gemski
door gemski May 12, 2006 om 19:52
Computers & telefonie

Adresboek

Ik krijg telkens weer de volgende mededeling op mijn scherm:

"Kan het adresboek niet laden.Outlook express onjuist geconfigureerd.Voer de installatie opnieuw uit.

Ik weet echt niet wat te doen om sdeze mededeling definitief te laten verdwijnen.

Wie kan mij helpen!

494 7 Rapporteer

gsm
door gsm - May 12, 2006 om 20:28
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo gemski,

Probeer eens om het adresboek tijdelijk te verplaatsen en dan te importeren.

Ga naar de volgende map:
C:\Documents and Settings\<Gebruikersnaam>\Application Data\Microsoft\Address Book\

Maak hier een nieuwe map met de naam Backup.
Plaats alle WAB bestanden in deze map en probeer dan Outlook Express nog eens.
Als Outlook Express nu wel start, probeer dan het adresboek vanuit de Backup map te importeren.

Succes,
GSM

gsm
door gsm - May 13, 2006 om 00:12
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het is mogelijk dat de WAB bestanden  ingesteld staan op Alleen lezen (of read-only).
Haal dan de read-only attribute weg (rechtermuisknop. Eigenschappen).

Groet,
GSM

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 13, 2006 om 10:30
16957 Antwoorden / 202 Vragen

Omdat het hier als gsm al stelt een microsoft probleem kan zijn kan ook mogelijk "systeemherstel" hier van nut zijn metb een hersteldatum voor 1 april 2006. (als u met XP werkt).

Of eventueeel bij gedownloade updates de laatse updates verwijderen. Mogelijk weet gsm welke exacte update wordt bedoeld en die is dan gericht te verwijderen.

gsm
door gsm - May 13, 2006 om 10:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

MS06-15 patch van Microsoft:
Microsoft
onderzoekt momenteel enkele klachten van Outlook Express-gebruikers die
melding maken van problemen na het installeren van een van de vijf
patches die de softwaregigant in april beschikbaar stelde.
Gebruikers van het gratis e-mailprogramma melden onder meer problemen
met het openen en versturen van berichten, moeilijkheden met templates
en ontoegankelijke adresboeken.

gsm
door gsm - May 13, 2006 om 12:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Aanvullende informatie:

http://forums.breekpunt.nl/forums/topic.asp?TOPIC_ID=29725

Groet,
GSM

gsm
door gsm - May 13, 2006 om 13:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Deze waarschijnlijk:

KB908531
KB911562
KB911567
KB912812

Open Software (via Configuratiescherm) en zet het vinkje aan bij Updates weergeven.
De updates  van half april staan helemaal onderaan bij Windows XP.
Je kunt ze één voor één verwijderen om  te lijken welke de oorzaak was.
In InternetExplorer kun je via Extra naar de Windows Update site gaan en de betreffende update daar verbergen (Deze update niet meer weergeven), zodat deze niet nog een keer wordt aangeboden. Klik in Windows Update op de knop Aangepast en klik bij de Essentiele updates op de betreffende update die niet meer moet worden weergegeven.

Groet,
GSM

he
door hermank_1 - May 29, 2006 om 15:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik raad u aan Outlook Express te verwijderen en in plaats daarvan Thunderbird te installeren en u hebt geen problemen meer.

Herman Koershuis