de
door debbie-22 Apr 15, 2014 om 18:07
Computers & telefonie

Abonnement KPN

Ik heb een telefoon abonnement bij KPN. Ik kreeg een brief dat ik een rekening moest betalen voor 31 maart. Ik heb 28 maart (dit was op een vrijdag), 's middags het bedrag overgemaakt. Maandag 31 maar kreeg ik een brief van KPN dat mijn telefoon was afgesloten i.v.m. niet betalen van de rekening. Maar ik was niet afgesloten en heb de hele dag mijn telefoon kunnen gebruiken. Ik had immers ook vrijdag betaald. Ik heb toen naar KPN gebeld, en gezegd dat ik een brief heb gekregen waarin staat vermeld dat ik afgesloten ben maar dit niet het geval is en dat ik afgelopen vrijdag heb betaald. Deze meneer zei toen tegen mij "klopt mevrouw, het is langs elkaar heen gegaan i.v.m. het weekend. U heeft nu alles netjes betaald en bent inderdaad niet afgesloten". Prima dacht ik. Nu kreeg ik afgelopen week mijn rekening en is er toch 28 euro aansluitkosten bijgerekend. Ik contact opgenomen. krijg ik te horen dat ik te laat was met betalen. Ik het verhaal uitgelegd. Blijk ik toch even afgesloten te zijn geweest maar hebben zij me weer aangesloten. (dit moet heel kort zijn geweest aangezien ik meerdere malen heb gebeld die dag en vrijwel constant gebruik maak van internet) Nu moet ik toch die 28 euro betalen. Kunnen zij dit maken? Ik heb immers de 28 het geld overgemaakt. Nu willen zij mij tegemoet komen door de helft te betalen. Maar ik ben het hier niet mee eens

2199 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 15, 2014 om 18:19
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Vrijdags betalen is pas 's maandags zichtbaar (bij KPN), dat is dus niet voor de 31ste maar op de 31ste.

Uiteraard heel flauw van KPN, maar feitelijk gezien hebben ze gelijk.

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2014 om 18:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo,

dat ligt er denk ik aan hoe je het bedrag hebt overgemaakt.
Waarschijnlijk hebben ze het niet VOOR 31 mei bijgeschreven gehad en ja, dan moet je extra kosten betalen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2014 om 18:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

31 mei moet natuurlijk 31 maart zijn.

ho
door hopetobehelping - Apr 15, 2014 om 20:12
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Debbie,

misschien begrijpelijk van KPN maar ik vind het onbegrijpelijk dat KPN zo met haar klanten om gaat.
Je zou bijna denken dat ze je als klant kwijt willen.

Als ik bovenstaande goed begrijp dan heeft KPN u op 31 maart afgesloten en op 31 maart ook bijna direct weer aangesloten. Althans dat is wat KPN beweert.

De volgende tekst haal ik van de site van KPN:
"Heb je deze SMS niet ontvangen? Betaal dan direct door met online bankieren het openstaande bedrag op bankrekeningnummer NL75 INGB 0000 0292 25 ten name van KPN-Mobiel in Groningen over te maken. Maak gebruik van de betaalgegevens van de herinneringsbrief, de bijgevoegde acceptgiro of gebruik de betaalgegevens uit de SMS. Na ontvangst van je betaling zal jouw aansluiting automatisch de volgende werkdag worden heraangesloten. Voor de heraansluiting wordt € 33,88 in rekening gebracht op de volgende factuur."
( € 33,88 = € 28,00 + BTW )

Deze tekst is niet in lijn met het 'afsluiten' en 'aansluiten' op dezelfde dag. Immers men sluit u (zegt men) op 31 maart af en de betaling die binnenkomt zou dan betekenen dat u op 1 april weer wordt aangesloten (volgens de tekst van KPN) en dus niet op 31 maart kunt bellen.

Voor de betaling het gaat niet om de dag waarop u het overmaakt maar om de dag waarop het op de rekening van KPN staat.
U weet zelf ook dat het verstandiger was geweest om eerder te betalen maar ik krijg het idee dat KPN er een slaatje uit probeert te slaan.
Ik zou KPN bovenstaande tekst, via mail, onder de neus wrijven. Schroom daarbij niet om ook consuwijzer aan te haken.

Persoonlijk heb ik een aantal keer meegemaakt dat KPN mij (ten onrechte) bedragen in rekening bracht. Heel stellig houdt KPN dan aan haar standpunt vast. Totdat je ze met hun eigen feiten confronteert. Eindresultaat was altijd excuses en ik kreeg mijn geld en een 'tegemoetkoming in het ongemak' van KPN. Een mail ging vaak 3 tot 4 keer heen en weer, na de 2e keer kopieerde ik altijd consuwijzer in de CC.
Telecom aanbieders halen vaak rare fratsen uit, maar het 'tientjes plukken en volhouden totdat men met de feiten geconfronteerd wordt' ken ik alleen van KPN.

Wens u veel succes en hoop dat het u lukt om het gehele bedrag dat u ten onrechte (dat vind ik tenminste) heeft betaald terug te krijgen.





alfaromeo164
door alfaromeo164 - Apr 15, 2014 om 20:29
174 Antwoorden / 1 Vragen
0

Eigenlijk is deze hele gang van zaken belachelijk en zou de datum van betaling moeten gelden en niet de ontvangstdatum. Als ik op zaterdag een aankoop zou doen in een winkel dan is de betaling voor hen ook niet direct zichtbaar op de rekening. Dit zou betekenen dat ik diefstal heb gepleegd, immers ik verlaat de winkel zonder te betalen.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Apr 15, 2014 om 20:30
174 Antwoorden / 1 Vragen
0

Uiteraard als ik met de pin betaal

Ja
door JanvanAlles - Apr 15, 2014 om 20:34
333 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=alfaromeo164 schreef op dinsdag 15 apr 2014, 20:29]Eigenlijk is deze hele gang van zaken belachelijk en zou de datum van betaling moeten gelden en niet de ontvangstdatum. Als ik op zaterdag een aankoop zou doen in een winkel dan is de betaling voor hen ook niet direct zichtbaar op de rekening. Dit zou betekenen dat ik diefstal heb gepleegd, immers ik verlaat de winkel zonder te betalen.

Ik ben het op zich met je eens maar elke consument weet dat hij op tijd moet betalen, en dan op het laatste nippertje net te laat kan zijn dus dat het weekend ertussen net het knelpunt kan zijn is al jaren duidelijk. Wie afneemt moet op tijd dokken, het is niet anders en zo logisch als wat. Als je een contract hebt met welk bedrijf ook dien jij je keurig aan diens regels te houden. Zo was het altijd al en zo is het nu nog, zo maar even een keer betalen als het jou uitkomt is bepaald geen excuus.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Apr 16, 2014 om 13:47
174 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=thaorchid schreef op dinsdag 15 apr 2014, 20:34][quote=alfaromeo164 schreef op dinsdag 15 apr 2014, 20:29]Eigenlijk is deze hele gang van zaken belachelijk en zou de datum van betaling moeten gelden en niet de ontvangstdatum. Als ik op zaterdag een aankoop zou doen in een winkel dan is de betaling voor hen ook niet direct zichtbaar op de rekening. Dit zou betekenen dat ik diefstal heb gepleegd, immers ik verlaat de winkel zonder te betalen.

Ik ben het op zich met je eens maar elke consument weet dat hij op tijd moet betalen, en dan op het laatste nippertje net te laat kan zijn dus dat het weekend ertussen net het knelpunt kan zijn is al jaren duidelijk. Wie afneemt moet op tijd dokken, het is niet anders en zo logisch als wat. Als je een contract hebt met welk bedrijf ook dien jij je keurig aan diens regels te houden. Zo was het altijd al en zo is het nu nog, zo maar even een keer betalen als het jou uitkomt is bepaald geen excuus.

Iedere consument weet dat hij/zij op tijd dient te betalen. Helaas gaan de banken niet met de tijd mee en wordt de consument hiervan de dupe. We leven al jaren in een 24 uurs economie, helaas leven de banken nog in de oudheid.

diumenge
door diumenge - Apr 16, 2014 om 14:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Het ligt er natuurlijk aan wat er exact in de brief stond. Betalen voor 31/3 of ontvangen voor 31/3. In het eerste geval was u nog net op tijd, in de tweede geval te laat.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer