fu
door futjes Apr 4, 2005 om 20:51
Computers & telefonie

Adres onbekend bij @home.

Een neef van mij heeft een laptop gekocht en wil via @home gaan internetten, dus op weg naar de winkel en een pakket proberen op te halen. Hij kreeg het echter niet mee, want zijn huisnr was niet bij @home bekend. Hij betaalt echter al jaren voor de kabel (Essent) en kan volgens internet wel aangesloten worden op digitale tv. De andere 11 huizen van zijn straat zijn wel bij @home bekend echter het laatste huisnr bestaat volgens @home niet.

Wat kan hij hieraan doen ? (helpdesk bellen heeft geen zin  krijg je alleen maar domme antwoorden of kreten van "ik weet het niet "

Grtz John

336 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 4, 2005 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste John,

Misschien een stomme vraag maar waarom een kabelinternet-aansluiting van @Home...?

Is er op zijn adres wellicht geen ADSL-abonnement mogelijk?

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2005 om 09:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste futjes,

Bij de gemeente is navraag te doen of het huisnummer wel of niet officieel bestaat. De post werkt bijvoorbeeld ook met deze gegevens, zodra er nieuwe woningen worden opgeleverd (en daarmee huisnummers worden toegekend). Hiermee kan uw neef aantonen bij @home dat zijn adres wel degelijk bestaat.

Brynnar

ve
door verwijderd - Apr 6, 2005 om 08:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste futjes,

ik zou uw neef adviseren deze aanvraag schriftelijk te doen... Mogelijk zou een kopie van een legitimatie-bewijs kunnen helpen aan te tonen dat het om een bestaand adres gaat. (Een kopie inschrijving bevolkingsregister zou ook kunnen, maar brengt extra kosten met zich mee).

Er is een site troublesathome.nl, mogelijk heeft uw neef daar ook nog wat aan...

Succes!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2005 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de antwoorden.

Mijn neef wil @home. omdat de verbinding in principe probleemloos is. Ik heb hem zelf al 5 jaar zonder grote problemen. ADSl is ook een optie maar is volgens mij verhoudingsgewijs duurder. Hij hoeft niets op te sturen naar @home, want hij wwoont al 20 jaar in deze straat. (Een huizenrij van 12 woningen), dus hij hoeft niets te bewijzen, want hij betaalt al jaren voor de kabel, het is puur een fout van @home om het laatste nummer niet in het bestand van de postcode opgenomen te hebben.

Intussen hebben ze bij @home iemand te pakken gekregen die die e.e.a. zou uitzoeken en het recht zou zetten. Vervolgens heeft hij ook nog iemand van de krant er achteraan gezet die waarschijnlijk een stukje hierover plaatst.

Miscchien worden ze in Groningen dan wel wakker.

grtz, john

ve
door verwijderd - Apr 6, 2005 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste John,

ADSL is écht niet duurder dan kabelinternet, het is juist andersom...

Vergelijk de tarieven en snelheden maar eens via onderstaande links.

Ik heb de site van Tiscali als voorbeld genomen omdat deze nog voordeliger is dan de andere aanbieders.

Tarieven @Home:

http://www.home.nl/producten/kabelinternet/

Tarieven Tiscali: http://www.tiscali.nl/producten/adsl/default.asp?activationcode=15804a

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jun 28, 2005 om 08:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw neef zou de klantenservice van essent/@home kunnen bellen en een verzoek in kunnen dienen het adres toe te voegen aan hun database. Hij krijgt dan vanzelf te horen wat er vereist is om dit te realiseren. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij @home geregeld is, maar als het goed is kan hij daar de aanvraag doen, en als het adres dan is toegevoegd (dit zou even kunnen duren!) kan hij gewoon internet via de kabel krijgen.

Dit is tenminste hoe het bij mijn werkgever gaat, ik verwacht niet dat het bij essent/@home veel anders zal zijn...!

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

oegemeister: de ervaring leert helaas wel eens anders, deze "kreten" komen inderdaad wel voor bij "help-desk's", nog afgezien van wat vaak inadequate antwoorden. De meeste "help-desks" zijn "ingehuurd". De help-desk van Compaq was ooit een onderdeel van een bekend uitgeverijconcern en niet van Compaq. Zal nu nog wel niet anders zijn. Bovendien is het bewijs van een dom antwoord geleverd door de kennelijke mededeling dat het adres niet bestaat.

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me af of @home na meer dan een jaar inmiddels het huisnummer al heeft kunnen traceren.

M.a.w. tenzij John nog de moeite wil nemen om nog te vertellen hoe het destijds in 2005 is afgelopen, vrees ik dat dit een oud en dood draadje is.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

helpdesk en ze helpen je wel. de kreten van "ik weet het niet" worden nooit en te nimmer gebruikt in de helpdesk!!! Even bellen en ze zetten het nummer er voor je in. Even een sidenote: ik werk niet bij @home:-).

gr Sjoerd

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry Mensen,

Ik was helemaal  vergeten een reactie te geven, maar na eindeloos bellen met de helpdesk, een monteur laten komen !!!!!!!.

Deze hetzelfde verhaal verteld en deze heeft toen via de opgewaardeerde database ( er zat nl een fout in deze databasae) alsnog het pakket aangesloten

Mvr grt John

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ John,

Alsnog bedankt voor je reactie. Het is voor de respondenten vaak wel leuk om te weten hoe e.e.a. is afgelopen. Beter laat dan nooit :-)

Mvgr - B

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij zit er steeds nog iemand op een 'Beste antwoord'-button te klikken bij Brynnar...

Enterprise.

ve
door verwijderd - May 16, 2006 om 09:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Off-topic @ Enterprise,

De redactie heeft de "Beste Antwoord"-knoppen reeds verwijderd op mijn verzoek. Ik had een kunstmatige puntenstijging indergaan van maar liefst 670 (van 1730 tot 2400)  tot op het moment dat de redactie ingreep. De 80 punten (ik heb het dit keer bijgehouden) die daarna eraan toegevoegd waren waren op normale wijze toegekend.

De redactie zal op mijn verzoek deze week handmatig deze 670 punten weer in mindering brengen.

Overigens schijnt (volgens Gerrit Altena, die blijkbaar op de koffie is geweest in Hilversum) het hele puntensysteem op de helling te gaan.

Mvgr - B