br
door brians153 Jan 26, 2008 om 16:22
Computers & telefonie

Abonnementsverplichtingen bij verhuizing

Ik heb een abonnement voor kabelinternet bij CAIWay. Ik ben onlangs verhuisd(per 1-1-2008).

Ik heb deze verhuizing eind november 2007 doorgegeven bij CAIWay (helaas niet per aangetekende post). Op mijn nieuwe adres kunnen zij geen diensten leveren.

Nu is mijn verhuisbericht behandeld als opzegging. Het abonnementsgeld voor januari was al afgeschreven van mijn rekening. Vervolgens moet ik ook het installatiepakket terug betalen (ik ben minder dan een jaar abonnee geweest).

Als klap op de vuurpijl is ook het abonnementsgeld voor februari en maart gewoon van mijn rekening afgeschreven. Dit omdat er een opzegtermijn van twee maanden zou gelden en mijn brief is pas in de loop van december behandeld. Ik zou mijn abonnement dus pas per januari op kunnen zeggen en pas per maart kunnen beeindigen.

Dit komt erop neer dat er 189 euro (3mnd abonnement+ installatiepakket) afgeschreven is, terwijl zij geen diensten kunnen leveren op mijn nieuwe adres.

Moet ik dit zomaar toelaten, want persoonlijk vind ik dit te belachelijk voor woorden.

m.v.g. Brian Sieliakus

807 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2008 om 17:09
16966 Antwoorden / 202 Vragen

Lastig. Ik mag aannemen dat u het abonnementsgeld als afgehouden heeft laten storneren?

Vervolgens dient u m.i met nadruk in te gaan op hetgeen u zelf zegt in de een na laatste zin.

Stel dat door uw verhuizing CAIway de overeenkomst met u niet langer kan naleven. U heeft niet opgezegd du ging er van uit dat wel geleverd kon worden. Nu blijkt dat CAYway zelf, eigener beweging uw verhuizing heeft aangemerkt als opzegging is sprake van

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html onrechtmatige daad. Men had uw verhuisbericht moeten aannemen als beëindiging, in ieder geval had men u moeten melden dat men op uw nieuwe adres niet kan leveren.   Of ook

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html   tekortkomen in naleven van overeenkomst aan de orde kan worden gesteld betwijfel ik.

Maak uw opmerkingen schriftelijk, aangetekend te verzenden en stel dat u op basis van hetr feit dat men niet kan leveren alsnog uw abonnement als beëindigd beschouwt. Iedere betaling na 31 dec 2007 is onverplicht geweest.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/s36027601.html  onverschuldigde betaling

er staat immers geen dienstverlening tegenover.

Ga in de tussentijd na of de nieuwe bewoner apart betaalt want dan is er feitelijk sprake van oplichting. Als dat zo is, meld dat dan ook in uw brief.

Maak uw bezwaar, dit handelen ook kenbaar bij

www.consuwijzer.nl met de vraag om dit door te geven aan OPTA.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2008 om 17:10
16966 Antwoorden / 202 Vragen

ps omdat dit m.i juridisch "grijs"gebied is ben ik benieuwd naar opmerkingen van collega's.

wi
door wippie - Jan 26, 2008 om 17:50
260 Antwoorden / 0 Vragen

@ TS en Gerrit. Er is een fout gemaakt door TS, het niet verzenden van de opzegging per aangetekent schrijven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2008 om 17:58
16966 Antwoorden / 202 Vragen

jonjo@ m.i. is er geen fout gemaakt door vraagsteller, vraagsteller gaf een verhuizing door. (Ik geef toe, het verschil is subtiel vandaar mijn opstelling als op de stoel van de advocaat van de duivel).

Vraagsteller heeft niet opgezegd, dat had hij idd aangetekend moeten doen, maar aangenomen mag worden dat het antwoord dan hetzelfde geweest zou zijn.

door 4711 - Jan 26, 2008 om 18:08
885 Antwoorden / 2 Vragen

De TV is maandelijks opzegbaar met 2 maanden opzeg termijn.

De  Internet verbinding heeft een jaar contract wat je dus tijdig moet opzeggen of de niet genomen maanden vergoeden!

Als je iets neemt en je gaat binnen een jaar verhuizen is dat jammer...
Hetzelfde als ja na de verhuizing geen mobiel bereik meer hebt....
Meestal moet je het contract afmaken.
Dus als je weg ga, tijdig opzeggen en kijk altijd naar de voorwaarden want die kunnen per aanbieder sterk verschillen!

Alice, een matige internet provider is per maand opzegbaar dus ze bestaan wel.. alleen weet ik geen andere die het ook hebben...

edwardus
door edwardus - Jan 27, 2008 om 00:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Inderdaad, ik herken je verhaal. Die grappenmakers hebben een tijdje terug zomaar ineens de betaaltermijn van 1 maand in 2 maanden vooruitbetalen gewijzigd. Dat lijkt in eerste instantie niet zo erg, totdat je wilt opzeggen. Dan blijkt dat je 2 maanden voor de kat z'n k*t betaalt i.p.v. 1. Leuk verzonnen.

Overigens hoef je bij Caiway niet aangetekend op te zeggen, het kan ook per email. Daarop krijg je een automatische ontvangstbevestiging wat wel zo prettig is, want dan kunnen ze ook niet ineens je opzegging niet ontvangen hebben zoals met de post. Helaas maakt TNT nog altijd alle opzegbrieven zoek in Nederland. Volgens de ontvangers dan he...

edwardus
door edwardus - Jan 27, 2008 om 00:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nog eventjes melden dat volgens de Algemene Voorwaarden je bij een tijdige opzegging wel gehouden bent aan die 2 maanden doorbetalen. Dus niet gaan storneren, daar krijg je alleen maar last mee met incassobureau's, extra kosten etc. Het staat in de AV dus je komt er niet onder uit. Zakkenvullers.

Mij krijgen ze niet meer terug overigens. Satellietschotel nu. Denk niet dat ik snel weer klant word van Cainee.

to
door tom41nov66 - Jan 27, 2008 om 19:23
7 Antwoorden / 0 Vragen

heb ook zoiets meegemaakt

mijn advies faxen en meteen opbellen voor ontvangst

ik weet het jammer geld