chipy
door chipy Mar 10, 2004 om 22:42
Computers & telefonie

ADSL afsluit perikelen deel 3

Op de 25e maar weer eens gebeld ofdat mijn opzegging nu definitief zou zijn. Ik kreeg niet meer los dan dat ik ervanuit kon gaan dat alles goed zou komen.
Er vanuit gaande dat alles goed zou komen werd er helaas op 8 maart toch nog abonnements geld afgeschreven door Wanadoo. Op 10 maart (vandaag) maar contact opgenomen wat er nu aan de hand was. Ik zou erover terug gebeld worden. Ook heb ik KPN gebeld ofdat de zogenaamde sloop van de ADSL lijn al was ingezet. Normaal gesproken zouden zij allang een bericht gehad moeten hebben.
Vandaag ook nog even geprobeerd ofdat ik verbinding kon maken met ADSL. Ja hoor...
Ik ben momenteel absoluut sprakeloos! Ik heb voor tijdelijk een kabel abonnement aangevraagt, maar ik kan daar maar voor 2 maanden gebruik van maken. Daarna wil ik absoluut weer ADSL hebben. Het kost me anders klauwen vol geld!
Is de enige oplossing het afsluiten van mijn huidige telefoonlijn en het aanvragen van een nieuwe lijn met ADSL om zo snel en efficiënt mogelijk een nieuwe internet verbinding te realiseren?
Wat zijn bovendien nog stappen die ik kan nemen naar de "malafide" onderneming toe?

314 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

De enige stappen die u nu nog kan nemen is het geldbedrag dat Wanadoo heeft geïncasseerd voor maart laten stoneren (terugboeken) door uw bank. Vervolgens het rekeningnummer van Wanadoo door uw bank laten blokkeren tegen nieuwe incasso's. En dan kunt u alleen afwachten op wat de KPN gaat doen. Want zolang de KPN geen opdracht krijgt van de Wanadoo tot het beeindigen van de ADSL verbinding, houden zij uw ADSL verbinding in stand en kunt u niets ondernemen wat betreft een nieuwe ADSL provider. U kunt verder proberen de KPN te overwegen om uwerzijds de ADSL verbinding te beeindigen of de ADSL lijn slopen zoals zij dat zelf noemen. Maar of dat dit er toe l(e)i(j)d dat u binnen 15 werkdagen met een nieuwe ADSL provider of ADSL direct van de KPN voor elkaar krijgt durf ik u geen garanties in te geven. De KPN mag dan al jaren geprivatyseerd zijn, het zijn en blijven een stel ambtenaren die alles volgens het boekje doen! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn geld schijnt al terug onderweg te zijn omdat ik niet voldoende saldo had, maar het opzeggen van de machtiging was inderdaad ook 1 van de stappen die ik wilde ondernemen naar Wanadoo toe.
Ik hoop dat ik Wanadoo op de één of andere manier kan dwingen om alsnog via KPN een "ADSL sloop" aan te vragen. Anderszijds kan ik ook proberen ofdat KPN dat van mij wil accepteren.

Ook wil ik graag anderen duidelijk maken dat Wanadoo absolute administratieve wanprestaties levert. De ADSL verbinding was top. Maar als er iets geregeld moest worden, ging het keer op keer fout. Dus mensen, kies liever een kwaliteits provider in plaats van voor die mooie praatjes, reclame spotjes en prijzen van Wanadoo te vallen!

ve
door verwijderd - Jun 14, 2004 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een klacht bij de KPN ingedient; deze klacht heeft er toe geleid
dat KPN niet gewacht heeft met de opzegging vanuit Wanadoo, maar direct
vanuit mijn kant gehandeld heeft. Begin april is daardoor het ADSL
signaal van mijn telefoonlijn gehaald. Sinds eind april ben ik weer aan
het genieten van mijn nieuwe verbinding van XS4ALL.

Ik heb overigens volgehouden en tot afgelopen maand de door Wanadoo
afgeboekte bedragen door de bank laten terugstorten. Helaas kreeg ik
halverwege afgelopen maand een "dreig" brief met daarin het verzoek om
het verschuldigde bedrag alsnog te betalen. Mocht ik dit niet doen dan
zou mijn account geblokkeerd worden. Daarnaast mocht ik het bedrag nog
steeds niet overmaken na de blokkering, zouden ze middels een incasso
bureau het verschuldigde bedrag gaan verhalen. Eventuele extra kosten
zouden dan ook voor mijn rekening komen.

Daarop heb ik een mooie brief gestuurd en niet alleen per post
verzonden, maar ook per fax, reply op een e-mail van hun en op
webformulier te vinden op hun website. Daarin heb ik o.a. gemeld dat ik
op tijd mijn abonnement opgezegt had, abonnementsgelden een maand
voorruit worden afgeboekt, dus de laatste afboeking had al in februari
plaatsgevonden, ik bovendien de maand maart volgens de factuur niet zou
betalen, omdat ik officieel geen verbinding meer zou hebben.

En daar heb ik bijgevoegd een factuur van de door mij gemaakte belkosten en arbeidstijd.

Uiteindelijk is mijn account en bijbehorend e-mail adres alsnog van
vrijdag 28 mei tot 1 juni geblokkeerd geweest. In diezelfde week
ontving ik een brief met daarin de melding dat de abonnementskosten van
de maand maart kwijt hadden gescholden. Sindsdien kan ik dus wel weer
e-mailen, maar kan ik niet meer in het service menu.

Een reactie op de factuur heb ik alleen per e-mail mogen ontvangen: deze zou zeer waarschijnlijk niet betaald worden...

Fijn van die 0900 betaalde helpdesks waar je tig keer naar toe moet
bellen om uiteindelijk nog niks te bereiken. Ondertussen 40 euro
lichter aan telefoon kosten en vele uren arbeidstijd en des te meer kop
zorgen rijker.

Is dit nu echt de toekomst van die grote organisaties?