muispim_1
door muispim_1 Aug 25, 2010 om 12:56
Computers & telefonie

Acer Aspire 8930G

Acer laptop Aspire 8930G is net een jaar oud!
De stroomadapter valt uit!
Wie kent ook dit probleem.
(Volgens een pc-deskundige komt dit vaak(vaker) voor).

Bij voorbaat dank voor uw reactie

5386 19 Rapporteer

genius
door genius - Aug 25, 2010 om 15:25
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo muispim,

Dit schijnt inderdaad nog al eens voor te komen. Er zijn hier over dit onderwerp al vaker topics verschenen. Deze kan je zelf nakijken en inzien door in het venster rechtsboven waar staat: "zoek binnen vraag en antwoord" de zoekoptie "voeding laptop" in te zetten.

Ikzelf had toevallig afgelopen week ook een probleem met de voeding. Bleek dat de stekker uit het voedingblok los was gaan zitten. Euvel was daarom ook zo verholpen.

Succes!

M.vr.gr.

G.

marga31
door marga31 - Aug 25, 2010 om 15:44
3 Antwoorden / 2 Vragen

bij mij deed binnen een week de acer e audio managment niet meer, ik heb een acer aspire 8930 dus weet niet of dit dezelfde is, maar dit schijnt ook veel voor te komen. Gelukkig had ik in de winkel 4 weken omruilgarantie en heb dit meteen gedaan.

gr marga

muispim_1
door muispim_1 - Aug 27, 2010 om 12:38
17 Antwoorden / 14 Vragen

Hartelijk dank, Marga 31 en Genius.

Zal idd even kijken op topic voeding Laptops/dank Genius!

De scharnieren van de Acer laptops blijken vaak af te kunnen breken .
Darnaast zit in de scharnier aan de zijkant de inlaat van de adapter en de problemen zijn compleet.
Ga terug naar de winkel eerst, heb ook nog garantieverlenging afgesloten.
Zal nader berichten hoe een en ander verloopt.

Hartelijke groet,

genius
door genius - Aug 27, 2010 om 12:51
886 Antwoorden / 4 Vragen

Dankjewel voor het terugmelden. De afloop verneem ik graag!

Heel veel succes!

M.vr.gr.

G.

gr
door grasland - Oct 1, 2010 om 13:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik loop net tegen hetzelfde probleem aan. Ook een Acer 8930 van iets meer dan een jaar oud. De blauwe streep ledverlichting die aangeeft dat de voeding is aangesloten, brand niet. Alleen wanneer ik het scherm heen en weer beweeg zie je hem af en toe branden. Het lijkt er dus inderdaad op dat dit een zwak punt is van deze laptop. Eerst maar eens kijken hoe het zit met de standaard garantie. (zal wel weer een jaar zijn...).

@muispim: is het probleem bij jou al verholpen?

ja
door jan rotterdam - Oct 13, 2010 om 22:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor, ook ik heb het probleem met de voedingsaansluiting van de 8930. Ben hier terecht gekomen zoekend naar een oplossing/lotgenoten nadat vandaag m'n collega, die vorig jaar kort na mij hetzelfde apparaat kocht -u raad het al- meldde dat z'n voeding het liet afweten, ja.. op dat punt bij het beeldschermscharnier.
Lijkt me dus duidelijk een modelfout.

me
door melvinwessels - Nov 11, 2010 om 20:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal.

Ik heb ook de acer aspire 8930.
Hij is nu 1 jaar en 4 maanden oud en ook ik heb hetzelfde probleem met de voeding.
Ik vind dit erg slecht voor een laptop die pas een jaar oud is. Vooral gezien het feit dat zoveel mensen hier last van hebben.

M.V.G. Melvin Wessels.

muispim_1
door muispim_1 - Nov 12, 2010 om 10:18
17 Antwoorden / 14 Vragen

goede morgen ,

mijn laptop is wel weer gemaakt , maar inderdaad wel een paar weken kwijt geweest.
Dat het zo lang moet duren begrijp ik ook niet!

En een structureel probleem, als dit blijkbaar schijn te zijn, zou eerder "opgepikt" moeten worden door de producent(ACER).

T.a.v. Dhr Jan Rotterdam,

Idd ik laat hem meestal op een vaste plek en geopend staan, maar zelfs dan doet dit euvel zich ook voor.

