ha
door hannibal_1 Feb 5, 2004 om 18:49
Computers & telefonie

Adsl snelheid

In Jan. zijn de snelheden van adsl verhoogt,
ik had een snelheid van 1024 en die zou rond de 2000 worden. mijn probleem is dat is nu hoogstens een snelheid van 1100 behaal bij speedtest, wat is het probleem? mijn provider is trouwens freeler.

668 6 Rapporteer

hooneytunes
door hooneytunes - Apr 16, 2004 om 12:35
11 Antwoorden / 1 Vragen

Allereerst: bedankt voor het wijzen naar www.speedtest.nl ! ik heb daar nu een benchmark uitgevoerd met mijn ADSL-aansluiting (bij Planet Internet overigens) en mijn resultaten waren:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 212.7 KByte/sec
(=1702 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 29.8 KByte/sec
(=238 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 853.0 Conn/min
Ping test Nederland

En dan te bedenken dat ik een 2Mbps lijn zou hebben.
De snelheid van een lijn is echter afhankelijk van een groot aantal factoren. Zelfs de lengte van de telefoonlijn naar de ADSL-modem kan negatieve effecten hebben. Ik raad u echter aan om eerst te kijken of de snelheidsverhoging voor uw aansluiting wel al gerealiseerd is. Dit kunt u doen op deze pagina: http://www.kpnadsl.nl/support/snelheidsverhoging.html

Mocht dit het geval zijn, dan wordt het wellicht tijd om na te denken over een change van provider.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:35
504 Antwoorden / 8 Vragen

Internet snelheden zijn per dag/uur/minuut verschillend, dit heeft te maken met het internetverkeer. Doe de speedtest ook eens op rustiger tijden, bijvoorbeeld 's morgens vroeg en kijk wat daar uitkomt. Eigenlijk had freeler op de site moeten zetten, met snelheden tot 2048. In de productvoorwaarden bij freeler staat het wel vermeld: maximale snelheid 1024 kbps (downstream) en 320 kbps (upstream).
Het probleem van de 'mindere' snelheid is dus de drukte op internet, hoe meer zielen, hoe trager de verbinding. Gery

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:35
504 Antwoorden / 8 Vragen

ze hebben hun voorwaarden nog niet aangepast met de nieuwe snelheden, maar ik neem aan dat maximale snelheid 2048 kbps, wordt bedoeld. Sorry voor het foutje.

thebo
door thebo - Apr 16, 2004 om 12:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de Speedtest nakijkt zitten weinig mensen nog op de gewenste snelheid.
Kijk ook eens voor een update van de ADSL modem, dat wilt af en toe ook wat helpen.

rh
door rhytm - Apr 16, 2004 om 12:35
4 Antwoorden / 0 Vragen

Speedtest is erg onbetrouwbaar en in de zomer dit jaar schijnt ADSL weer omhoog te gaan (de snelheden dan)

si
door sictc - Apr 16, 2004 om 12:35
6 Antwoorden / 0 Vragen

jouw adsl lijn deel je in de regel met 30 anderen (niet letterlijk maar virtueel). verder is de snelheidsverhoging afhankelijk van de capaciteit van de telefooncentrale, of je USB of Ethernet gebruikt en hoe je provider zijn route naar jouw test-site heeft. Veel (kabel)ISP's gebruiken "aangepaste" (lees: voor hun dure maar snellere verbindingen teneinde jouw verbinding sneller te laten lijken dan in werkelijkheid is). grote kans dus dat het nog niet, of helemaal niet mogelijk is dat je een snellere verbinding krijgt.