pi
door pieter1234_4829193 Jul 24, 2011 om 21:23
Computers & telefonie

Abonnement Telfort afgewezen

Op 30 juni 2011 heb ik een abonnement bij Telfort besteld. Direct (dus binnen zeg.. één minuut) werd onder orderstatus de volgende melding zichtbaar:

"Wij hebben uw aanvraag voor een abonnement van Telfort ontvangen. Voordat wij kunnen overgaan tot acceptatie, wordt conform artikel 2.5 van de algemene voorwaarden op basis van de door u verstrekte persoonlijke gegevens een risico-analyse uitgevoerd. Op basis van gegevens die verstrekt zijn door externe bronnen heeft Telfort besloten uw aanvraag niet te accepteren. etc... etc..."

Gezien de snelheid waarmee de melding verscheen (direct) lijkt me het onwaarschijnlijk dat er daadwerkelijk uitgebreid onderzoek is gedaan. Er is bovendien geen enkele reden waarom ik een bovengemiddeld hoog 'risico' zou zijn. Op internet zijn er meerdere mensen met exact hetzelfde probleem. Ik vermoedt dan ook dat het gaat om het volgende: mobiel internet dat is besteld vóór 1 juli is nog echt onbeperkt, hierna zijn er (vrij strenge) datalimieten ingevoerd hetgeen voor Telfort veel goedkoper is. Telfort gebruikt nu deze bepaling in hun algemene voorwaarden om klanten te dwingen een nieuw abonnement af te sluiten mét datalimiet (en hoge kosten als deze wordt overschreden). Het zonder goede reden weigeren van het voldoen aan een gesloten overeenkomst lijkt mij onwettig.

Ik zou graag het abonnement en de telefoon, zoals besteld, alsnog ontvangen. De helpdesk stuurt mij van het kastje naar de muur. Welke stappen kan ik ondernemen?

Alvast hartelijk dank!

2485 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Jul 24, 2011 om 21:45
3795 Antwoorden / 0 Vragen
0

U kunt een bedrijf niet verplichten een overeenkomst met u aan te gaan. Gezien de aard van de weigering kunt u hen wel dwingend verzoeken bekend te maken waarom u als klant bent geweigerd. Aan de weigering mogen immers geen discriminerende motieven ten grondslag liggen.
Aan de helpdesk heeft u niets. Blijft over het sturen van een aangetekende brief met daarin uiteraard de aankondiging van het nemen van rechtsmaatregelen als men niet reageert.
Ik moet u wel waarschuwen dat de kosten van een dergelijke rechtsgang aardig kunnen oplopen.

stacey
door stacey - Jul 24, 2011 om 21:48
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

--Het zonder goede reden weigeren van het voldoen aan een gesloten overeenkomst lijkt mij onwettig.--

Niets onwettigs aan, als ze jou om wat voor reden dan ook - en daar hoeven ze verder ook geen tekst en uitleg over te geven - Niet als klant willen dan is dat hun goed recht en heb je gewoon pech..............

Ze zijn Niet en Nooit verplicht iemand als klant aan te nemen.............


..
door ... - Jul 24, 2011 om 22:15
104 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ze weigeren vaak op de volgende redenen;

1 er is een wanbetaler met zelfde of vrijwel zelfde naam.

2 postcode, U gaf een adres op met een verleden van vorige bewoner.

Maar probeer eens een Telfort winkel, die vind je online en als je daar geweigerd word kun je gelijk vragen waarom omdat er wel vaker dingen fout gaan.
Zij hebben toegang tot de reden die ze nu niet geven.
Dan zien ze of ze wel de juiste persoon weigerden.

Maar ook een ooit probleem met KPN of andere dochter van deze groep kan voldoende zijn om te weigeren.
Telefoon, internet of Digitenne werken namelijk sterk samen.

pi
door pieter1234_4829193 - Jul 24, 2011 om 22:32
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank! Heeft waarschijnlijk dus niets te maken met het al dan niet aanwezig zijn van een datalimiet in mijn abonnement.

Ik lees dat Telfort al langer en om onduidelijke redenen mensen afwijst. Zal wel een algoritme achter zitten dat het aantal wanbetalers per postcode telt oid. Vind het vreemd dat een bedrijf op deze manier met zijn (potentiele) klanten omgaat.

Zal het hier melden wanneer mijn afwijzen ongedaan wordt gemaakt. Anders is het voor mij definitief finito met Telfort.

Hartelijk dank!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer