acjzr1
door acjzr1 Jul 14, 2007 om 19:21
Computers & telefonie

100% cpu usage

Mijn PC draait prima,maar als ik via ctrl-alt-del mijn taskmanager opstart krijg ik altijd de melding cpu usage 100%  als ik vervolgens een spel of andere toepassing opstart blijkt dat prima te gaan. Het cpu gebruik wordt "zogenaamd" over drie of vier willekeurige toepassingen verdeeld.Hier zit vaak explorer.exe bij, maar niet altijd.

Mijn pc is niet traag,maar mijn taskmanager is wel een beetje de weg kwijt... Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Valid-XP-Pro-eng. AMD 3200,2GB-ram.

856 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 14, 2007 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou je misschien ook kunnen vermelden welke processen ervoor zorgen dat de CPU op 100% blijft staan?

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Jul 14, 2007 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je de pc al gescand op spyware en virussen?

ve
door verwijderd - Jul 14, 2007 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik al zei wordt het cpu gebruik verdeeld over een aantal willekeurige toepassingen.Ook als een of meer van die toepassingen niet draaien.Er is dus geen sprake van 100% gebruik. Mijn taskmanager denkt echter wel dat het zo is.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2007 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik scan bijna dagelijks heel mijn PC op virussen en spyware en heb altijd antivirus en antispyware meedraaien. McAfee antivirus en firewall,antphishing filter,Microsoft antispyware,ect.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2007 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

100% is normaal voor een goed werkende cpu.
Het klopt ook maar het grootste gedeelte zal wel voor niet actieve systeemprocessen zijn.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2007 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wat laat het grafiekje dan zien? Daar kan je zien of het echt zwaar belast wordt. CPU bij processen is altijd 100%. De echte belasting staat in de grafiek onder TAB prestaties.

Vr.gr. Poltol

ve
door verwijderd - Jul 14, 2007 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ iksisik,

Een paar procent is normaal! 100% is een bugg en klopt dus niet!

ve
door verwijderd - Jul 14, 2007 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ ikisik

Foute denk wijze. De grafiek spreekt [altijd] de waarheid. Probeer het maar eens uit met bv. muis bewegingen.

Gr. Poltol

ve
door verwijderd - Jul 14, 2007 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi poltol!

Helaas is ook het grafiekje continue "of the scale" ofwel altijd maximaal.Het maakt dus niets uit of er iets draait of niet. Tot mijn grote verbazing blijven "zware"spellen zoals Battlefield 2142 gewoon goed draaien terwijl er voor het opstarten van het spel zogenaamd 100% gebruiik is van mijn cpu.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2007 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Als de grafiek altijd op 100% staat dan is je CPU dus voluit belast. Je kan wel uit zoeken welke Toepassing dit veroorzaakt. Ga naar de TAB toepassingen en ga op een toepassing staan. Rechts klikken en taak beeindigen. Op deze manier kan je uitzoeken wie/wat de belasting veroorzaakt. Ik had het ook ooit een keer aan de hand en toen bleek dat een geinstalleerd spel altijd probeerde de CD te starten. Uitgezet en weg was de 100% belasting.

Succes, Poltol

ve
door verwijderd - Jul 14, 2007 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reactie poltol, maar er draait niets! Geen spel ,geen andere toepassingen. Mijn cpu is aan het niksen.Mijn PC is gewoon snel. Ik heb reeds geprobeerd om alle niet noodzakelijke processen uit te schakelen,maar zelfs dan nog geeft mijn taskmanager een cpu-gebruik aan van 100% Blijkbaar zit er een bug in mijn taskmanager.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2007 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer dit tooltje eens, heeft in ieder geval meer te bieden dan TaskManager.
Process Explorer

ve
door verwijderd - Jul 15, 2007 om 00:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

hai,

gebruik je soms Windows Vista?

Dan is het de "indexingservice". Deze is bezig een index te maken van AL, maar dan ook echt AL je bestanden.

