gh
door ghv Nov 3, 2003 om 16:11
Computers & telefonie

Abonnement T-mobile

Sinds juni 2003 heb ik een abonnement bij T-Mobile. Het gaat hier om een SIM only introductieabonnement. Abonnement zonder mobiele telefoon (alleen SIM-kaart). Op het inschrijfformulier heb ik laten opnemen dat ik de betalingen via acceptgiro wil laten verlopen. T-Mobile poogde echter de betalingen via automatische incasso te laten verlopen. Echter ik heb de automatische incasso geblokkeerd bij mijn bank. Tot mijn verbazing werd ik in augustus 2003 afgesloten voor uitgaande gesprekken. In contact met T-mobile werd de fout erkend bij T-Mobile en zou het worden hersteld. Het telefoonverkeer werd hersteld echter niet de incasso via acceptgiro. Dus na +/- 2 weken weer geblokkeerd. Na telefonisch overleg kreeg ik een acceptgiro met aanmaning en die is betaald incl. nota voor november 2003. Op 21-oktober-2003 kreeg ik een brief waarin het contract werd beeindigd en ik een afkoopsom moet betalen. Reactie van T-mobile laat me alleen maar verwijzen naar artikels over het niet nakomen van regels. Mijn vraag is nu dat dit allemaal zo maar kan? Door een fout van T-mobile met de automatische incasso ben ik afgesloten en genoodzaakt om een andere aanbieder te nemen en een afkoopsom te betalen terwijl ik wel alle rekeningen heb betaald. Moet ik dit allemaal maar zo accepteren?

1784 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

uiteraard hoeft u dit niet te accepteren. Kijk goed uw contract na of daar aangegeven staat dat het middels acceptgiro betaald zou worden. Anders bent u vrij machteloos. Succes!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mevr/mr U hoeft dit zekers niet te accepteren maar ik weet hoe t-mobile werkt en dat is voor consumenten niet echt prettig,ik zelf heb ook een afkoopsom gekregen maar dat ging om iets anders,maar ze moeten de automatische incasso kunnen stopzetten en u kunt gewoon een acceptgiro krijgen voor de faktuur u kunt dan bellen met nummer 070-3056145 incasso afdeling of 0800-7111 en in het contrakt staat 'de magtiging voor automatische afschrijving kan ten allen tijden worden ingetrokken door schriftelijke melding aan T-mobile' dus ze moeten het gewoon doen maar ik raad u aan om het aangetekend te versturen want ze zijn wel eens brieven kwijt zo gezegd ! ik wens u succes !!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dit moet je dus nooit accepteren. Doe voor een snelle omwenteling van de zaak (is mijn ervaring) het volgende: laat een brief opstellen door iemand van een rechtsbijstandburo of iemand die jij kent en die advocaat is. Je zult verbaasd zijn over de reactie van T-mobile hierop.....Suc6....

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,
bovenstaand verhaal is niet helemaal volledig.
T-Mobile heeft een betalingstermijn van 10 dagen. Ze doen niet moeilijk over een paar extra dagen. Maar wel als je een aut. incasso terughaalt (het ligt aan de hoogte van het bedrag en hoelang je al klant bent of ze je volledig blokkeren ja of de nee). Je had inderdaad initiatief genomen om even te bellen naar de klantenservice, maar je moet dit ook schriftelijk bevestigen, zoals in de algemene voorwaarden vermeldt staat. maar ook ben je volgens de voorwaarden verplicht om de betaling toch te doen. Naar mijn idee heb je niet zelf handmatig dit bedrag toch betaald na dat je de aut incasso hebt teruggehaald. De betalingsverplichting wordt namelijk niet opgeschort door een fout. (als er inderdaad een fout is gemaakt, heeft de dealer niet per ongeluk aut. incasso ingevuld op je contract?) Maar je wordt pas helemaal afgesloten als er minstens 2 a 3 maanden geen cent is betaald. Dat is natuurlijk niet verstandig. Je zegt het contract te hebben aangesloten in juni en pas voor november te hebben betaald. Dat zijn 5 maanden!! Geen wonder dat t-mobile je helemaal afsluit en een afkoopsom in rekening brengt.. Dit alles is niet bedoeld om je zwart te maken, maar er zijn verantwoordelijkheden van 2 partijen in dit geval. Aangezien je laatste zin is dat je maar een abonnement bij een andere provider moet aanvragen, moet ik je hierin ook teleurstellen. Je wordt namelijk opgenomen in een bestand van preventel als je een "wanbetaler"bent ( ook al heb je redenen), dat is "zwarte lijst" van de telefoonaanbieders. Dus zal je naar alle waarschijnlijkheid afgewezen worden als je een abo. bij een andere provider wilt aanvragen.
Wel snap ik je situatie, en ik snap de principes die aan dit verhaal vastzitten, maar ik vertel alleen de reactie die t-mobile je waarschijnlijk zal geven.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, bovenstaand verhaal is niet helemaal volledig. T-Mobile heeft een betalingstermijn van 10 dagen. Ze doen niet moeilijk over een paar extra dagen. Maar wel als je een aut. incasso terughaalt (het ligt aan de hoogte van het bedrag en hoelang je al klant bent of ze je volledig blokkeren ja of de nee). Je had inderdaad initiatief genomen om even te bellen naar de klantenservice, maar je moet dit ook schriftelijk bevestigen, zoals in de algemene voorwaarden vermeldt staat. maar ook ben je volgens de voorwaarden verplicht om de betaling toch te doen. Naar mijn idee heb je niet zelf handmatig dit bedrag toch betaald na dat je de aut incasso hebt teruggehaald. De betalingsverplichting wordt namelijk niet opgeschort door een fout. (als er inderdaad een fout is gemaakt, heeft de dealer niet per ongeluk aut. incasso ingevuld op je contract?) Maar je wordt pas helemaal afgesloten als er minstens 2 a 3 maanden geen cent is betaald. Dat is natuurlijk niet verstandig. Je zegt het contract te hebben aangesloten in juni en pas voor november te hebben betaald. Dat zijn 5 maanden!! Geen wonder dat t-mobile je helemaal afsluit en een afkoopsom in rekening brengt.. Dit alles is niet bedoeld om je zwart te maken, maar er zijn verantwoordelijkheden van 2 partijen in dit geval. Aangezien je laatste zin is dat je maar een abonnement bij een andere provider moet aanvragen, moet ik je hierin ook teleurstellen. Je wordt namelijk opgenomen in een bestand van preventel als je een "wanbetaler"bent ( ook al heb je redenen), dat is "zwarte lijst" van de telefoonaanbieders. Dus zal je naar alle waarschijnlijkheid afgewezen worden als je een abo. bij een andere provider wilt aanvragen. Wel snap ik je situatie, en ik snap de principes die aan dit verhaal vastzitten, maar ik vertel alleen de reactie die t-mobile je waarschijnlijk zal geven.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jij bent zeker een fan van t-mobile.....en niet goed mijn verhaal gelezen.....en nee in principe was er geen achterstand......juni heb ik zelf het bedrag overgemaakt.....voor juli om accept gevraagd want anders komt de betaling later binnen.......en ja hoor aanmaning binnen maar geen accept......in augustus blokkade voor uitgaande gesprekken inmiddels is de nota betaald en het telefoonverkeer is weer hersteld...weer hetzelfde gebeurt met aug.nota en weer in september wordt ik weer afgesloten voor de uitgaande gesprekken.......en dit herhaald zich constant.......heb netjes alle nota's betaald t/m nov'03 en dan krijg je op 21 oktober de mededeling uw contract beeindigd.....en inmiddels heb ik een nw. abonnemee bij Orange.......dus ik sta niet op de zwarte lijst.......

