Hu
door Hul013 Feb 12, 2016 om 10:26
Computers & telefonie

Aanmaningskosten over aanmaningskosten van Ziggo

Afgelopen september is er een maandtermijn niet afgeschreven omdat ik van rekeningnummer gewisseld was en ziggo probeerde af te schrijven van het oude nummer. Daardoor is een factuur onbetaald gebleven. Na het ontvangen van een brief heb ik gebeld en ze zouden opnieuw afschrijven. Het nummer had ik al gewijzigd. Het was echter niet afgeschreven en ik kreeg ineens een verhoging van 25 euro. Ik heb de factuur handmatig overgemaakt zonder de 25 euro "incassokosten" aangezien er geen incasso had plaatsgevonden. Nu hadden ze op de factuur van december die 25 euro er weer bij gedaan en weer heb ik die er af getrokken. Nu zeggen ze ineens dat dat dat telefoongesprek  destijds nooit heeft plaats gevonden en moet ik ineens 50 euro extra betalen!! ze hebben van de factuur van december 25 euro van de abonnementskosten afgetrokken en mij de incassokosten wel laten betalen. Smerige actie dus, want ik moet nu wederom incassokosten betalen. Als ik het niet binnen 5 dagen betaal word ik afgesloten!! Schandalig en crimineel gedrag van Ziggo. Als je belt krijg je een arrogante vrouw aan de lijn die niets wilt doen voor je. Als je vraagt naar haar manager dan is die er natuurlijk niet, ook zegt ze dat zij de beslissingen mag nemen daar en niemand anders. Kunnen ze dit zo maar doen? Eigenlijk berekenen ze aanmaningskosten over aanmaningskosten....

6230 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

jo
door jorisw - Feb 12, 2016 om 10:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wanneer heb je je nieuwe nummer doorgegeven aan Ziggo? 

En ja: call center medewerkers mogen zelf beslissingen nemen.

Hu
door Hul013 - Feb 12, 2016 om 10:40
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

ik heb in september al mijn nieuwe bankrekening doorgegeven, maar aangezien de incasso al klaargezet was konden ze dat niet meer veranderen.

zoekster1
door zoekster1 - Feb 12, 2016 om 10:43
1583 Antwoorden / 3 Vragen
0

Als ik u was zou ik dit probleem op het Ziggoforum zetten. U zit in een welles-nietes situatie en daar kan alleen uit worden gekomen als iemand zich persoonlijk met uw zaak bezig houdt. Nu is het een callcenter (met weinig bevoegdheden, of die doet alsof ze weinig bevoegdheden heeft) en de computer. Er is geen persoon die zich uw lot aantrekt.

Als u facebook of twitter heeft kunt u het ook via die kanalen proberen. Ik denk dat hier best wel uit te komen valt, maar daar is een beetje goede wil voor nodig en wat persoonlijke aandacht.

simon55
door simon55 - Feb 12, 2016 om 10:49
1556 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik zou zeggen bel t nummer 020 7757002 ook van Ziggo leg uw klacht voor en u wordt binnen no time geholpen da s althans mijn ervaring

Cookies
door Cookies Feb 12, 2016 om 11:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom dat 020 nr. en niet gewoon 0900-1884? Je krijgt met dat 020 nr. dezelfde klantenservice aan de telefoon en ook de belkosten zijn hetzelfde. Met 1200 gratis bellen met tel. aansluiting van Ziggo.

Cookies
door Cookies - Feb 12, 2016 om 10:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Probeer of je tot een oplossing kunt komen op https://community.ziggo.nl/ Op dit gebruikersforum zijn ook webcare medewerkers aanwezig.

Hu
door Hul013 Feb 12, 2016 om 16:46
4 Antwoorden / 2 Vragen


Ik zal dit eens proberen, misschien werkt het. Bedankt.

ja
door januitgroningen - Feb 12, 2016 om 13:44
53 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ze zijn bij ZIGGO wel zeer geschikt mbt dit soort betalingen. Tenzij je een wanbetaler bent. Bovendien is het altijd zaak, dat je in dit soort gevallen je oude bankrekening handhaaft en de eerste tijd paralel laat lopen, om juist dit soort toestanden te voorkomen.

1paul
door 1paul - Feb 12, 2016 om 14:32
3167 Antwoorden / 0 Vragen
0

er MOET eerst een herinneringsbrief geschreven worden doet men dit niet heeft men geen poot om op te staan...

koekeloer
door koekeloer - Feb 12, 2016 om 16:13
562 Antwoorden / 18 Vragen
0

Heb je geen overstapservice gebruikt voor je nieuwe nummer? Dan regelt de bank dit allemaal het eerste jaar.

Hu
door Hul013 Feb 12, 2016 om 16:48
4 Antwoorden / 2 Vragen

Het was de zelfde bank. Het ging van een door de bank opgeheven nummer naar een ander nummer. Maar hoe dan ook, Ziggo kon niet afschrijven en ik kreeg geen signaal van de bank omdat het nummer opgeheven was. Ik heb wel 1 brief gekregen, maar ik heb daarop geantwoord dat ik geen incasso kosten betaal zoals afgesproken.

ro
door ronny530 - Feb 12, 2016 om 17:32
2790 Antwoorden / 41 Vragen
1

Crimineel gedrag/ smerige actie van Ziggo is wel heel kort door de bocht. Uzelf valt ook wel iets te verwijten want de oude rekening was al opgeheven danwel leeg gehaald terwijl u wist dat Ziggo af zou gaan schrijven. Als de eerste afschrijving niet lukt dan volgt gratis een tweede poging lukt die ook niet dan worden er kosten in rekening gebracht. U bent van mening dat u de 25 euro kosten niet hoeft te voldoen en betaald die kosten gedurende oktober/november/december ook niet door ze stelselmatig op de factuur in mindering te brengen. Ziggo is nu klaar met u want u zij hebben de fout niet gemaakt maar u omdat er van uw rekening geen geld afgeschreven kon worden.

Hu
door Hul013 Feb 15, 2016 om 12:17
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind uw antwoord erg kort door de bocht. Ziggo heeft pas in december 25 euro extra berekend omdat ze 1 keer niet konden afschrijven. Die tweede keer is nooit gebeurd! Ik had op tijd een bankrekening wijziging doorgegeven, dus die tweede afschrijving hadden ze van het juiste nummer kunnen afschrijven. Niet mijn fout dat ze dat niet doen. Ik vind het een smerige actie als je "incassokosten" berekend en automatisch afschrijft zonder reden en als ik het er dan aftrek met een duidelijke vermelding ervan in de betalingsomschrijving: minus onterechte incassokosten, waarbij Ziggo zelf besluit om mij wel de incassokosten te laten betalen, maar 25 euro van die termijn niet. Daardoor kunnen ze weer incassokiosten berekenen. Ik ben zelf ondernemer, ik zou dat eens moeten doe nbij mijn klanten, dan ben ik ze kwijt denk ik. Ziggo is zo groot dat ze het niet interesseren wie er blijft of gaat! Die 50 euro hebben ze hoor. Als je zo je geld moet verdienen.... Misschien iets minder uitgeven aan belachelijke sponsordeals en 100 keer per dag reclame op tv, dan hoeven ze hun klanten niets af te troggelen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rienvh
Rienvh - May 10, 2024 om 08:26
Computers & telefonie

Cookies???

Waarom moet Ik op de websites van Kassa en Radar bijna elke week die Rottige cookies accepteren???
Terwijl ik op andere websites dat een keer doe en dan er niet meer lastig gevallen word.
Ik zie het antwoord al komen "dan moet je ze op automatisch accepteren zetten"
Nee dat doe ik niet omdat ik niet alle cookies van andere websites wil accepteren!!!

Graag normale antwoo ... Lees meer

vandaorchidee
vandaorchidee - May 8, 2024 om 07:50
Winkels & webshops

FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR

Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.

Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .

Waarom doet de Vomar hier niets mee ? Lees meer

Ida b
Ida b - May 10, 2024 om 12:19
Huishouden & energie

Rolluik

Wij hebben een order geplaatst voor rolluiken aan de voor en achterkant van onze woning. Nu is het bedrijf die we de opdracht hebben gegeven( we hebben ook een handtekening op de overeenkomst geplaatst )failliet gegaan, maar ze proberen een doorstart te maken ( e e a was begin maart) maar we horen niets meer en kunnen met geen mogelijkheid contact opnemen met het bedrijf. Kunnen we nu gewoon een a ... Lees meer