wb
door wboers_1 Jun 9, 2006 om 14:27
Computers & telefonie

Aansluiten xbox op chello

Help,

Ik heb een xbox 360 en live abonnement gekregen maar het lukt mij niet om met de xbox online te gaan. We hebben een chello abonnemen en een router, maar het lukt ook niet om met de router online te gaan.

Wie weet waar dit aan kan liggen?

Groet, David

6409 7 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jun 9, 2006 om 16:00
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je de WAN-instellingen goed staan? Chello werkt met DHCP.

edwardus
door edwardus - Jun 9, 2006 om 16:02
6844 Antwoorden / 14 Vragen

O sorry, de WAN instelling wordt vermoedelijk door het kabelmodem geregeld.

Waar je wel op moet letten is MAC-address cloning. Je moet de router hetzelfde MAC-address geven als de pc die oorspronkelijk was aangesloten.

scroogy
door scroogy - Jun 9, 2006 om 16:26
367 Antwoorden / 20 Vragen

Volgens mijn zoon is XBOX live alleen geschikt voor een breedbandverbinding en dat is niet via de kabel.

Kijk hier eens:
http://www.xboxarena.nl/xbox.php?id=xboxlive

succes

edwardus
door edwardus - Jun 9, 2006 om 16:38
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Neem me niet kwalijk, ik heb de vraag verkeerd begrepen, ik dacht dat de verbinding via de router helemaal niet werkte (dus ook pc).

Het kan wel degelijk met kabelinternet, dat ook breedbandig is bytheway. Alleen zul je dan denk ik de Xbox in de demilitarized zone moeten opnemen, of bepaalde poorten open zetten.

wb
door wboers_1 - Jun 9, 2006 om 23:28
1 Antwoorden / 3 Vragen

Kunt u me misschien vertellen waar ik die kan instellen?

edwardus
door edwardus - Jun 10, 2006 om 00:12
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat doe je door in te loggen op de admin pagina van de router. Dat is niet bij elke router het zelfde, maar staat in elk geval in de gebruikershandleiding beschreven.

scroogy
door scroogy - Jun 10, 2006 om 23:01
367 Antwoorden / 20 Vragen

Hoi David,

Is je modem geschikt voor meerdere PC's ? Heb je nog een aansluitpunt op de modem over ?

Zo niet dan dien je de netwerkkabel van de pc uit de modem te halen en daar die van de XBOX in te stoppen. Of andersom, uit de PC in de XBOX.

Als alles naar behoren werkt zou dat een verbinding moeten opleveren.

succes