pe
door peter koerhuis Aug 1, 2013 om 09:22
Computers & telefonie

Accu supersnel leeg

Ik heb 3 weken geleden bij T-Mobile, via internet, een nieuw abonnement afgesloten en daarbij een nieuwe smartphone, Galaxy S3-4G (I9305), ontvangen. Na deze opgeladen te hebben was de accus zeer snel leeg. Nu dacht ik eerst dat het kwam door het veelvuldig gebruik in het begin. Maar dat was niet zo, de klacht bleef.
Daarop heb ik contact gezocht met T-Mobile en het verhaal uitgelegd. Zij hebben mij een aantal, mogelijke, oplossingen aangedragen maar niets hielp. Daarop stelden zij dat de accu waarschijnlijk defect was. Moest ik mijn accu maar opsturen en dan zouden dit nakijken, dit kon een aantal weken duren. Nu kan ik niet zonder mijn smartphone en past de simkaart niet in mijn oude smartphone en ben ik dus niet bereikbaar. Mijn voorstel om een nieuwe accu op te sturen en dat ik daarna de oude zou retouren werd gereageerd dat het niet mogelijk is. Omwisselen via een winkel van T-Mobile kan ook niet.
Wat is de oplossing dan wel?

1317 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

pe
door pegasuss - Aug 1, 2013 om 10:32
36 Antwoorden / 12 Vragen
0

U kunt gewoon een simwissel vragen, zodat de simkaart in uw oude telefoon kan. Dit kunnen ze kosteloos voor je doen.
Dan kunt u de telefoon met batterij opsturen. Het kan zijn dat het misschien niet de accu is maar bijvoorbeeld de accu contactpunten.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Aug 1, 2013 om 10:32
937 Antwoorden / 2 Vragen
0

Uw accu opsturen zoals aangegeven door T-Mobile, u heeft zeker geen verzekering genomen voor een vervangende telefoon?

Misschien kunt een telefoon lenen van iemand. Of even een sim Lock vrij toestel kopen wat in ieder geval de simkaart past, dan ben je toch bereikbaar. Het kost wat maar als je echt zo nodig je telefoon nodig hebt zullen dit de enige "makkelijke" oplossingen zijn.

pe
door peter koerhuis - Aug 1, 2013 om 10:37
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=kaasbroodje schreef op donderdag 1 aug 2013, 10:25]Uw accu opsturen zoals aangegeven door T-Mobile, u heeft zeker geen verzekering genomen voor een vervangende telefoon?

Misschien kunt een telefoon lenen van iemand. Of even een sim Lock vrij toestel kopen wat in ieder geval de simkaart past, dan ben je toch bereikbaar. Het kost wat maar als je echt zo nodig je telefoon nodig hebt zullen dit de enige "makkelijke" oplossingen zijn.

Een verzekering voor een vervangende telefoon is nog nooit nodig geweest, nu dus helaas wel.

f.weele
door f.weele - Aug 1, 2013 om 11:08
1085 Antwoorden / 27 Vragen
0

er zijn adapters te koop voor de simkaart. klik hier
of hier
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Aug 1, 2013 om 11:30
1085 Antwoorden / 27 Vragen
0

lees deze tips over accu's eens; klik hier
en hier
m.vr.gr.

pe
door peter koerhuis - Aug 1, 2013 om 11:30
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=f.weele schreef op donderdag 1 aug 2013, 11:08]er zijn adapters te koop voor de simkaart. klik hier
of hier
m.vr.gr.
Bedankt

f.weele
door f.weele - Aug 1, 2013 om 12:00
1085 Antwoorden / 27 Vragen
0

beste peter, bedankt voor het terugmelden. Als je op ebay.com,eaby.nl ,ebay.de of marktplaats kijkt naar accu's voor de S3, dan is er aardig wat keus in zwaardere accu's mocht je die nodig hebben. Misschien dat je beter naar een T-mobile winkel kan gaan en de accu van je toestel daar afgeeft en vraagt of ze een accu voor je te leen hebben.
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Aug 1, 2013 om 12:02
1085 Antwoorden / 27 Vragen
0

Sorry, peter, maar ik had goed gelezen dat over het niet kunnen omruilen de winkel. Negeer dus mijn laatste antwoord over het lenen van een accu.
(Waardeloze service van T-mobile overigens).
m.vr.gr.

br
door brui0929 - Aug 1, 2013 om 12:20
634 Antwoorden / 10 Vragen
0

U had de telefoon kunnen gebruiken ook al is die half vol.
wacht met opladen van de accu tot dat deze helemaal leeg is
hierdoor voorkom je een memory effect dat wil zeggen dat als
de accu weer halfvol is aangeeft dat hij leeg is.
Dat de simkaart niet in de oude telefoon past is onzin hij kan ook in
de oude telefoon gebruikt worden uw telefoonnummer blijft geldig zolang het abonnement loopt of u blijft opwaarderen.

pe
door peter koerhuis - Aug 1, 2013 om 15:15
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=brui0929 schreef op donderdag 1 aug 2013, 12:20]U had de telefoon kunnen gebruiken ook al is die half vol.
wacht met opladen van de accu tot dat deze helemaal leeg is
hierdoor voorkom je een memory effect dat wil zeggen dat als
de accu weer halfvol is aangeeft dat hij leeg is.
Dat de simkaart niet in de oude telefoon past is onzin hij kan ook in
de oude telefoon gebruikt worden uw telefoonnummer blijft geldig zolang het abonnement loopt of u blijft opwaarderen.

In de oude telefoon past alleen een grote SIM kaart, vandaar

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer