he
door heideveld Mar 24, 2006 om 17:14
Computers & telefonie

1 april ??

Computerzaak brengt mijn computer weer aan de praat. Hardstikke mooi toch! Zegt ie er bij:"Ik heb er ook wat extra geheugen op gezet." Ook mooi, maar als leek vertrouw ik het niet zo. Als ik computer inschakel zie ik n.l. geen veranderde info t.o.v. de info die ik voorheen op het scherm las. Op niets slaande verkooptruc waar een leek zoals ik in trap??? Of ben ik te wantrouwend?

464 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 24, 2006 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens bij. Deze computer, configuratiescherm,systeem, daar kunt u zien welke processor hoeveel geheugen, enz.

als daar niets is verandert bent u helaas voor de gekgehouden.

heb jaren in de banche gewerkt en ben uit frustratie voor mijzelf begonnen. maar helaas door ziekte nu gestopt.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2006 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan heeft ie me dus echt bij de poot! Dank voor tip. Stomme computerzaak. Had hem n.l. al een beetje lekker zitten maken door info te vragen over laptop die ik mogelijk aan zou willen schaffen. Nu dus maar naar een andere zaak.

Dank voor snelle reactie.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2006 om 23:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u wel elk soort geheugen gecontroleerd via het configuratiescherm? Er zijn nl. nogal wat verschillende geheugens die hij had op kunnen waarderen.

Maar ik begrijp dat hij het deed voorkomen als zijnde gratis. In welk geval het beslist een dom verkooppraatje is. Ik geef ook niet ongevraagd en zonder dat er sprake is van een klacht, mijn diensten gratis weg. Klantenbinding door leugen: wegwezen daar.

groet, Cannacampo

ve
door verwijderd - Mar 26, 2006 om 00:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of heeft die persoon het virtuele geheugen vergroot en kwam het over alsof het geheugen uitgebreid is?

ve
door verwijderd - Mar 29, 2006 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met het vergroten van het virtueel geheugen 'breidt' je het geheugen toch niet uit? Het werkt alleen al stukje virtueel RAM geheugen op de HDD en verkleint in principe de bruikbare capaciteit van de HDD voor data. Virtueel geheugen is best zinnig maar als het standaard daar Windows wordt beheerd gaat dat meestal goed en 'het geheugen' is zeker niet uit de breiden met een vergroting van het virtuele RAM.

Verder geeft denk ik niet 1 computer winkel gratis geheugen weg aangezien geheugen erg duur is, oud geheugen wat minder maar toch ook zeker niet gratis. Kortom: je bent belazerd maar daar was je zelf ook al achter. Niet meer heen gaan dus die zaak!

ve
door verwijderd - Mar 29, 2006 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ho ho, niet zo kort door de bocht. Mijn vraag was nog niet beantwoord. Wat heeft die winkelier precies gezegd? Als hij bijv. heeft gezegd "ik heb er wat extra virtueel geheugen op gezet" dan is er helemaal geen sprake van bedrog, sterker nog, hij heeft de klant geholpen zonder dat dat nodig was en zonder dat hij daar baat bij had.

Pas als de winkelier zegt "ik heb er RAM bijgeplaatst" en het is niet zo, dan is er sprake van bedrog.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2006 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

De leverancier had toch gezegd "Ik heb geheugen bijgeplaatst" en dat kan uitsluitend door het bijplaatsen van een geheugenkaart.

Of dat zo is kun je zien bij eigenschappen.

Virtueel geheugen "bijplaatsen" ik ben benieuwd naar die truc.

(In de meeste gevallen bij standaard instellingen bepaalt het besturingssysteem zelf de nodige omvang van het virtueel geheugen.)

ve
door verwijderd - Mar 29, 2006 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tijdens het booten van de PC word een POST (Power On Self Test) uitgevoerd en die telt keurig al het herkende(!) geheugen af. Als daar geen verschil in zit met de situatie voor de "ingreep" is er niets veranderd en zeker niet verbeterd. Als er oude rotzooi zou zijn bijgeplaats is trouwens de kans groot dat de PC helemaal niet opstart. Kastje open maken en kijken hoe de configuratie evt. veranderd is helpt natuurlijk ook...
Extra geheugen kan natuurlijk nooit kwaad, het versnelt het systeem veelal meer dan bv. een processor-upgrade maar er zijn ook grenzen. Meer dan 1 GB werkgeheugen is echt onzin tenzij je met VMWare werkt.
Geef me het adres van deze leverancier en dan weet ik waar ik in ieder geval NIET naar toe ga!

ve
door verwijderd - Mar 29, 2006 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar http://www3.sympatico.ca/gtopala/about_siw.html
Download SIW. Installatie is niet nodig. Van af nu weet je (bijna) alles wat er van je computer te weten valt. Uitstekend progje!
Bodosan