Dat duurt best een behoorlijke tijd en hij doet dat dan ook nog eens regelmatig opnieuw.

Dussehhh rustig wachten tot het overgaat.

Linda

ve
door verwijderd - Jul 15, 2007 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb verschillende tooltjes waarmee ik het werkelijke processorgebruik kan aflezen.Dat is het probleem niet. Ik zou het gewoon heel prettig vinden als ik het probleem met mijn taskmanager kan oplossen.Wel bedankt voor de tip!

ve
door verwijderd - Jul 15, 2007 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je systeemherstel al geprobeerd?
Je kunt maar nooit weten.....

Vrgr. AF

<script type="text/javascript">

ve
door verwijderd - Jul 15, 2007 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

What is services.exe? Is services.exe spyware or a virus?

Process name: Services and Controller app

Product: Windows

Company: Microsoft

File: services.exe

Security Rating:

This is the Services Control Manager, which is responsible for running, ending, and interacting with system services.

Note: The services.exe file is located in the folder C:\Windows\System32. In other cases, services.exe is a virus, spyware, trojan or worm! Check this with Security Task Manager.

Virus with same name:
W32/Leave.B (service.exe) - Symantec Corporation
W32.Randex.R (service.exe) - Symantec Corporation
W32.HLLW.Kazping (service.exe) - Symantec Corporation
W32.XTC.Worm (service.exe) - Symantec Corporation

Users Opinions

3361 users ask for this file. 24 users didn't rate it ("don't know"). 38 users rated it as not dangerous. 4 users rated it as not so dangerous. 21 users rated it as neutral. 20 users rated it as little bit dangerous. 86 users rated it as dangerous.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2007 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je wilt uitsluiten dat het een harware probleem is kan je eens booten met een linux CD

<script type="text/javascript">

ve
door verwijderd - Jul 15, 2007 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou, behalve de ander spyware scanners die al in gebruikt zijn ook een Spybot S&D en Ad-aware SE downloaden, updaten en laten scannen.
U kunt ook verdachte programma's uitzetten in het tabblad Opstarten van Msconfig, inclusief McAfee.
Verdacht is zeker ook de McAfee Personal Firewall Tray Monitor, net als andere system tray programma's.
Pas op voor MCAffee (dubbel f)!

McAfee schijn een Buffer Overflow Protection te hebben die dit kan veroorzaken. Zet die protectie eens uit als deze in gebruik is.

Als laatste mogelijkheid:
Verwijder alle temp mappen en bestanden uit windows\temp en ut %temp%. Controleer op verdachte, verborgen, bestanden in de root (C:\).
Ruim ook de tijdelijke internetbestanden op.
Doe een online kaspersky scan of maak desnoods een hijackthis log en laat die onderzoeken.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Jul 15, 2007 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Linda, zoals ik bij de originele vraag al meldde heb ik een Legale versie van XP-Pro in het engels.Geen Vista dus.Groetjes Acjzr1.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2007 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi gsm,ik heb vrijwel alle opties die jij voorstelt al geprobeerd. Zoals Spybot search&destroy,Webroot spysweeper,en zelfs MS antispyware.

Tot mijn stomme verbazing blijkt de oplossing veel eenvoudiger te zijn! Vandaag ben ik weer gaan hobbien en heb mijn taskmanager opgestart.Onder de optie VIEW heb ik gekeken hoe de Update speed stond ingesteld.Deze stond op Normal(wat gewoon goed is). Vervolgens heb ik een keer Refresh Now aangeklikt en Presto!

Mijn Taskmanager werkt weer volkomen normaal!

ve
door verwijderd - Jul 16, 2007 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Soms is de oplossing van de moeilijkste problemen achteraf erg simpel. Een hangup van de Taskmanager als het ware dus. Dat ben ik nog niet eerder tegengekomen, dus weer wat geleerd.

Bedankt voor het vermelden van de oplossing en vriendelijke groet,

GSM