ri
door rinavzl Dec 13, 2008 om 15:52
Computers & telefonie

Access

Ik wil mij kerstpost gaan versturen en wil mijn adressen rechtsreeks op de enveloppen afdrukken uit mijn adressenbestand van access.  Maar helaas na het klikken op actief venster, daarna op gegevens koppelen, daarna op databasebestand openen daarna bestand gegevens ophalen reageert  het het programma niet meer. Wat moet ik doen om alles naar wens te doen verlopen? Wie kan mij raad geven?Groet R.

1041 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 13, 2008 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Freya, Er wordt steeds gevraagd om een besturingselement toe te voegen.hij geeft steeds door fout 1706. Instalatie pakket Data 1 PRM.MSI hoe moe ik dat instaleren? ik heb al gezocht op de Microsoft side zonder resultaat. Ik weet ook niet geod waar ik moet zoeken.Rina

ve
door verwijderd - Dec 13, 2008 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo rinavzl,

Je hebt het over 'gegevens koppelen' en 'gegevens ophalen'. Ik begrijp hieruit dat je die database-gegevens in b.v. Word probeert in te lezen omdat je van daaruit wilt printen? Waarom maak je het jezelf zo moeilijk?
Als je de adresgegevens toch al in Access hebt staan, dan kun je in Accees toch eenvoudig een 'rapport' maken met de layout van je envelope? Daarna je rapport printen en daar heb je je geprintte enveloppen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Dec 13, 2008 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vergeet er bij te zeggen dat het volgens mij om een activeX besturingselement gaat. rina

ve
door verwijderd - Dec 13, 2008 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet welke versie van het Office pakket je gebruikt (2000? 2003?), maar het zou gewoon met de 'standaard' onderdelen van Access moeten kunnen werken hoor, daar heb je geen extra software voor nodig.
Ik neem aan dat je de adresgegevens in een tabel hebt staan? Je hoeft dan alleen nog maar een nieuw rapport aan te maken. Maak een rapport ter grootte van je envelope en zet daar de gewenste tekstvelden op (naam, adres, plaats).

Als je echt geen idee hebt hoe dat moet (omdat je er nog nooit iets mee hebt gedaan), schaf dan een eenvoudig boekje over Access aan. Er is een boekjesreeks, genaamd 'voor dummies' (is niet onaardig bedoeld hoor) en dat is voor beginners een makkelijke opstap. Voor elk Office-onderdeel is er wel een boekje, zo ook voor Access (Access voor dummies).

Freya

ve
door verwijderd - Dec 13, 2008 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het eenvoudigst lijkt mij om in Word enveloppen te maken.

Zoek in de Help van Word naar:
 Gegevens uit Access of een andere gegevensbron invoegen

of probeer het met:
 Mail merge

Succes!
GSM

ve
door verwijderd - Dec 14, 2008 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik windows 2000. welk besturingsprogramma moet ik gebruiken en waar haal ik dat vandaan? het moet een ActiveX besturingselement zijn.Daar wordt dus steeds maar om gevraagd foutmelding is 1706. rina

ve
door verwijderd - Dec 14, 2008 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op welk moment krijg je die foutmelding? Trad het soms op toen je een bepaald 'besturingselement' op een formulier of rapport plaatste? Access kan met veel soorten besturingselementen overweg, maar ze worden niet allemaal geïnstalleerd bij het installeren van Access. Gebruik je dus op gegeven moment een element wat nog niet geïnstalleerd is, dan zal er dus gevraagd worden om dat alsnog te doen. Je hebt dan de CD van het Office-pakket nodig. Heb je die al eens geprobeerd?

Freya

ve
door verwijderd - Dec 14, 2008 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Er bestaat ook de mogelijkheid om adresetikketen vanuit Access  te printen.
Zie deze link voor uitleg.

Vrgr AF

ve
door verwijderd - Dec 14, 2008 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Ik krijg de melding ,zie mijn eerste vraag, als ik gegevens op moet halen dan reageert het niet en moet ik taak beeindigen gebruiken om terug tekeren naar  geevens op halen. Ik heb 4 cd's van MS Office 2000 Premium voor windows 95/98 . Die heb ik al gebruikt maar het wordt niet gevonden. Is het misschien verstanig om acces te ver wijderen en opnieuw te instaleren. Dan ben ik zeker ook al mijn adressenbestand kwijt.Verleden jaar heb ik er ook meegwerkt en dat ging toen goed. Inmiddels heeft mijn pc een onderhoudsbeurt gehad en is alles opnieuw geinstaleerd.Ligt het daaraan. Groet Rina

ve
door verwijderd - Dec 14, 2008 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie dat die mogelijkheid al is aangegeven door Freya.
Om een koppeling tussen Word en Access te bewerkstelligen moet mogelijk een ODBC worden ingesteld.
klik hier voor meer info

ve
door verwijderd - Dec 14, 2008 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is lastig om zo vanaf een afstand te beoordelen wat er precies niet goed gaat. Zoals ik eerder al vroeg, probeer je de gegevens in Word binnen te halen? Het is mij nog steeds niet duidelijk op welke manier je nu precies die enveloppen wilt uitprinten. Als je alles vanuit Access doet hoef je namelijk helemaal niets 'binnen te halen of te koppelen', dus ik neem aan dat je dat vanuit 'iets anders' probeert?

Freya

ve
door verwijderd - Dec 14, 2008 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

volgens de oranjebalk is deze vraag kennelijk afgesloten.

Maar desondanks toch nog even het volgende:
bij het onderhoud is er vermoedelijk een ander office release op je systeem gekomen:
kijk daarom eerst hier

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=af6c8d03-7633-45b4-ab96-795ee656f2a2&DisplayLang=en

voor de nodige updates.

Durf je dat niet aan de-installeer dan office en doe een nieuwe installatie met JOUW cd's. Ga dan weer updates ophalen (als dat al niet gebeurt met windows-update.

.. en het adressenbestandje hoeft niet te verdwijnen. Maak een kopietje..!

En, het advies om in access een etikettenrapport, sorry:rapport, te maken is het meest logische

webkaZperl

ve
door verwijderd - Dec 14, 2008 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even duidelijker dan in de gegeven link:

Systeembeheer
tabblad Systeem DNS
[Toevoegen]
kies: MS access Driver (*.mdb)
[Voltooien]
Naam gegevensbron: geef zelfgekozen naam (bijv. MijnODBC )
Database: [Selecteren]
Selecteer de betreffende access database
[OK]

(Een ODBC is nodig om externe programma's te koppelen aan de Access database en hoeft maar eenmaal worden ingesteld)