal lak is laat het dan aan een poetsbedrijf over anders word het alleen maar erger dan kunnen er vlekken onstaan . polijsten is een vak appart.succes

hutch
door hutch - Feb 26, 2006 om 23:44
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik denk niet dat het nog financieel interessant is om een 8 jaar oude Ford Scorpio te laten behandelen door een poetsbedrijf. Dat i.v.m. de eventuele meerwaarde die je hierbij behaalt.

Probeer eens (voorzichtig) Commandant nr. 4 (groen busje).

Hutch

an
door angela1968 - Feb 27, 2006 om 18:39
25 Antwoorden / 7 Vragen

Ik zou even langs de Ford dealer gaan want die beschikken over zogenoemde lakstiften in de Ford kleuren.

Succes!

Angela

aj
door ajtr - Feb 27, 2006 om 19:46
46 Antwoorden / 7 Vragen

Je kunt tegen woordig tubes kopen van de zelfdekleur als van jou auto tegen krasjes.Heb het zelf geprobeerd en het werkt uitstekend.Lees vooral eerst de gebruikaanwijzing want hier staat een schat aan informatie op .Als je het doet zoals het hoort zijn jou krasjes in een mum van tijd verdrwenen ongeacht welke autolak er is gebrukt.

grt.

me
door meisie - Feb 28, 2006 om 11:09
141 Antwoorden / 169 Vragen

Beste Ajtr,

Kun je ook zeggen hoe het produkt heet? en waar te koop?,

anders heb ik natuurlijk niets aan je antwoord.:)

gr. Meisie

grindweg
door grindweg - Feb 28, 2006 om 12:12
2308 Antwoorden / 28 Vragen

colarwax is bocht. er zit petroleum in .de lak glimt even en met regen spoelt het er weer af.dan blijven er vlekken over . je kunt het bij een automaterialen zaak kopen of bij halfords bij tippen met metalic is ook een probleem op platte vlakken veel kleur verschil. dan is het beste omer niets aan te doen.in die prijs klasse accepteert men dat ook gewoon succes bij uw verkoop..

aj
door ajtr - Mar 1, 2006 om 00:00
46 Antwoorden / 7 Vragen

Jazeker kan ik jou zeggen hoe het produkt heet.Het is een produkt van Motip en het heet Scratchaway .Verkrijg in tube van 100 ml en flakon van 500 ml.Het kan op alle laksoorten gebruikt worden ook voor metalic lak en je krijgt beslit geen vlekken of strepen en het werkt perfect.Ook kun je gebruiken het merk Beno Wachs maar dit werkt niet zo goed als het eerst genoemde produkt.Ook Comando cleaner nr.3 gebruik ik .Dit spul werkt ook prima.LET WEL!!!welk produkt je ook gebruikt ga altijd nadien de plekken die je hebt behandeld in de was zetten anders treden er wel vlekken op!!!Dit is met iedere cleaner zo altijd na dit gebruikt te hebben de auto MET EEN GOEDE AUTOWAS NA BEHANDELEN dan ontstaan er beslit geen vlekken.Daar dit niet vaak gedaan word komen er klachten van vlekken e.d maar dat is pure natigheid van diegene zelf die de auto nadien niet goed in de was zet.Ik meen (maar dat weet ik niet zeker) dat je het kunt vinden op de site van Motip en wel www.motipdupli.com .Of anders kun je het ook informatie krijgen bij Motip e-mail adres=info@nl.motipdupli.com.Van Beno weet ik zo het email of hun website niet maar probeer gewoon het produkt van Motip en het resultaat is perfect. grt.ajtr

aj
door ajtr - Mar 1, 2006 om 00:06
46 Antwoorden / 7 Vragen

Was vergeten dat als je Beno neemt dit in de kleur van jouw auto moet nemen dan werkt het het beste.Gebruik NOOIT een cleaner of autowash op warme oppervlakten want dan vraag je om moeilijkheden. Dit ook na deze behandeling auto goed in de wash zetten

ev
door evertgd - Mar 1, 2006 om 19:36
41 Antwoorden / 0 Vragen

Het veiligste lijkt mij om een lakstift of een potje lak aan te schaffen. Voor het eerste kun je terecht bij de merkdealer, voor het tweede bij een autospuitbedrijf. Neem gewone lak, geen spuitbus. Een autospuitbedrijf heeft kleurstalen om de exacte kleur te kunnen bepalen. je hebt als het goed is dus geen kleurverschil.

Schud de lak goed en breng ze met een dun penseel aan in de krasjes, waarbij je ze met de lal als het ware 'opvult'. Zorg wel dat de krasjes roest- en vochtvrij zijn alvorens je ze gaat behandelen. Mocht het metaal als gevolg van de kras zijn gaan roesten eerst voorbehandelen met een roestomzetter, bijvoorbeeld Noverox.

Als de lak droog is, kijk dan of de kras voldoende is 'opgevuld'. Is dat niet zo, breng dan nogmaals lak aan met het penseel. Zorg dat je zo veel mogelijk in de kras blijft met het penseel, dan heb je het gemakkelijker bij de afwerking. Desnoods een derde keer herhalen als het gaat om een diepere kras, maar meestal is 1 of 2 keer wel voldoende.

Laat nu de lak een dag drogen. Poets vervolgens eventuele lak die net naast de krassen terecht gekomen is voorzichtig weg met een goede cleaner, bijvoorbeeld Commandant 4 (groene bus). Poets net zo lang tot je een redelijk 'egaal' resultaat hebt. Behandel de auto )of de wijde omgeving van de plekken) daarna met een goede autowas die geen cleaner bevat. Pure was dus. Er zijn er vele, maar ik heb persoonlijk altijd voorkeur voor een merkproduct als bijvoorbeeld Valma. Toegeven, het is wat werk, maar op deze manier zijn je krasjes professioneel en duurzaam weggewerkt!

aj
door ajtr - Mar 1, 2006 om 23:56
46 Antwoorden / 7 Vragen

evertgd: Als ik het goed heb gelezen gaat het om krasjes weg werken en niet om diepe groeven.Als dat wel zo is ,is jou methode goed maar wel erg tijdrovend en weet je een auto van 8 jaar heeft niet de kleur meer als word aangegeven dus krijg je altijd kleurverschil.Het is en blijfd een rot klus om diepe groeven weg te werken.Je kunt beter een schaafplek weg werken dan diepe groeven.Maar aangezien het hier om krasjes gaat raad ik toch aan om mijn methode te proberen gezien ik zelf en ook anderen hier goede resultaten mee hebben.Het kost minder tijd en geld als wat jij aanraad en om kleine krasjes weg te werken lukt het heus niet met een lakstift of een penseeltje.

vo
door vollegaz - May 2, 2006 om 00:08
11 Antwoorden / 0 Vragen

Leuke discussies !!! Maar de grote vraag is wat voor een lak is het en hoe diep is de kras.

Is de kras in de blanke lak dan is polijsten een optie is het een diepere kras dan is bijtippen de enige optie. Zorg dan dat je de juiste kleur krijgt en vul de kras met een naald goed laten drogen, glad schuren met waterproof 1200 en polijsten.

Veel werk goed resultaat en vollegaz

vo
door vollegaz - May 2, 2006 om 00:13
11 Antwoorden / 0 Vragen

Trouwens sinds wanneer krijg je bij Halfords "goede" middelen

vollegaz

be
door beno - May 14, 2008 om 22:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb Beno wax ook gebruikt. Het is geweldig spul, maar weet iemand nog waar ik dit kan kopen?