Bedankt voor jullie reacties@

Hartelijke groeten,
Muispim

ja
door jan rotterdam - Nov 12, 2010 om 10:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, daar was ik weer even. Mijn collega ging z'n 8930 laten repareren, werd verteld dat ie m 4 weken kwijt zou zijn. Niks voor mij, dus ben m zelf maar eens gaan openschroeven. Viel eigenlijk wel mee, als je een beetje (electro)technisch bent is t in een half uurtje te repareren (al blijft 't niet de bedoeling bij een 1 jaar oude laptop).
Maar je ziet dan gelijk de onbegrijpelijk brakke constructie, met bewegende aansluitdraad in het scharnier! Op zeker dat ieder exemplaar van dit model vroeg of laat met dit probleem krijgt te maken (of je moet m openzetten en er niet meer mee bewegen).
Ontwerpfout dus!

gr
door grasland - Nov 12, 2010 om 13:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals eerder gemeld had ik hetzelfde probleem. Heb even getwijfeld om met Acer te bellen omdat ik in de veronderstelling dat ik geen garantie meer had (1 jaar dacht ik) en omdat ik de laptop niet lang wilde missen. Maar uiteindelijk was er niet meer normaal mee te werken.

De mevrouw aan de telefoon meldde de mevrouw mij dat ik 2 jaar garantie had ?!? In ieder geval is dit geheel kosteloos gerepareerd en verzonden. Ik kreeg een pakketzegel via de email. Die moest ik op het pakket plakken. Gelukkig had ik de originele doos nog. Vervolgens met UPS gebeld en het pakket werd afgehaald en verzonden naar Duitsland. Ik werd per sms op de hoogte gehouden van de voortgang. Binnen tien dagen had ik hem gerepareerd weer terug.

Als je met Acer belt, noem dan het volgende magische woord: "adapterconnector". Dat is het onderdeel dat ze vervangen.

Dus: schroom niet om te bellen, het hoeft niet zolang te duren als je denkt.

me
door melvinwessels - Nov 12, 2010 om 16:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jan rotterdam schreef op donderdag 11 nov 2010, 22:17]Ja, daar was ik weer even. Mijn collega ging z'n 8930 laten repareren, werd verteld dat ie m 4 weken kwijt zou zijn. Niks voor mij, dus ben m zelf maar eens gaan openschroeven. Viel eigenlijk wel mee, als je een beetje (electro)technisch bent is t in een half uurtje te repareren (al blijft 't niet de bedoeling bij een 1 jaar oude laptop).
Maar je ziet dan gelijk de onbegrijpelijk brakke constructie, met bewegende aansluitdraad in het scharnier! Op zeker dat ieder exemplaar van dit model vroeg of laat met dit probleem krijgt te maken (of je moet m openzetten en er niet meer mee bewegen).
Ontwerpfout dus!

Hey Jan,

Is het zichtbaar voor andere mensen dat je hier aan hebt gesluitelt? Want als ik het goed heb vervalt dan de garantie.
Wat heb je precies gedaan. Wanneer de garantie niet vervalt wil ik het ook misschien zelf maken. Want in de winkel moet ik 6-8 weken wachten.

M.V.G. Melvin Wessels

muispim_1
door muispim_1 - Nov 12, 2010 om 20:57
17 Antwoorden / 14 Vragen

Ha Jan Rotterdam en Melvin Wessels,

Kunnen jullie er een gebruiksaanwijzing bijgeven van deze reparatie?

Maar Jan Rotterdam heeft natuurlijk GELIJK!!

ONTWERPFOUT!!!!!

ja
door jan rotterdam - Nov 14, 2010 om 13:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo nogmaals, lotgenoten.
Aangezien er iets moet worden gesoldeerd zal voor de specialist zichtbaar zijn dat er is ingegrepen, wat inderdaad risico op garantieverval inhoud. Ik ben daar wat makkelijk in, wat mij betreft is na een jaar duidelijk of het apparaat werkt of niet, en doe ik reparatieklusjes liever zelf (hobbyist he?).

Maar de reparatie van de adapterconnector gaat als volgt:
- koppel de adapter los
- leg de laptop (dicht) ondersteboven voor je
- verwijder het schroefje op het plastic kapje van het scharnier met de connector
- je kunt nu het kapje verwijderen
- schroef het ringvormige printplaatje los, dat bevat die hinderlijke blauwe LEDs, je kunt overwegen die gelijk los te knippen ;) en haal het eraf (draden blijven vast)
- nu kun je de twee schroefjes van de gegoten aluminium connector losdraaien. Waarschijnlijk (bij mij tenminste...) zie je dan de losse (of bijna losse) draad (of draden). Die draadbreuk heb ik gerepareerd door een kort stukje soepele koperdraad (bijv. uit een electriciteitssnoer) tussen te solderen, wat extra lengte dus. Wel ook een isolerend 'sokje' overheen doen, om sluiting met de connectorbehuizing te voorkomen.
Alles in omgekeerde volgorde weer monteren.

Zo is 't mij gelukt, is niet erg ingewikkeld maar goed solderen moet je wel kunnen, anders moet je er niet aan beginnen. Ik benadruk dat je het op eigen risico doet en dat ik mij niet aansprakelijk houd voor mislukking van deze ingreep.

Succes hiermee - of met de wachttijd bij Acer.

de
door dennisacer - Dec 28, 2010 om 13:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,
Ik heb hetzelfde euvel met mijn Acer Aspire 8930G, zo'n anderhalf jaar oud.
Ik was al van plan om een soldeerbout aan te gaan schaffen, maar zal toch eerst Acer maar eens gaan bellen. Erg teleurstellend dergelijke ontwerpfouten....
Ik zal nooit meer een Acer kopen. Hiervoor jarenlang een Toshiba gehad zonder problemen.
groeten, Dennis

muispim_1
door muispim_1 - Jan 18, 2011 om 23:13
17 Antwoorden / 14 Vragen

Dankjewel Jan Rotterdam!!!!!

Zeer goede beschrijving van de reparatie!!!!

Hartelijke groeten,

km
door kmaaden - Oct 28, 2012 om 11:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jan rotterdam schreef op zondag 14 nov 2010, 13:51]Hallo nogmaals, lotgenoten.
Aangezien er iets moet worden gesoldeerd zal voor de specialist zichtbaar zijn dat er is ingegrepen, wat inderdaad risico op garantieverval inhoud. Ik ben daar wat makkelijk in, wat mij betreft is na een jaar duidelijk of het apparaat werkt of niet, en doe ik reparatieklusjes liever zelf (hobbyist he?).

Maar de reparatie van de adapterconnector gaat als volgt:
- koppel de adapter los
- leg de laptop (dicht) ondersteboven voor je
- verwijder het schroefje op het plastic kapje van het scharnier met de connector
- je kunt nu het kapje verwijderen
- schroef het ringvormige printplaatje los, dat bevat die hinderlijke blauwe LEDs, je kunt overwegen die gelijk los te knippen ;) en haal het eraf (draden blijven vast)
- nu kun je de twee schroefjes van de gegoten aluminium connector losdraaien. Waarschijnlijk (bij mij tenminste...) zie je dan de losse (of bijna losse) draad (of draden). Die draadbreuk heb ik gerepareerd door een kort stukje soepele koperdraad (bijv. uit een electriciteitssnoer) tussen te solderen, wat extra lengte dus. Wel ook een isolerend 'sokje' overheen doen, om sluiting met de connectorbehuizing te voorkomen.
Alles in omgekeerde volgorde weer monteren.

Zo is 't mij gelukt, is niet erg ingewikkeld maar goed solderen moet je wel kunnen, anders moet je er niet aan beginnen. Ik benadruk dat je het op eigen risico doet en dat ik mij niet aansprakelijk houd voor mislukking van deze ingreep.

Succes hiermee - of met de wachttijd bij Acer.

km
door kmaaden - Oct 28, 2012 om 11:18
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jan rotterdam schreef op zondag 14 nov 2010, 13:51]Hallo nogmaals, lotgenoten.
Aangezien er iets moet worden gesoldeerd zal voor de specialist zichtbaar zijn dat er is ingegrepen, wat inderdaad risico op garantieverval inhoud. Ik ben daar wat makkelijk in, wat mij betreft is na een jaar duidelijk of het apparaat werkt of niet, en doe ik reparatieklusjes liever zelf (hobbyist he?).

Maar de reparatie van de adapterconnector gaat als volgt:
- koppel de adapter los
- leg de laptop (dicht) ondersteboven voor je
- verwijder het schroefje op het plastic kapje van het scharnier met de connector
- je kunt nu het kapje verwijderen
- schroef het ringvormige printplaatje los, dat bevat die hinderlijke blauwe LEDs, je kunt overwegen die gelijk los te knippen ;) en haal het eraf (draden blijven vast)
- nu kun je de twee schroefjes van de gegoten aluminium connector losdraaien. Waarschijnlijk (bij mij tenminste...) zie je dan de losse (of bijna losse) draad (of draden). Die draadbreuk heb ik gerepareerd door een kort stukje soepele koperdraad (bijv. uit een electriciteitssnoer) tussen te solderen, wat extra lengte dus. Wel ook een isolerend 'sokje' overheen doen, om sluiting met de connectorbehuizing te voorkomen.
Alles in omgekeerde volgorde weer monteren.

Zo is 't mij gelukt, is niet erg ingewikkeld maar goed solderen moet je wel kunnen, anders moet je er niet aan beginnen. Ik benadruk dat je het op eigen risico doet en dat ik mij niet aansprakelijk houd voor mislukking van deze ingreep.

Succes hiermee - of met de wachttijd bij Acer.

Hallo Jan Rotterdam,

Heb zelf het probleem ook maar helaas geen garantie meer en ik kan de laptop ook geen weken missen voor reparatie. Helaas kan ik niet solderen en ook niemand in mijn omgeving die hier ervaren mee is. (openschroeven etc gaat goed maar daarna houdt de kennis helaas op bij mij :( )
Zou je op mijn risico en tegen betaling mijn laptop willen repareren?
Hoor graag van je en vast bedankt.

gr Karin
Hoor graag van je en vast bedankt.

ja
door jan_rotterdam2 - Oct 28, 2012 om 18:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kmaaden schreef op zondag 28 okt 2012, 11:18][quote=jan rotterdam schreef op zondag 14 nov 2010, 13:51]Hallo nogmaals, lotgenoten.
Aangezien er iets moet worden gesoldeerd zal voor de specialist zichtbaar zijn dat er is ingegrepen, wat inderdaad risico op garantieverval inhoud. Ik ben daar wat makkelijk in, wat mij betreft is na een jaar duidelijk of het apparaat werkt of niet, en doe ik reparatieklusjes liever zelf (hobbyist he?).

Maar de reparatie van de adapterconnector gaat als volgt:
- koppel de adapter los
- leg de laptop (dicht) ondersteboven voor je
- verwijder het schroefje op het plastic kapje van het scharnier met de connector
- je kunt nu het kapje verwijderen
- schroef het ringvormige printplaatje los, dat bevat die hinderlijke blauwe LEDs, je kunt overwegen die gelijk los te knippen ;) en haal het eraf (draden blijven vast)
- nu kun je de twee schroefjes van de gegoten aluminium connector losdraaien. Waarschijnlijk (bij mij tenminste...) zie je dan de losse (of bijna losse) draad (of draden). Die draadbreuk heb ik gerepareerd door een kort stukje soepele koperdraad (bijv. uit een electriciteitssnoer) tussen te solderen, wat extra lengte dus. Wel ook een isolerend 'sokje' overheen doen, om sluiting met de connectorbehuizing te voorkomen.
Alles in omgekeerde volgorde weer monteren.

Zo is 't mij gelukt, is niet erg ingewikkeld maar goed solderen moet je wel kunnen, anders moet je er niet aan beginnen. Ik benadruk dat je het op eigen risico doet en dat ik mij niet aansprakelijk houd voor mislukking van deze ingreep.

Succes hiermee - of met de wachttijd bij Acer.

Hallo Jan Rotterdam,

Heb zelf het probleem ook maar helaas geen garantie meer en ik kan de laptop ook geen weken missen voor reparatie. Helaas kan ik niet solderen en ook niemand in mijn omgeving die hier ervaren mee is. (openschroeven etc gaat goed maar daarna houdt de kennis helaas op bij mij :( )
Zou je op mijn risico en tegen betaling mijn laptop willen repareren?
Hoor graag van je en vast bedankt.

gr Karin
Hoor graag van je en vast bedankt.

Karin, dat is best bespreekbaar, hoe bereik ik je?
vr.gr. Jan
(nu rotterdam2 omdat ik niet meer op m'n vorige account kwam...)

ja
door jan_rotterdam2 - Oct 28, 2012 om 18:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt mij mailen op een tijdelijk mailadres: jancontact@xs4all.nl