Abbonement zonder dat ik er van af weet
hoi
ik heb een probleem en weet niet meer wat ik moet doen. er is nl door iemand een telefoonabonnement afgesloten op mijn naam bij telfort. ik kwam erachter doordat er geld van mijn rekening afgeschreven werd. blijkbaar heeft diegene mijn gegevens gebruikt. ikzelf heb nooit een contract getekend of iets van een contract gezien. het enige wat ik gezien heb is die afschrijving.
Hallo,
En wat zegt Telfort hier over?
Neem uw afschrijving mee en ga naar een Telfort winkel.
Bellen kan ook maar is duur en [meestal] onbevredigend.
En zorg ervoor, via uw bank, dat Telfort geen geld meer kan innen.
En laat, via de bank, dit geinde bedrag ook terugboeken als zijnde oneigenlijke incasso.
Vr.gr. poltol
hoi poltol
dat geld is heb ik ook terug geboekt. ik heb telefonisch contact gehad en die zeiden dat er geen contract meer getekend hoeft te worden omdat het blijkbaar via internet afgesloten is alleen weet ik nergens van. je hebt gelijk een onbevredigend antwoord. helaas hebben wij geen telfort winkel hier
[quote=tulpje schreef op zaterdag 11 feb 2012, 12:06]hoi poltol
dat geld is heb ik ook terug geboekt. ik heb telefonisch contact gehad en die zeiden dat er geen contract meer getekend hoeft te worden omdat het blijkbaar via internet afgesloten is alleen weet ik nergens van. je hebt gelijk een onbevredigend antwoord. helaas hebben wij geen telfort winkel hierBelachelijke reactie natuurlijk van Telfort, dus eigenlijk zeggen ze als iemand uw gegevens heeft kan hij/zij zo een abonnement op uw naam openen. Prima als dat dat kan, maar dan ligt het risico 100% bij Telfort.
Ik zou in deze situatie inderdaad ook storneren en blokkeren, vervolgens zou ik een klacht bij mijn bank neerleggen dat ze een incasso accepteren zonder mijn handtekening en een Telfort een aangetekende brief sturen met de mededeling dat er nooit door mij een abonnement is afgesloten, alle bewijs last bij hun ligt en ze sommeren de gemaakte kosten (dus van de aangetekende brief en de tijd die er in zit) te betalen. Echt belachelijk dat dit tegenwoordig kan en je eigenlijk machteloos bent.
Overigens heb ik recent online een abonnement afgesloten (niet bij Telfort, maar T-mobile) en ik moest wel degelijk een ondertekend contract terugsturen (mocht wel via de mail of fax).
[quote=diumenge schreef op zaterdag 11 feb 2012, 12:15][quote=tulpje schreef op zaterdag 11 feb 2012, 12:06]hoi poltol
dat geld is heb ik ook terug geboekt. ik heb telefonisch contact gehad en die zeiden dat er geen contract meer getekend hoeft te worden omdat het blijkbaar via internet afgesloten is alleen weet ik nergens van. je hebt gelijk een onbevredigend antwoord. helaas hebben wij geen telfort winkel hierBelachelijke reactie natuurlijk van Telfort, dus eigenlijk zeggen ze als iemand uw gegevens heeft kan hij/zij zo een abonnement op uw naam openen. Prima als dat dat kan, maar dan ligt het risico 100% bij Telfort.
Ik zou in deze situatie inderdaad ook storneren en blokkeren, vervolgens zou ik een klacht bij mijn bank neerleggen dat ze een incasso accepteren zonder mijn handtekening en een Telfort een aangetekende brief sturen met de mededeling dat er nooit door mij een abonnement is afgesloten, alle bewijs last bij hun ligt en ze sommeren de gemaakte kosten (dus van de aangetekende brief en de tijd die er in zit) te betalen. Echt belachelijk dat dit tegenwoordig kan en je eigenlijk machteloos bent.
Overigens heb ik recent online een abonnement afgesloten (niet bij Telfort, maar T-mobile) en ik moest wel degelijk een ondertekend contract terugsturen (mocht wel via de mail of fax).
weet je wat ook het probleem is? er is nergens een adres van telfort of email adres te vinden. je kan alleen bellen of dmv in te loggen ( wat ik dus niet kan ) de klantenservice bereiken.
=tappie schreef op zaterdag 11 feb 2012, 12:26: Klantenservice van Telfort
Postbus 512
2400 AM Alphen a/d Rijn
thanks. weet je mischien ook een mail adres? gaat wat sneller nl
Heb even gekeken,maar Telfort heeft geen openbaar mailadres, je kunt ze alleen mailen dmv een contactformulier
[quote=tappie schreef op zaterdag 11 feb 2012, 12:54]Heb even gekeken,maar Telfort heeft geen openbaar mailadres, je kunt ze alleen mailen dmv een contactformulier
ja zover was ik ook al. maar dat kan niet want je moet inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord en dat heb ik natuurlijk niet. verder is het op geen enkele wijze mogelijk om contact met ze te zoeken behalve bellen dan maar dat kost me een vermogen
U had m.i. een schriftelijke bevestiging van het sluiten van deze overeenkomst moeten krijgen. Niet gehad natuurlijk omdat u dit niet afgesloten heeft.
Artikel 7.1
1. Een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
verstrekt voor of bij het sluiten van een overeenkomst met een consument
aan hem de volgende gegevens op schrift of op een andere te zijner
beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager:
a. de naam en het adres van vestiging van de aanbieder;
b. de te verstrekken diensten en de wachttijd bij eerste aansluiting op
een openbare elektronische communicatiedienst;
c. het kwaliteitsniveau van de te verstrekken diensten;
d. de soorten onderhoudsdiensten;
e. de geldende tariefstructuur, de belangrijkste tarieven en de wijze
waarop informatie verkregen kan worden over de geldende tarieven en
onderhoudskosten;
f. de duur van de overeenkomst alsmede de voorwaarden waaronder
de overeenkomst of onderdelen daarvan, kan worden verlengd of
beëindigd;
M.i. moet u schriftelijk aangetekend reageren.
Copie en verzendbewijs bewaren.
Vraag om de voicelog waaruit blijkt dat u telefonisch wat afgesloten is.
Als telfort geen bewijs van afsluiten heeft,
Dan kunt u na een maand naar de Geschillencommissie Telecommunicatie om het sluiten van deze overeenkomst als een geschil voor te leggen.
Bedrijven reageren tegenwoordig sneller op uitingen via social media dan via de normale kanalen lijkt het wel. Dus als je een twitter account hebt kan je het misschien via @telfort proberen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer