door45
door door45 Oct 6, 2005 om 14:15
Computers & telefonie

Accounts opvragen mail Outlook

In Outlook heb ik twee accounts aangemaakt. Als ik op de knop Verzenden/Ontvangen klik, gebeurt er niets. Als ik per account mijn mail ophaal, lukt dit wel. Wie heeft de oplossing? Bedankt!

663 8 Rapporteer

ci
door cisdy - Oct 6, 2005 om 14:27
10 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo,

je kunt in outlook, via "verzenden/onvangen"  de instellingen voor
vezenden/onvangen veranderen. Ga naar  "groepen voor
verzenden/ontvangen" en zet hier "alle accounts "  neer.
Misschien staat dit bij jou onbewust verkeerd ingesteld.

veel succes cisdy

hell-rider
door hell-rider - Oct 6, 2005 om 14:56
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Door,

Wat Cisdy zegt kan ik in mijn Outlook niet vinden, kan zijn dat dit wel mogelijk is in een nieuwere versie dan 2000.

Je kan normaal gesproken alleen verzenden en ontvangen per account, ook al omdat deze als zodanig zijn ingesteld.

Heb je bij een account meerdere zaken geïnstalleerd b.v. Fax en voice-mail dan staat er bij dat betreffende account bij:
'Extra - Verzenden/Ontvangen' in het contextmenu:
Alle accounts
Fax
Voice-mail
Internet-e-mail + naam

Als je alleen e-mail hebt dan staat er alleen
Internet-e-mail + naam

Om snel te kunnen wisselen tussen de account moet je telkens Outlook afsluiten en voordat je deze opent kan je instellen op welk account hij open moet.
Dit stel je in bij 'Opties' tabblad e-mailservices.
Daar geef je op 'Te openen Profiel aangeven' je kan instellen welke naam in het venster als eerste zichtbaar wordt.

Hopelijk kan je iets met deze opties en heb je nog vragen dan horen we het wel.

Succes Hell-Rider

ar
door ariet - Oct 6, 2005 om 15:17
58 Antwoorden / 13 Vragen

Open via extra de accountinstelling van je E-mail. Kijk voor iedere account onder het tabje E-mail wat er bij verbinding staat. Hier dient beschikbaar te staan bij een ADSL of kabelverbinding en anders de inbelprovider als je geen ADSL hebt. Klik per account op eigenschappen. Klik op het tabje servers en kijk of pop3 en smtp goed zijn ingevuld. Klik dan op de tab verbinding en haal het vinkje weg: voor deze account altijd deze verbinding gebruiken. Kijk dit per account na!

Suc6,

Groeten, ArieT

door45
door door45 - Oct 6, 2005 om 15:37
14 Antwoorden / 17 Vragen

Vinkjes weggehaald, maar het werkt nog steeds niet (ik heb een adsl-verbinding). De optie voor verzenden/ontvangen om alle accounts aan te melden, heb ik ook niet gevonden. Heeft iemand nog suggesties? Bedankt!

hell-rider
door hell-rider - Oct 6, 2005 om 15:53
573 Antwoorden / 0 Vragen

Welke versie heb jij Door?

Als je ADSL hebt moet bij de verbinding moet 'LAN-netwerk gebruiken' staan.

Hell-Rider

door45
door door45 - Oct 6, 2005 om 16:51
14 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb versie 6.0; LAN-netwerk gebruiken heb ik weer afgevinkt zoals voorheen.

hell-rider
door hell-rider - Oct 6, 2005 om 17:00
573 Antwoorden / 0 Vragen

Ben bang dat je toch niet meer kan doen als dat ik hierboven heb beschreven.

Je hebt namelijk ook nog de afzender als je een mailtje gaat versturen en aangezien ze ingesteld zijn als, voorbeeld:
eerste@provider.nl of
tweede@provider.nl
welke neemt hij dan als deze bij elkaar zouden staan, dit kan je niet instellen. Ze hebben dus beide ook een andere inlognaam om de nieuwe mail op te halen.

Groet Hell-Rider

door45
door door45 - Oct 6, 2005 om 19:13
14 Antwoorden / 17 Vragen

Het rare is dat ik dit probleem pas kreeg nadat ik een fire wall had geinstalleerd.