herman58
door herman58 Aug 29, 2006 om 23:14
Computers & telefonie

Adresboek aanvullen

Ik gebruik Outlook expres als mijn Email account. Nu heb ik op een cd heel veel Email adressen staan die ik graag in mijn outlook adresboek wil importeren. Maar ik krijg het voor geen mogelijkheid voor elkaar. Mijn vraag is nu, hoe doe ik dat?

850 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 29, 2006 om 23:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar importeren en exporteren! Ga daarna gegevens uit een ander programmaof bestand importeren. Volgende ...

ve
door verwijderd - Aug 29, 2006 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Herman,

Outlook Express is wat beperkt in z'n importeermogelijkheden. Een windows adresboek (.wab) is wel mogelijk. Evenals een adresboek van Eudora of Netscape. In het uiterste geval zou je het nog kunnen importeren vanuit een kommagescheiden tekstbestand. In welk formaat staat het op de CD?

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Aug 29, 2006 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oeiii goeie vraag, hij ligt bij een kennis van me. ik geloof dat het een tekstbestand is, maar weet het niet zeker. Maar als dat zo is, moet ik daar dan allemaal komma's tussen zetten dan?

ve
door verwijderd - Aug 29, 2006 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, dat importeren en exporteren funktie is er wel, maar dat andere niet wat u zegt. Alleen een ander adresboek of visitekaart en zo, maar niet uit ander bestand. Deze funktie had ik al geprobeert, maar helaas.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het een tekstbestand is zul je het bestand moeten aanpassen zodat het geïmporteerd kan worden. Staan er alleen e-mailadressen in? Of ook nog telefoonnummers en adresgegevens? Als het alleen e-mailadressen zijn is het eenvoudig. Bestand inlezen in b.v. het kladblok van windows en alle e-mailadressen onder elkaar zetten. Bij meerdere soorten gegevens zul je die door komma's moeten scheiden. Freya

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inlezen in kladblok, en dan opslaan als word document....?

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt in kladblok alleen als tekstbestand (*.txt) opslaan. Alléén de teksten (ascii-codes) worden opgeslagen zonder verdere opmaak. Freya

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartstikke bedankt, ik ga er mee aan de slag. Ik weet nu genoeg om er mee verder te kunnen. Nogmaals dank. :-)

ve
door verwijderd - Aug 31, 2006 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Herman,

Probeer dit eens...

Ga naar je adresboek in Outlook... Klik op bestand.... klik op importeren... klik op Adresboek (wab), dan kun je je cd opzoeken, en zo proberen te importeren.

Succes

intersec

ve
door verwijderd - Aug 31, 2006 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is allemaal gelukt, zij het dan dat het allemaal 1 voor 1 moest. Het duurde wel lang, maar het is gelukt. Nogmaals allemaal hartelijk dank voor de antwoorden. Ik heb dankzij jullie ondanks ik al veel wist er weer wat bijgeleerd.:-)

Groetjes, Herman.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2006 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Herman ik doe dit wel vaker dan moet je de adressen op je cd selecteren en dan op je rechter muisknop klikken dan op kopieren klikken - dan ga je naar outlook express klik op adressen dan zie je het scherm adressen hoofdidentiteid dan klik je op de rechter muisknop en dan op plakken. als het goed is dan moet het lukken. dus gewoon met kopieren en plakken.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2006 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is een hele goeie. Kopieren en plakken doe ik zo vaak, dat ik hier niet aan gedacht heb. Dankje wel voor deze goeie tip. :-)