ADSL Family Wanadoo
Onlangs heb ik, als reactie op een aanbieding van Wanadoo verzocht mijn huidige ADSL verbinding om te zetten naar Wanadoo ADSL Family. De migratie zou rond 05augustus plaatsvinden.
Er is van alles fout gegaan:
- ik zou ongeveer 1 uur geen Internet hebben. Ik heb nog steeds geen Internet. Na dat de oude verbinding wegviel, heb ik de CD de nieuwe configuratie laten installeren. De verbinding heeft even gewerkt, maar viel zaterdag 06 augustus weg. Later bleek dit een testlijn te zijn.
- na met de helpdesk gebeld te hebben, bleek dat de verbinding 11 augustus opgeleverd zou worden. Dit is dus 6 dagen later, en dat is langer dan 1 uur, zoals in de brief vermeld.
- Er is na een maand nog steeds geen verbinding. Inmiddels uren met de helpdesk gebeld, faxen en brieven verstuurd. Ik word nooit teruggebeld. Als ik niet betaal (omdat zij in gebreke zijn met de levering van ADSL) zijn ze wel snel: de aanmaning volgt snel.
- Simpelweg het abonnement opzeggen werkt ook niet: de Algemene Voorwaarden stellen dat dat niet kan aangezien de Technische Dienst stelt dat de lijn goed is.
- Doordat de lijn goed is, heb ik me een Livebox aan laten smeren. Nu " zou het wel goed moeten werken" . Dit is dus niet het geval....
Nu is het 26 september, en nog steeds geen verbinding. Ik weet niet meer wat ik moet doen. heeft iemand tips?
Het is vervelend maar ik zou alles toch opnieuw installeren hoor. Ik begrijpt dat u gebruik maakt van KPN.
Heeft u daar een bevestiging van ontvangen dat u ADSL gaat werken?
Jan
Alles is al minstens 5 keer geinstalleerd en gede-installeerd. de livebox ook al gereset. Al uren aan de telefoon gehangen met de helpdesk. Bovendien stelt Wanadoo ook dat het aan hun kant zit. Maar verder dan dat gaan ze niet....... het is een klant-onvriendelijke organisatie.
Ik heb zelf ook de Livebox van Wanadoo, en ik moet eerlijk zeggen dat alles tot nu toe perfect werkt. Ik ben al jaren bij Wanadoo en ik heb geen klachten. Wat te doen: ten eerste is de vorige provider goed verwijderd? Dat is belangrijk i.v.m. mogelijke conflicten. Verwijderd alles, ook Wanadoo en ga weer alles opnieuw installeren volgens de aanwijzingen van Wanadoo. Gebruikt u overigens de telefoonlijn van KPN? want bij andere aanbieders van telefoondiensten kan er iets mis zijn. Het is wel vreemd dat Wanadoo niet reageerd op uw vragen aangezien ik zelf ook wel eens de hulplijn heeft gebeld en goed ben geholpen. Véél succes in ieder geval.
Jan
En van KPN heb ik netjes een brief gekregen dat de lijn per 23aug is gesloten. de procedures zijn gevolgd .... alleen werkt het niet.
Tja beste Internettist,
Ik had vanaf 2001 een abonnement bij wanadoo en een hele lange adem, zoniet een zeer groot geduld. Wat je ook proberen zal en ik spreek dus uit ervaring, het zal helaas nooit afdoende zijn. Een tijdje gaat het soms goed, maar dan gaat het weer helemaal mis. Typisch wanadoo. Hoop is een eigenschap die je ook lang in de weer kan houden. Optimisme is ook zoiets. Doorzettingsvermogen is een heel lofwaardige eigenschap. Maar geloof me, alles loopt stuk op wanadoo. Je kan gewoon een hekel aan je zelf erdoor krijgen, omdat je maar niet die knoop door kan hakken. Bevrijd je zelf en ga naar een andere provider. Doe als ik en je bent weer een gelukkig mens.
Groet Q.
Het grootste probleem met deze overstap van abonnement is dat er vaak gewisseld wordt van adslnetwerk. Dus eerst kpn netwerk en nu die van wanadoo(of een ander). Daardoor krijg je veel gezeik. Eerst moet kpn de lijn eraf halen (Wat een aantal dagen duurt) en wanneer dit helemaal erdoorheen is kan wanadoo het er pas op zetten (Wat ook weer dagen duurt). En zo loopt het dus vaak langer uit dan je verwacht, want normaal gaat een overstap van pakket lekker snel.
Ok, ik heb zelf bij een internet provider gewerkt en in die jaren losde ik de meest "onmogelijke" problemen op.
Mijn tip: Bel de KPN Doe het zelf Helpdesk, die kunnen nakijken of de ADSL lijn werkt, ik neem aan dat de aansluiting via KPN loopt. Deze helpdesk moet u zolang helpen (als de aansluiting bij KPN goed staat natuurlijk) totdat u op de KPN pagina kan komen met uw verbinding.
Erg belangrijk is het volgende: De splitter moet direct na de binnenkomende telefoonlijn zitten, dus geen ISDN kastje of apparatuur ervoor. Weet zeker dat dit zo is ingesteld. vanaf de splitter direct naar het modem. Als alles goed is aangesloten dan kan u voor dat u verder kijkt eerst kijken of u uw modem kan bereiken. Voor de alcatel modem/routers is dit adres zonder de www:
10.0.0.138 dit adres kan u in de browser intypen. Als u uw modem en splitter goed heeft aangesloten en u kan het modem bereiken, dan moet er een verbinding zijn met de wijkcentrale. Hier is KPN voor verantwoordelijk, dit is dan ook de aansluitkosten van de provider/KPN (meestal gratis bij een verhoging) De KPN heeft een aparte pagina waarbij u met hun login gegevens op de KPN pagina kan komen. Is dat gelukt dan is uw provider verantwoordelijk voor de zo geheten IP koppeling, als dat is gebeurd en u geen ip deelt met een ander (kan u niets aan doen maar de provider) M.a.w. vraag aan de klantenservice hoe het zit met uw IP koppeling en of dat allemaal in orde is. Mocht dat zo zijn dan MOET u kunnen internetten met de goede gebruikersnaam en wachtwoord.
Ik zal deze vraag voor u blijven volgen, dus vertel me de uitslag.
m.v.g. oud senior 3e lijn van een internet bedrijf. (ik heb nu inmiddels een eigen bedrijf die bv dit soort problemen oplost, helaas tot nu toe alleen in Twente.)
Nou de kpn doehetzelf helpdesk kan de lijn niet zelf nakijken. Als er geen linesync is (geen adsl signaal) dan kan dat alleen worden nagekeken door de door hen aangestuurde technische dienst. en daar gaan ook weer een paar dagen doorheen zitten. Dan heb je altijd nog de testaccount gegevens die je kunt invullen om te kijken of je nog op het kpn netwerk zit en alles. Maar als het allemaal al gesloopt is heeft hetweinig zin om dat allemaal nog na te gaan lopen. En wordt het een kwestie van wanadoo.
Zowel bij KPN als bij Wannadoo kan alles binnen 48 uur opgelost worden. Ik heb het zelf gerealiseerd voor mensen toen ik nog bij Planet/Het Net werkte. Ik kreeg ookm voornamelijk problemen die al meer dan een maand duurde. Dan kan het wel ineens. Helaas zijn bij de meeste bedrijven die je belt, Wannadoo, Planet en Het net, om maar als voorbeeld te nemen, Allemaal externe callcenters en waar maar een paar echt van wanten weten. Ze moeten hun gesprek gemiddelde inclusief afwerking op 5 minuten houden, m.a.w. ze mogen u niet langer helpen dan 5 minuten want als hun gemiddelde daarboven komt dan kunnen ze ontslagen worde n. Dat is ook de reden dat ik bij Planet ben wegggegaan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Factuur onterecht ontvangen
Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?).
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee
...
Lees meer
OV saldo verlopen card online terugvragen
OV saldo verlopen card online terugvragen lukt van geen kant. Je komt in een cirkel terecht, steeds kom je weer uit aan het begin. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer