de
door deja46 Oct 18, 2013 om 11:57
Computers & telefonie

Acces point aansluiten op modem/router

Nadat ik een nieuw modem heb gekregen (Fritzbox 7360) functioneert de Linksys wireless-G access Point die met een kabel op de Fritzbox is aangesloten, minder goed. Het signaal naar het ontvangende apparaat (Ipad) is minder sterk. Kan iemand mij aangeven of dat te maken heeft met de afstemming van de instellingen Access Point en Fritzbx op elkaar? En zo ja, hoe dit te bereiken?

1782 3 Rapporteer

gsm
door gsm - Oct 18, 2013 om 15:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het enige wat volgens mij verschil zou kunnen maken is de opstelling van het Linksys toegangspunt en de stand, inclusief de goede bevestiging, van de antenne(s). Geen kabels tegen de antenne leggen.

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 18, 2013 om 16:01
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ander kanaal nummer als je buren hetzelfde kanaal gebruiken...

Verder is bij mijn thuis gebleken dan in de hoek plaatsen minder signaal gaf als 1 meter verder in ruimte dus in het zicht.

Ook een stopcontact of draden, ik heb snoer om antenne gedaan en signaal viel ook weg.

Verder komen er steeds meer nieuwe modems die de oude van de buren storen dus ook daardoor ontstaan er steeds meer problemen.

Ook een Dect telefoon, Magnetron en zelfs mijn draadloze muis werkt op dezelfde 2.4 band... dus storen elkaar....

En hoe is jou huis, HR++ glas en muur isolatie met reflectie folie kan ook het verstoren want een goed geïsoleerde woning houd ook de storingen van je buren tegen...
Dit is een nadeel voor je mobiel maar beter voor ontvangst reflectie in de woning.

Dus heb je een Dect telefoon en zet die eens uit, ik heb deze nu 5 meters van het modem geplaatst en dat scheelde wel 2 streepjes.

de
door deja46 - Oct 19, 2013 om 10:45
8 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de tips, waarvan de meeste mij wel bekend zijn. Het opvallend is echter, dat ik met mijn oude (kabel)modem wel een sterk signaal had van het access point. De verslechtering is ontstaan na dat ik de access point op de Fritzbox heb aangesloten (via kabel, net als bij oude modem). Zou ik het access point opnieuw moeten configureren?