hamo
door hamo Feb 15, 2004 om 17:20
Computers & telefonie

Accu

OP 19-06-2002 heb ik een compaq N115 gekocht voor privé doeleinden.
Vlgs de bijgevoegde bepalingen valt de accu na een jaar niet meer onder de garantie. Hij heeft het inmiddels praktisch begeven. Dit ondanks de wijze van gebruik zoals voorge-schreven. De consumentenbond en ook jullie programma wijzen er vaak op, dat de garantie meer dan alleen maar de termijn omvat.
Kan ik nog met enig uitzicht op een positieve reactie mijn leverancier, dan wel Compaq benaderen? Wat zijn jullie ervaringen?

583 3 Rapporteer

bo
door bouwe_1 - Apr 16, 2004 om 12:40
8 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk, garantie is nog altijd een service van het bedrijf. Ieder apparaat heeft standaard zes maanden verplicht garantie zoals in de wet bepaald is (zie ook: www.sta-ik-sterk.nl) Alles wat daar boven komt is service.

Buiten de garantieperiode heb je natuurlijk altijd recht op een goed product. Indien u kan aantonen dat dit een fabricagefout is dan kunt u dit kenbaar maken aan het betreffende bedrijf met uw argumenten. Raadpleeg hiervoor fora''s en gebruikersgroepen op het internet. Misschien zijn er meer gebruikers die dezelfde laptop hebben en het zelfde probleem heeft met de accu.

mo
door monaco - Apr 16, 2004 om 12:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

de officiele garantie termijn is nu 7 maanden voorbij, dit ontslaat de verkoper echter niet van zijn verplichting. Volgens het nieuw burgelijk wetboek dient de verkoper een degelijk 'iets' te leveren. Wijs de verkoper op deze bepaling. Komt u er niet uit dan probeer het volgende: Normaal gesproken is een computer in drie jaar afgeschreven. De accu zit nu op de helft. Stel de verkoper voor dat 50 % voor zijn rekening is.

nu
door nubro01 - Apr 16, 2004 om 12:41
6 Antwoorden / 0 Vragen

Batterijen hebben tegenwoordig slechts 1 jaar garantie. Wil je meer, dan zul je dat van te voren moeten regelen, met een service contract. Maar uiteindelijk betaal je toch zelf voor een nieuwe batterij. Bestel een nieuwe en neem er een extra voor het geval dat de batterij over een jaar niet meer gemaakt wordt.