do
door dolcevita81 Jan 7, 2009 om 17:28
Computers & telefonie

Abonnement wijzigen/terugzetten

In maart heb ik een 2-jarig abonnement bij Vodafone afgesloten. Nu wil ik mijn abonnement terug zetten van € 22,50 naar € 12,50 per maand. Nu geven ze bij de telefoonwinkel (The Phonehouse) aan dat ik inderdaad in aanmerking kom voor terugzetting (als je abonnement ouder is dan een half jaar), maar dat ik maar 1 stap terug kan (dus naar € 17,50) en dat ik hier ook nog eens € 20,- voor moet betalen... Dit klinkt mij erg vreemd in de oren... Normaal gesproken kun je je abonnement na een half jaar toch kostelos terugzetten naar het bedrag wat bij jou past? Want het is niet zo dat ik het abonnement opzeg en daarom moet afkopen...

Wie weet hoe dit zit?

522 6 Rapporteer

birdies
door birdies - Jan 7, 2009 om 17:43
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Nee hoor, is niet vreemd. Tenslotte heb je in principe een abo afgesloten voor 2 jaar en in principe heb je je daar aan te houden. Overeenkomst is overeenkomst nietwaar?

Dat je maar 1 stap terug mag, is naar mijn mening zeer redelijk, net als het gegeven dat hiervoor 20 euro moet worden betaald.

Als dit allemaal zou kunnen zoals jij het wilt, wat voor zin heeft het voor providers dan nog om een overeenkomst voor een bepaalde periode af te sluiten.

birdies
door birdies - Jan 7, 2009 om 17:48
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Eerlijk gezegd ben ik totaal verbaasd dat je abonnement al verlaagd kan worden. Er is niet eens een jaar voorbij.

do
door dolcevita81 - Jan 7, 2009 om 19:05
22 Antwoorden / 4 Vragen

Ja ik snap wel dat ik een contract aanga, maar volgens mij ga je een contract voor het gebruiken van hun netwerk van 2 jaar. Dus dat ik 2 jaar lang gebruik maak van hun diensten. En niet dat ik 2 jaar lang voor minimaal € 22,50 ga afnemen... Volgens mij kunnen ze je daar niet toe dwingen...

birdies
door birdies - Jan 7, 2009 om 19:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Uit de alg. vw. Vodafone:
Artikel 4   Abonnementen
1   Elk Abonnement wordt door Contractant aangegaan voor een bij het desbetreffende type Abonnement behorende minimumduur.
De minimumduur bedraagt ten minste twaalf maanden. Na de initiële duur van het Abonnement wordt dit Abonnement voortgezet voor onbepaalde tijd.

Jouw redenering gaat dus echt niet op!

gladdeharry
door gladdeharry - Jan 7, 2009 om 19:58
463 Antwoorden / 14 Vragen

Even gezocht op de site van Vodafone,maar daar staat precies wat er mogelijk is.Na minimaal half jaar kun je maximaal 1 stap terug.Kosten inderdaad 20 euro.

birdies
door birdies - Jan 7, 2009 om 20:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Best wel 'netjes' dat je na een 1/2 jaar een goedkoper abo af kan sluiten; meestal is de minimumduur dan 1 jaar.

@TS: uiteindelijk verdien je dus rond de 50,- euro (14 maanden x 5 - 20,- euro).