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee, ik ben geen fan. Ik weet toevallig hoe ze werken. Nogmaals ik wil je niet zwart maken. En misschien heb ik het inderdaad verkeerd begrepen. mijn excuses. Maar (daar is ie dan.. de befaamde maar) geen enkele provider sluit een klant af, als er geen betalingsachterstand is. Ik wens je wel veel succes. Ik sta aan jouw kant hoor :)

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het dus ook erg sterk, T-mobile heeft waarschijnlijk een fout gemaakt. Maar ze sluiten je echt niet af als je gewoon alles betaald.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind bovenstaand een sterk verhaal, aangezien T-Mobile, om herhaling van zo'n blokkade na een mislukte incasso te voorkomen, na de eerste mislukte poging automatisch de betalingswijze voor volgende facturen omzet naar acceptgiro. Alleen met het opnieuw verstrekken van een machtiging (schriftelijk dus) kan een volgende factuur weer automatisch worden afgeschreven...

ve
door verwijderd - May 1, 2004 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai, mijn vriend werd ook geacht een afkoopsom te betalen, ookal had hij alle rekeningen betaald, zij het iets te laat. Hierna weigerden zij hem opnieuw aan te sluiten, sterker nog, zij eisten een afkoopsom voor het contract plus een vergoeding voor de eventuele gesprekskosten die hij anders in de toekomst nog voor hen had zullen maken. Na weigering hiervan en een brief van zijn juriste kwam geen antwoord, echter wel brieven van het incassobureau én een brief dat hij voor de rechter moet verschijnen. Inmiddels heeft zijn juriste opnieuw een brief geschreven, en in afwachting de beoordeling hievan ligt de zaak nu stil. Mijn vriend gaat nu ook contact opnemen met de geschillencommissie, want hij weigert pertinent te betalen. Dus onderneem ook actie! Het is belachelijk waar zij mee bezig zijn!

ve
door verwijderd - Oct 14, 2004 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, maar daar ben ik het niet geheel mee eens. Het is ongelovelijk wat bedrijven tegenwoordig voor elkaar krijgen aan automatische incasso's zonder dat je daar ooit voor hebt getekend. Ik heb het zelf aan der lijve ondervonden met het Zilveren Kruis. Die zomaar ineens mijn betaling voor de verzekering via automatische incasso gedaan via ABN AMRO en ik had/ heb daar nooit toestemming voor gegeven, niet schriftelijk en zeker niet mondeling. Blijkt dat de meeste banken dar helemaal niet op letten. Dus gewoon altijd blijven checken. Lost het probleem met T-mobile niet op, maar als op jouw aanmeldformulier acceptgiro staat, sta jij in je recht en niet T-mobile. Goed checken, kan een foutje zijn van de winkel waar je abonnement hebt afgesloten

ve
door verwijderd - Nov 9, 2009 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ons abonnement opgezegd, daar er meningsverschillen waren ontstaan over het verlengen van het abonnement met T-mobile. Er zou een schriftelijke bevestiging worden toegestuurd dat het abonnement was opgezegd, helaas zitten wij hier nog steeds op te wachten. We zijn met 4 abonnementen en 1 pre-paid bij T-Mobile sinds de Ben tijd, die is toen overgenomen door T-Mobile. Nooit problemen gehad tot nu dan. Kijken hoe dit afloopt anders is voor de rest van de familie wachten tot het eind van het contract en dan vertrekken. Jammer, dat er de laatste tijd zoveel mis gaat, was een prima bedrijf. (althans voor ons dan).