Em
door Emmap Mar 29, 2011 om 18:00
Computers & telefonie

Aantrekkelijk aanbod van KPN (of juist niet?)

Een dikke maand geleden kregen we een brief van KPN ivm de nieuwe tarieven per 1 april. Volgens hun is het voor ons nu beter om over te stappen naar een ander (iets duurder) abonnement, gebaseerd op ons belgedrag van sept tot november 2010.
Ik heb het eens grondig uitgezocht, maar toevallig of niet, dit is in acht twee-maandelijkse perioden wel die waarin we het meeste gebeld hebben. Gemiddeld over die lange periode zijn we echt niet beter af met het andere abonnement. Het scheelt geen wereldbedrag, maar toch... enkele Euro's per maand. Ook als ik de nieuwe tarieven bereken voor ons 'oude' belgedrag, is het geadviseerde niet beter (goedkoper).

Wie heeft het ook uitgezocht, en is niet beter af met het door KPN voorgekookte advies?
Wie heeft ook toevallig een dure (maar andere dan mijn) periode getroffen als basis voor het advies? Of hebben 'we allemaal' een advies op basis van sept tot november 2010?

Toeval of niet?

651 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 29, 2011 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@emmap

Of het toeval is of niet ... ook mijn advies periode betrof sept./nov.
Vond het ook uitgekiend [belde in die tijd iets meer dan anders]
Had BelVrijWeekend

Maar heb ook gecheckt bij een paar anderen ... allemaal hetzelfde advies gekregen.
[zelfde periode] Iedereen aan het Bellen Onbeperkt.

Bellen Onbeperkt:
Ga van 15 zoveel naar €31,- in de maand, ik vind dat geen 'paar eurootjes'.
Maar als je uitrekent met de nieuwe tarieven ben je al gauw €5,50 per uur aan een gesprek kwijt. Tja ... en met je moeder en/of schoonmoeder? Kan nogal eens aanlopen ;) Ik ben vooralsnog overstag gegaan.
Maar of het echt goedkoper blijkt? Ik betwijfel dat ook.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2011 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

KPN en aantrekkelijk is onmogelijk..

Via welke provider heb je internet?

ve
door verwijderd - Mar 30, 2011 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

emmap

Aan jouw vragen gaat een vraag vooraf en die is: wat van soort bedrijf is KPN?

KPN is een commercieel bedrijf, dat streeft naar een zo hoog mogelijke jaarlijkse winst. Dit om de aandeelhouders tevreden te houden. Zo'n bedrijf zal een klant dus nooit een voorstel doen waar die beter van wordt. Dat is vloeken in het huis van GOD.

Advies: niet op het voorstel ingaan.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ kiran: het advies van KPN was over te gaan van BelVrijWeekend van 17 Euro p.m. naar BelVrijAvondenWeekend van 23 Euro p.m. M.a.w. ik moest even uitzoeken of ik het verschil van 6 Euro via KPN in de avonden 'verbelde'. Dat klopte voor 1 periode. Voor de andere periodes zit ik lager dan 6 Euro.
Ik heb ook uitgerekend of overgaan naar een Bellen Onbeperkt voor 31 Euro aantrekkelijk zou zijn. In mijn geval niet. Ik heb zelfs nog naar de Budget en Basis abonnementen gekeken, ook niet aantrekkelijker.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ lekkerisdat Mijn provider is BART/IAE van clara.net
Maak ook (incidenteel) gebruik van bv. Skype, als je die gedachte achter je vraag zit :-)

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ kiran: Oja, ik heb het zowel voor de oude als voor de nieuwe tarieven doorgerekend. Per 2 maanden moet ik 12 Euro in de avonden verbellen, maar dat haal ik niet. Ook niet met het nieuwe tarief.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

emmap schreef op vrijdag 1 apr 2011, 10:12: @ lekkerisdat Mijn provider is BART/IAE van clara.net
Maak ook (incidenteel) gebruik van bv. Skype, als je die gedachte achter je vraag zit :-)

skype is gratis, als je via je computer belt naar iemand die ook via skype te bereiken is.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

emmap schreef op vrijdag 1 apr 2011, 10:15: @ kiran: Oja, ik heb het zowel voor de oude als voor de nieuwe tarieven doorgerekend. Per 2 maanden moet ik 12 Euro in de avonden verbellen, maar dat haal ik niet. Ook niet met het nieuwe tarief.

Je hebt gelijk. We zijn duurder uit. Ook ik zou méér buiten het weekend moeten gaan bellen. Met BelVrijWeekend zit ik gemiddeld op een €55,00 per 2 mnd. Nu dus 2x €31,00 + nummerweergave. Heb het vooral gedaan omdat de tarieven gaan verdubbelen. Maar ja, je sluit geen nieuw jaarabonnement af. Bevalt het niet kan je er ook weer vlotjes van af.

Nog een klein nootje voor Read
"Zo'n bedrijf zal een klant dus nooit een voorstel doen waar hij beter van wordt".
Ben niet geheel met je eens.
Voorbeeld:
Iemand heeft BelVrijAvondWeekend, maar belt merendeels overdag.
Rekening per 2 maanden varieert tussen €125.00/137.00.
Ook daar kwam het advies over de gaan naar Onbeperkt.
En dat gaat dus wel een hele slok op een borrel schelen ;)

Prettig weekend allemaal!