ch
door cherrensa Jan 11, 2004 om 12:15
Computers & telefonie

2-jarig T-mobile abonnement voortijdig ontbinden?

Ik had bij Ben een 2-jarig mobiel abonnement afgesloten, maar vanaf dag 1 problemen. Eerst langdurig toestelproblemen, maar daarna gewoon bereikproblemen. Kreeg absoluut geen gehoor op mijn problemen en geen oplossing aangereikt. Heb na 3 maanden emmeren het hele zootje teruggestuurd en mijn abonnement aangetekend opgezegd. Dit was 7 januari 2003. Pas in mei kreeg ik de eerste schriftelijke reactie (ik kreeg Euro 10 als vergoeding wat 12,50 Euro aan administratie kosten kostte!). Volgens hun ben ik verplicht de 2 jaar abonnement te betalen. Inmiddels zijn er een hele hoop kosten bijgekomen van hun incassobureau en ziet het er naar uit dat het toch een rechtsgang wordt. Ik heb via de rechtsbijstandverzekering een advocate, maar die ziet het slecht in (er is volgens haar ook geen jurispendentie?). Inmiddels ben ik er achter gekomen waarom er in deze wijk (dus binnen en buiten) niet of nauwelijks bereik is, namelijk het ligt op een heuvel. Een familielid die ook T-mobile heeft en aan de rand van deze wijk woont en redelijk tot slecht bereik heeft, heeft een brief gekregen dat ze het probleem binnen 2 maanden oplossen. Mocht dit zo zijn dan kan ik niet meer bewijzen dat het er hier geen of heel slecht bereik is. Dat maakt dat ik ook twijfel of ik verder moet gaan tegen T-mobile of moet betalen.

288 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer allereerst een kopie van die brief van uw familielid te krijgen, misschien dat het u kan helpen? Probeer vervolgens uit te zoeken waar er bij u in de buurt zendmasten staan. Een zendmast in een woonwijk heeft normaliter niet meer dan 1.5 - 2 km bereik. Dit laatste zou een heel interessant discussiepunt kunnen opleveren, waarmee de T-mobile van begin af aan een fout gemaakt heeft. Want dan had T-mobile en/of Ben u vooraf moeten meedelen dat er in uw wijk (nog) geen bereik mogelijk was. Ik vind het verder een opmerkelijke zaak dat uw advocate er bij voorbaad al een mening over heeft. Als zij de algemene voorwaarde van Ben/T-mobile naast het Nederlands Burgelijk Wetboek legt komt zij al tot opmerkelijke tegenstrijdigheden met de Nederlandse Wetgeving. Ik spreek wat dit punt uit ervaring en heb in een ver verleden op deze manier de vloer aangeveegd met die jurisprudentie van Ben! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou je me meer over jouw ervaringen kunnen vertellen. Ik heb zelf het idee dat "mijn advocate" niet zo "enthousiast" is om zich voor mij in te zetten. Heb al vaker opgemerkt dat advocaten die via een rechtsbijstandsverzekering of pro deo werken zich toch (soms) minder inzetten en veel eigen werk en onderzoek vragen. Je kunt me mailen op dupeTmobile@hotmail.com of hier een antwoord plaatsen. Alvast bedankt.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het afsluiten van een abonnement zitten voorwaarden. dit zijn rechten en plichten waar jij en t-mobile allebei aan moeten houden. Zoek deze op en kijk of je daar wat mee kan, staat bijvoorbeeld het bereik er in e.d. Heb je van al je problemen wat op papier staan? Zo nee, stel dan een brief op met al je problemen en communicatie met T-mobile, vanaf dag 1. Op deze manier krijg je schriftelijk bericht terug en kan je daar weer wat meedoen. Nu moet ik wel zeggen dat (ook toen het nog Ben was) ze niet heel Nederland dekken, maar misschien dat ze dit wel melden in de voorwaarden. Dus zeggen hun dat ze Nederland dekken, kan je op die manier onder het abonnement uit komen, vanwegen de voorwaarden die bij het contract zit. Succes.