en
door engelien_1 May 24, 2005 om 22:21
Computers & telefonie

3d kaart bij PC games

Mijn zoon heeft een spel voor op de pc maar deze werkt niet. Het spel geeft 'n error vanwege "3d-kaart" zegt  hij. Nu heb ik Everest Home edition geinstalleerd maar dat werkt ook/nog niet. Ik weet niet waarom?  Moet ik per se een 3d-kaart aanschaffen of heeft iemand een ander idee.

600 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Engelien,

Ik denk dat u met 3-d kaart een videokaart bedoelt. Veel moderne spelen
doen het vaak niet op een oude. In de meeste gevallen is dit de oorzaak
van error-berichten. Als u geen losse video-kaart heeft dan gebruikt u
de ingebouwde video-kaart op uw moederbord en is deze ongeschikt voor
het spel. Als u een losse kaart gebruikt is deze te oud of niet
compatible. U kunt dat inderdaad nagaan met een tool als Everest, of
deze informatie vinden in de documentatie van uw systeem, of op
internet zoeken bij de leverancier.

Een nieuwe videokaart hoeft niet duur te zijn. Informeert u eens bij
een goede computerzaak, vooral als uw zoon van plan is meer van
dergelijke spelen aan te schaffen zult u ongetwijfeld hetzelfde
probleem tegenkomen. Vereisten voor de video-kaart staan altijd op de
achterkant van het spel aangegeven.

vr. gr.

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 23:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denk wel na voordat je een nieuwe videokaart in een oude pc stopt. (Als het al kan). Games vragen een snelle PC, vooral racespellen of andere spellen met veel graphisch beelden. Oude PC kunnen vaak niet de kracht opbrengen om een spel te spelen.

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo engelien,

Of je nu een nieuwe videokaart moet kopen hangt van een aantal zaken af.

  1. Wat zijn de specificaties van de PC? m.a.w. wat voor een processor zit er in en hoeveel geheugen zit er in de PC?

  2. Wat voor soort spel wil je spelen? Let bij aankoop van een spel op de aanbevolen systeemeisen!

  3. Hoeveel geld wil je er voor uittrekken?

Bedenk ook dat niet alles wat je zou willen zin heeft. Wanneer de PC een pentium op 233 MHz is heeft het dus geen zin om een supersnelle videokaart van €250,- te kopen, want die videokaart zal nooit optimaal kunnen presteren omdat de PC gewoon te langzaam is. Als je nu eens begint met hier te posten om wat voor soort computer het gaat (processorsnelheid, hoeveelheid geheugen, windowsversie) dan kunnen we een gerichter advies geven.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het volgende kan ik vinden van onze PC. Intel Pentium 4, 2400 Mhz - Geheugen 247 Mb - Windows XP Home edition - Videokaart Intel R C82845G/GL Graphics Controller 32 Mb - 3D Versneller Intel Extreme Graphics, Het spel was; True crime L.A.(November 2004). Kan je hier iets mee ?? Ik heb er weinig verstand van maar ik vind 't vreemd dat dat spel niet werkt. Alvast bedankt voor je reactie

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou aan de PC zal het niet liggen, die is ruimschoots voldoende om dit spel te spelen. De videokaart zal denk ik het probleem een beetje zijn. Om dit soort spellen, waarbij snelheid belangrijk is door de snelle beeldwisselingen, goed te kunnen spelen is denk ik een videokaart nodig met minimaal 128Mb geheugen én hardwarematige DirectX9 ondersteuning. Dat zegt je misschien niet zoveel maar die directX9 ondersteuning op de videokaart wil zeggen dat de videokaart veel rekenwerk voor zijn rekening neemt en daardoor de processor van de PC ontlast. Het hangt een beetje van je budget af hoeveel je hiervoor wilt uittrekken. Een goede keuze zou zijn een Geforce 6600 met 128Mb geheugen voor rond de €150,-. Sneller maar ook duurder is een exemplaar uit de 6800 serie, maar dat is net wat je wilt. Er zijn vele merken en uitvoeringen te koop dus je moet maar eens rondkijken. Bezoek eens wat computerwinkels op internet voor een prijsvergelijking. Belangrijk is of je een AGP of PCI-e uitvoering nodig hebt, maar dat kun je in de handleiding van je PC (of met een info-tooltje) nakijken. In een PC met AGP-slot past géén videokaart in een PCI-e uitvoering! (en andersom) Hoop dat je hier iets mee kunt.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou als ik jou was de site www.truecrimela.com bezoeken en daar bij sign up je registreren, je kan dan op www.activision.com wel een hoop vinden/uitzoeken. Eventueel een support vraag stellen.

De specificaties van je pc en kaart lijken me niet echt het probleem, is redelijk 'bij de tijd'   Specs van het spel kon ik moeilijk vinden op de diverse sites maar er is zeker goede support daar.

Suc6 X

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het dan niet slimmer om een Playstation te kopen ? Hij zeurt daar al langer over. Ik dacht met een spel op de PC klaar te zyn maar dat kost me achteraf net zoveel als een playstation. In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor je antwoorden. Ik vind 't geweldig dat een onbekende met kennis mij zomaar wil helpen. BEDANKT !!!!

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zitten voor en nadelen aan een playstation. Het voordeel is het gemak. Spel er in en spelen maar. Maar er zijn veel nadelen.

  1. De spelen voor een playstation zijn duurder dan voor een PC.

  2. Je veranderd aan de playstation niets meer. Nieuwere spelen vereisen snellere hardware en een PC kun je 'opwaarderen' door bv. een nieuwe videokaart, en een playstation niet.

  3. Het spel ziet er op een snelle PC met goede videokaart véél gelikter uit en speelt daardoor veel realistischer.

groetjes, Freya