pvh72512345
door pvh72512345 Mar 21, 2012 om 19:04
Computers & telefonie

word echt doodziek van 1888. als ik een nr. iets te langzaam intypt op je vaste telefoon omdat je het ergens van overneemt (papiertje/mobiel) dan krijg je zeer snel dat irritante bandje te horen van nummerinformatie 1888. echt zeer vervelend. dat moet toch te vertragen zijn, want bandje komt wel erg snel. kpn zegd dat het niet kan. onzin natuurlijk met al die technische mogelijkheden. dit speelt al jaren. ze willen gewoon makkelijk geld verdienen. misselijk hoor. daarbij komt nog, daar mijn moeder dementerend is, zij telkens dat dure nummer draaid, daar ze niet meer weet wat ze doet, nadat ze het bandje hoort van u moet 1888 draaien. kunt u eens kijken of er normaal met de kpn over dit probleem (?) gesproken kan worden wat daar aan te doen.bdeankt vast, gr. peter.

4560 15 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Mar 21, 2012 om 20:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Kan nummer 1888 niet laten blokkeren door kpn?

tenormin
door tenormin - Mar 21, 2012 om 21:21
16849 Antwoorden / 108 Vragen

peter, had nog nooit van 1888 gehoord, heb het zojuist even ingetoetst en als de bliksem weer weggedrukt. €0,80 cent per minuut hoorde ik, dus snel weg. Heb dus ook niet gewacht om te horen wat voor "service" ze verlenen. Als uw moeder met dit nummer "gaat spelen" komen er natuurlijk hoge kosten. Wat valerius voorstelt: blokkeren, ik weet dat je dit bij 0900 nummers kunt doen, 't lijkt me niet dat KPN zijn eigen nummers laat blokkeren (vermindering inkomsten). Maar kun je zelf geen contact opnemen met KPN en het probleem voorleggen, misschien hebben ze uitzonderingen voor mensen die met hun geheugen tobben.

tenormin
door tenormin - Mar 21, 2012 om 21:26
16849 Antwoorden / 108 Vragen

peter, zie net op de kassa site een item uit 2009. Ga bovenaan de pagina in de rechterbovenhoek Zoek binnen Vraag & Beantwoord en typ in:
blokkeren van 1888 nummer. Kun je lezen dat er toen niets aan te doen was, maar we zijn enige jaren verder, dus wie weet....

pvh72512345
door pvh72512345 - Mar 21, 2012 om 22:28
2 Antwoorden / 2 Vragen

bedank voor reakties, maar kpn blokkeerd haar eigen nr. niet, het zijn gewoon oplichters. vroeger kreeg je ook niet zo,n ge.l bandje, dat echt niet nodig is, want luitjes kennen het nr. van inlichtingen toch wel uit hun hoofd. vroeger was het 008 en gratis zoals het hoort.

[edit redactie: off topic, schunnige en grove tekst verwijderd]

laaglander
door laaglander - Mar 22, 2012 om 11:06
473 Antwoorden / 1 Vragen

hallo PVH,

ik weet niet of ik je goed begrijp.. maar wanneer je eerst te langzaam draaide dan kreeg je gewoon een ingesprekstoon.. dan kon je ook opnieuw beginnen, nu krijg je dus een bandje te horen, dus wat is het probleem?

pvh72512345
door pvh72512345 - Mar 22, 2012 om 12:42
2 Antwoorden / 2 Vragen

bandje komt veel sneller dan gespreks toon kwam, stemmetje is echt irritant als dat dagelijks voorkomt en ten 3de, demente mensen gaan dat informatie nr. aut. draaien. kijk maar op google, meerdere hebben dat probleem.bedankt voor reaktie

ro
door rozenlaan1 - Apr 29, 2012 om 18:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Peter, ik heb ook het zelfde probleem met mijn moeder.

Ze is bijna 89 jaar en snapt niet alles meer. ze heeft nog 1 schoon zuster over van haar hele familie !! ,en die woont in Duitsland.
heel dikwijls draait ze dat nummer verkeerd en hoort dat ze 1888 moet bellen.
dit heeft al tot zeer hoge kosten geleid .

ik vind het echt zeer lag bij de grond dat KPN hier niets aan doet.
ja natuurlijk om van oude mensen geld af te troggelen !!
ba ba ba

josef

Cookies
door Cookies - Apr 29, 2012 om 18:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....heel dikwijls draait ze dat nummer verkeerd.....

Kan je dat nummer dan niet in programmeren onder bijv. de 1 toets? Lijkt mij een stuk makkelijker voor haar.

--
door --- - Apr 29, 2012 om 20:51
23 Antwoorden / 0 Vragen

Wat wil je dan eigenlijk mee met 1888? Is dit een provider waarmee je goedkoopt kan telefoneren!?

tenormin
door tenormin - Apr 29, 2012 om 20:59
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lullo winterman schreef op zondag 29 apr 2012, 20:51]Wat wil je dan eigenlijk mee met 1888? Is dit een provider waarmee je goedkoopt kan telefoneren!?

Inlichtingen KPN toch, zoals de TS schrijft.

tenormin
door tenormin - Apr 29, 2012 om 22:56
16849 Antwoorden / 108 Vragen

pvh, heb je inmiddels iets kunnen bedenken om je moeder dat nummer niet meer te kunnen laten intoetsen? Want hoe ontwikkeld moeder zich momenteel, dementie gaat met horten en stoten en haar iets aanleren lijkt me erg moeilijk, hoewel het soms een "beetje" mogelijk is zijn ze het zo weer vergeten en gaan door met wat is blijven hangen. Ben benieuwd of je toch iets hebt kunnen bereiken bij KPN.

de
door denice - Apr 11, 2013 om 17:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Peter,
Hopelijk is het probleem al opgelost, maar mocht het niet zo zijn dan raad ik je aan contact op te nemen met SNT Ede of SNT Zoetermeer.

Hier zitten de callcenters van 1888 en als je vraagt naar de afdeling NID en om een team manager vraagt kun je er iniedergeval over praten.
Ik heb zelf bij 1888 gewerkt en weet dat er een oude dame was waarvan we haar nummer geblokkeerd hebben omdat zij ook dementeerde en te vaak belde.

Als je KPN zelf belt zullen zij inderdaad zeggen dat het niet kan.
Maar KPN is ook niet heel veel bezig met de afdeling NID 1888.

Je kunt ook 1888 bellen en zeggen dat je een klacht hebt.
De medewerker zal dan uw telefoonnr en naam opschrijven en een beschrijving van de klacht en u word dan altijd binnen 24u terug gebled.

Hopelijk ben je hier mee geholpen mocht het allemaal nog ter sprake zijn.

Groetjes Denice.

em
door emmavanw - Sep 15, 2013 om 00:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

beste allemaal,

ook lang met dit probleem van het niet kunnen blokeren van 1888 gezeten. KPN zegt dat zij het niet kunnen. geloof het niet.

Oplossing gevonden. een paar types van de Fritz!box kan uitgaande in en komende nummers blokkeren. http://www.avm.de/en/service/manuals/index.php?category=FRITZ!Box

p. 29 deze manual http://www.avm.de/en/service/manuals/FRITZBox/Manual_FRITZBox_Fon_5113.pdf

succes !!

Em

ro
door rozenlaan1 - Sep 15, 2013 om 09:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Emma,
Bedankt voor je reactie op 1888 met de FRINZBOX
als het echt waar is wat jij zegt dat nummers wel te blokkeren zijn op die manier?!
DAN ZIJN HEEL VEEL MENSEN VAN ONNODIGE KOSTEN VERLOST !!
Ik heb even gekeken maar kun je iets specifieker zijn waar ik die instel blokkeringen kan vinden ??
Er zijn zoveel verschillende documenten welke moet ik hebben ?

Groetjes, Josef

em
door emmavanw - Sep 22, 2013 om 22:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Josef,

het gaat om de Fritz!box fon 5113 (Fritz ! box)
pagina 29. van deze pdf http://www.avm.de/en/service/manuals/FRITZBox/Manual_FRITZBox_Fon_5113.pdf

de Fritz!box 7330 kan het ook.
http://www.conrad.com/ce/en/product/927330/AVM-FRITZBOX-FON-WLAN-7330?queryFromSuggest=true
pagina 89 van deze manual. http://www.avm.de/en/service/manuals/FRITZBox/Manual_FRITZBox_Fon_WLAN_7330.pdf

om de box in te stellen voor het blokkeren van nummers moet je hem wel eerst aan een pc of laptop koppelen. zie de conrad site voor alles wat je erbij krijgt, ook installatie CD-rom.

als je de box aangesloten hebt aan de pc staat in het menu het onderdeel "Telephony" onderdeel daarvan is "call blocks" hier kun je zowel uitgaande als binnenkomende nummers blokkeren. Nummers en ook een 'range' dus *18 = is alle 18 nummers.

je kunt het nummer draaien maar krijgt dan bezet toon. Werkt uitstekend. !

http://www.conrad.nl/ce/ verkoopt o.a. de fritz!box. kan hier helaas geen schermafdruk van het menu in plakken om installatie te laten zien.

succes, benieuwd wie er nog meer gebruik van gaat maken.

Em