ma
door marana99 Mar 16, 2006 om 22:44
Computers & telefonie

Abonnement opzeggen wegens wijziging provider

Ik had adsl van Zonnet, wat Versatel werd. Nu zijn ze samen met Tele-2. en wordt ik als Tele-2 klant aangesproken... ikwens  geen Tele-2  klant te zijn. Nu probeer ik van het abonnement af te komen. Immers zij voeren ongevraagd, zonder mede te delen, zonder overleg een wijziging grove door. Op mijn mailtjes en brieven reageren ze alsof ik idioot ben. Ze negeren mijn herhaalde endringende boodschap dat ik niet langer van hun diensten gebruik wens te maken. Ik heb de machtiging om geld van mijn rekening te halen ingetrokken. Ik wil mijn abonnement opzeggen zonder extra kosten te betalen. Gedoe is het. Heeft iemand hier ervaring mee?Hoe kom ik van dat Tele-2 abonnement af?


 


 


 


 


 


 

459 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2006 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

wel een beetje aan de late kant; vlgs mij is versatel al een half jaar geleden overgenomen door tele 2. Maar voor de versatel abonnees is er niets verandert; ze zijn nog steeds gewoon abonnee bij versatel alleen heeft het nu een andere eigenaar die heeft alle rechten en verplichtingen overgenomen en zolang die niet wijzigen kunt u m.i. niet opzeggen.


gewoon wachten tot het abonnement is afgelopen; wel 1 maand voor de tijd opzeggen anders moet u weer een jaar wachten.


succes

ve
door verwijderd - Mar 16, 2006 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ja, dat lijkt aan de late kant, maar ik ben al maanden bezig. ik heb slechte ervaringen met Tele-2. Had ooit telefoon van hun, De rekeningen liepen hoger op dan die van de KPN. Er kloptte niks van.


Toen ik in oktober 2005 mijn abonnement bij Versatel verlengde wisten ze tochh al dat ze samen zouden gaan met Tele-2? In februari kreeg ik er bericht van. ik heb meteen gereageerd. antwoord laat lang op zich wachten. ik ben nu al talloze mails en brieven verder, maar kom er niet van af. De antwoorden kan ik niet eens serieus nemen. Ze doen of ik een idioot ben, negeren wat ik schrijf.


Pfffft.


Ik denk in mijn recht te staan.


Maar daar krijg ik niet eens een reaktie op.


 

ve
door verwijderd - Mar 17, 2006 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik denk dat je je op deze manier alleen maar verder in de nesten werkt.

Je hebt je machtiging ingetrokken, wat niet zo slim is, ze gaan je
herinneringen sturen, vervolgens krijg je te maken met het
incassobureau, dan sluiten ze je waarschijnlijk af van ADSL.

Wil je dan bij een ander ADSL gaan aanvragen, kan dat niet, omdat TELE2 de ADSL lijn niet vrijgeeft.

Heb je geluk dat TELE2 de lijn wel vrijgeeft, dan zul je toch je
abonnement moeten betalen tot oktober 2006 bovenop het nieuwe
abonnement van je nieuwe provider plus de kosten die je nu al
verschuldigd bent omdat je de machtiging ingetrokken hebt.

Ik denk toch dat het verstandiger is om dit abonnement uit te zitten tot oktober en dan een nieuwe provider te kiezen.

Op deze manier kost het je alleen maar een heleboel geld.



Vriendelijke groeten, Dirck







ve
door verwijderd - Mar 17, 2006 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

 


Hallo Marana99,


Begrijp je wel een beetje; je baalt van tele-2 omdat je (volgens jou) teveel aan telefoonkosten aan hen hebt betaald, maar je hebt toch geen problemen met adsl? Dirck heeft volkomen gelijk dat het alleen maar extra kosten en problemen met zich mee brengt als je niet betaald. Niet doen dus.


Zelfs al zou je helemaal in je recht staan, hetgeen me sterk lijkt want grote bedrijven hebben juristen in dienst die alles van tevoren afdekken (de kleine lettertjes voor meerdere uitleg vatbaar), dan nog moet jij veel moeite en tijd erin steken en wint er weinig mee, alleen meer ergernis.


Gewoon blijven lachen om de nieuwe naam van je provider en in oktober een andere nemen!


groet, Hendrik


 

ve
door verwijderd - Mar 17, 2006 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je komt van het Tele2 abonnement af door per einde contractsdatum op te zeggen en je contract dus uit te zitten. Eerder mag je niet weg. Er is immers niets aan het contract veranderd; alleen de naam van het bedrijf is gewijzigd door een overname. Een naamswijziging is absoluut geen grond om een contract voortijdig te ontbinden. Van een grote of 'grove' wijziging is dan ook geen sprake.

Niet betalen is niet verstandig, maar dat is al eerder aangegeven. Je haalt je een hoop ellende op de hals en als het voor een rechter komt, maak je geen kans. Het kost je echter wel heel veel geld en ergernis.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2006 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

2 dingen:


Nee, toen je in oktober 2005 je abbonnement ging verlengen was de overname natuurlijk nog geen feit, dit is in maart 2006 pas aangekondigd. Als ze van tevoren plannen in die richting hadden, dan hoeven ze dat niet van te voren aan wie dan ook mede te delen.


De voorwaarden zijn toch 1 op 1 overgenomen? De enige reden waarom je tussentijds mag opzeggen is als de voorwaarden veranderd zijn.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2006 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Goh, dank voor alle reakties. Dan blijkt dat ik niet veel kans heb dus. Okee, dan maar uitzitten he. en de rekieningen goed in de gaten houden.


Nogmaals bedankt allemaal.


 


 

ve
door verwijderd - Mar 20, 2006 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mijn reactie op alle antwoorden.

U heeft/had een overeenkomst met Versatel  en met Versatel was u dus kennelijk wel tevreden.
Als Versatel door Tele2 is overgenomen en zijn daarbij ook de voorwaarden veranderd dat heeft u het recht om de overeenkomst op te zeggen.
Heeft Tele2 de voorwaarden van Versatel tot op de letter gelijk gelaten voor de gebruiker van Versateldiensten dan heeft u geen reden tot opzegging tot aan het einde abonnement of als deze voorwaarden alsnog door Tele2 worden veranderd.
Blijven zitten waar u  zit,zoals vorigen uw vraag beantwoordde hoeft natuurlijk niet te betekenen (zoals in het kinderspelletje) dat u zich ook niet mag verroeren.
U kunt wel degelijk een brief naar Tele2 sturen waarin u uw redenen omschrijft voor het opzeggen van het abonnement na de overeengekomen periode.
Doe dit aangetekend met bericht van ontvangst en bewaar e.e.a. goed want u zult dit nodig hebben om over te gaan naar een andere provider!

Met vriendelijke groeten van;

De Vrije Vogel die net als honderdduizenden anderen met smart wachten op de   ? lente?



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Pu
Pumuckl_NL - Sep 16, 2024 om 10:36
Auto & vervoer

Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour

Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?




 



... Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

Ho
Houtwerf10 - Sep 21, 2024 om 19:40
Auto & vervoer

OV saldo verlopen card online terugvragen

OV saldo verlopen card online terugvragen lukt van geen kant. Je komt in een cirkel terecht, steeds kom je weer uit aan het begin. Lees meer