jscholtes
door jscholtes Jul 6, 2010 om 19:30
Auto & vervoer

Wil een fiets huren in Bloemendaal

Ik wil een fiets huren in Bloemendaal en kwam twee opties tegen.
Een commercieel bedrijf uit Haarlem dat ogenschijnlijk wil dat ik in Haarlem de fiets ga ophalen en de NS. De NS heeft een link met fietsbedrijven op stations.
Ik kan daar een fiets huren nadat ik lid wordt voor € 9,50 per jaar (2 weken opzegtermijn voor automatische verlening). Bestudering levert verder op dat ik dan ook nog een pasje ontvang. Voor dit pasje dien ik € 11,-- éénmalig te betalen.
Dus voordat ik start met het huren van een 2 fietsen dien ik al bijna € 40,- uit te geven.

Wie weet er nog andere alternatieven (anders dan eigen fiets meenemen)??

3641 15 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - Jul 6, 2010 om 19:48
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 6 jul 2010, 19:41]Hoi,

Waar had je gekeken dan ?

kijk eens hier : Rent a bike

Hallo Stacey. Dit is mijns inziens de partij die wil dat ik in Haarlem de fiets ophaal..... Zie ik dat fout?

de motormuis
door de motormuis - Jul 6, 2010 om 19:48
598 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo.

Kijk eens op site : www.sandertweewielers.nl

Verschillende soorten te huur.

Wel een borgsom gevraagd.

Groeten.

stacey
door stacey - Jul 6, 2010 om 20:09
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ze zitten in Haarlem voor halen en brengen ja, ergens (laten) bezorgen kost extra

Overigens maar klein stukje van Haarlem naar Bloemendaal als je toch wilt fietsen ;-)

Site die motormuis aangegeeft heeft wel filiaal in Bloemendaal, wellicht is dat wat,
hier nog directe link ; Klik

de motormuis
door de motormuis - Jul 6, 2010 om 20:13
598 Antwoorden / 13 Vragen

Stacey

Bedankt voor het maken van de link naar die site.
Ik weet niet hoe dit moet.

jscholtes

Bedankt voor je bedankje.

jscholtes
door jscholtes - Jul 6, 2010 om 20:14
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=de motormuis schreef op dinsdag 6 jul 2010, 20:13]Stacey

Bedankt voor het maken van de link naar die site.
Ik weet niet hoe dit moet.

jscholtes

Bedankt voor je bedankje.

Het zijn inderdaad maar zo'n 10 kilometer. Dat is inderdaad ook goed te fietsen. Dacht dat de afstand groter is....

stacey
door stacey - Jul 6, 2010 om 20:15
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Waar had je gekeken dan ?

kijk eens hier : Rent a bike

jscholtes
door jscholtes - Jul 6, 2010 om 20:16
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 6 jul 2010, 20:09]Ze zitten in Haarlem voor halen en brengen ja, ergens (laten) bezorgen kost extra

Overigens maar klein stukje van Haarlem naar Bloemendaal als je toch wilt fietsen ;-)

Site die motormuis aangegeeft heeft wel filiaal in Bloemendaal, wellicht is dat wat,
hier nog directe link ; Klik

Mijn vorige commentaar hoort uiteraard bij jou reactie.

.... 10 km.....

stacey
door stacey - Jul 6, 2010 om 20:18
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=de motormuis schreef op dinsdag 6 jul 2010, 20:13]Stacey

Bedankt voor het maken van de link naar die site.
Ik weet niet hoe dit moet.

jscholtes

Bedankt voor je bedankje.

Je kopieert de url van site die je wilt linken en dan klik je op ketting tekentje hier boven tekst vak en dan opent schermpje - die leeg je - en daar plak je hem in, en bij `tekst hier` kun je eventueel eigen naam geven, dat wordt dan oranje aanklikbare tekst

de motormuis
door de motormuis - Jul 6, 2010 om 20:29
598 Antwoorden / 13 Vragen

Stacey

Bedankt voor uitleg voor het maken van een link. Probeer dit wel een keer. Maar ga nu
eerst even kijken naar voetbal Nederlands elftal.

Groeten.

de motormuis
door de motormuis - Jul 6, 2010 om 23:00
598 Antwoorden / 13 Vragen

Even een testje of het lukt met de link.

www.sandertweewielers.nlklik hier
Hopelijk werkt de link nu.

wi
door willyensche - Jul 21, 2010 om 17:42
15 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jscholtes,

Als je slechts een paar keer per jaar een fiets huurt bij NS is het misschien toch te overwegen om zo'n abonnement te nemen voor 9,50 euro per jaar. Als je al een abonnement hebt bij NS hoef je de 11 euro ook niet te betalen, want dan kun je het abonnement ook geschikt maken voor de ov-fiets zonder kosten. Je hoeft dan maar 2,85 euro per keer te betalen ipv 6 tot 7,50 euro. Ook wordt geen borgsom gevraagd, er hoeven geen papieren te worden ingevuld , dus veel sneller en ook het inleveren gaat veel sneller.

jscholtes
door jscholtes - Jul 21, 2010 om 17:53
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=willyensche schreef op woensdag 21 jul 2010, 17:42]Hallo jscholtes,

Als je slechts een paar keer per jaar een fiets huurt bij NS is het misschien toch te overwegen om zo'n abonnement te nemen voor 9,50 euro per jaar. Als je al een abonnement hebt bij NS hoef je de 11 euro ook niet te betalen, want dan kun je het abonnement ook geschikt maken voor de ov-fiets zonder kosten. Je hoeft dan maar 2,85 euro per keer te betalen ipv 6 tot 7,50 euro. Ook wordt geen borgsom gevraagd, er hoeven geen papieren te worden ingevuld , dus veel sneller en ook het inleveren gaat veel sneller.

Bedankt voor je reactie. Ik huur slechts zeer incidenteel en heb geen NS abonnement. Dit betekende € 22,- voor aanmaak pasjes, 2x jaarabonnement a € 9,50 = € 19,- + 2 x € 2,85 voor een ov-fiets (zonder versnellingen!). Bij elkaar ruim € 45,- voor een dagje fietsen. De fietsenmaker zoals genoemd in de eerdere reacties bood een damesfiets met 3 versnellingen en kostte uiteindelijk € 17,- voor 2 personen. Sneller inleveren??? Wellicht.

wi
door willyensche - Jul 21, 2010 om 18:20
15 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jscholtes,

Je hoeft niet twee keer te betalen ; als je een pas hebt voor de Ov-fiets mag je twee fietsen huren , dat maakt het al weer een stuk goedkoper. Ik geloof dat er over gedacht wordt om in de toekomst ook fietsen met versnelling beschikbaar te stellen . Als je echter slechts een keer met zijn tweetjes een fiets huurt is dat toch nog iets goedkoper (zonder abo betaal je eenmalig 11 euro) . Als je in het jaar daarop met zijn tweetjes twee keer rijdt is het al goedkoper : 4 x 2.85 + 9.50 = 20.90 tov 4 x 7.50 = 30 euro . In het eerste jaar zou je bij een abo 11.00 + 9.50 + 11.20 = 31.20 moeten betalen tov 30 euro. En het werkt echt sneller , tot twee jaar geleden huurde ik ook gewoon een fiets en ik weet waar ik over praat.

jscholtes
door jscholtes - Jul 21, 2010 om 19:09
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=willyensche schreef op woensdag 21 jul 2010, 18:20]Hallo jscholtes,

Je hoeft niet twee keer te betalen ; als je een pas hebt voor de Ov-fiets mag je twee fietsen huren , dat maakt het al weer een stuk goedkoper. Ik geloof dat er over gedacht wordt om in de toekomst ook fietsen met versnelling beschikbaar te stellen . Als je echter slechts een keer met zijn tweetjes een fiets huurt is dat toch nog iets goedkoper (zonder abo betaal je eenmalig 11 euro) . Als je in het jaar daarop met zijn tweetjes twee keer rijdt is het al goedkoper : 4 x 2.85 + 9.50 = 20.90 tov 4 x 7.50 = 30 euro . In het eerste jaar zou je bij een abo 11.00 + 9.50 + 11.20 = 31.20 moeten betalen tov 30 euro. En het werkt echt sneller , tot twee jaar geleden huurde ik ook gewoon een fiets en ik weet waar ik over praat.

Andermaal dank voor je reactie. OV-fiets/NS zou duidelijker mogen zijn over pas en abonnement (slechts 1x noodzakelijk voor 2 personen!?). Fietsen zonder versnelling vind ik zeker een issue. Zoals gezegd was het deze keer een incident. Een volgende keer zal ik andermaal OV-Fiets overwegen. Ik heb in elk geval geen spijt van de adviezen die ik hier eerder heb gekregen.

wi
door willyensche - Jul 22, 2010 om 09:26
15 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jscholtes,

Het staat wel aangegeven op de site van "ov-fiets.nl", dat je twee fietsen mag huren op 1 abo, maar je leest er makkelijk overheen. Als je op de site bent van"ov-fiets" staan er onder op de pagina allemaal dingen die je aan kunt klikken. Klik je "reisgenoot" aan, dan vind je daar staan , dat je twee fietsen mag huren op 1 abo. Wisten de medewerkers van NS dat niet op station Haarlem ?