va
door vanderminne Jan 23, 2008 om 19:13
Computers & telefonie

Adsl-telefonie van Orange

Hallo allemaal: Ik ben voornemens om over te stappen op adsl en telefonie van Orange. Ik ken echter niemand in mijn omgeving, die mij kan vertellen of dit een goede provider is. Ze hebben wel een zeer mooie aanbieding van € 14.95 per maand voor internetten en telefoneren, wat een stuk goedkoper is dan hetnet waar ik nu bij ben. Heeft iemand hier ervaring mee of het een goede provider is? Groetjes Peter.

1172 20 Rapporteer

kiran
door kiran - Jan 23, 2008 om 19:45
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo vanderminne

14,95 euro per maand is inderdaad erg goedkoop voor internet/telefoon. En meestal is goedkoop - duurkoop!

Of Orange al dan niet goed is, hangt ook van wat factoren af. Hebben ze genoeg capaciteit, hoever zit u van de centrale. Anders is het doffe ellende. Ook het overstappen moet u niet onderschatten, kan ook de nodige ellende geven ..... weet waar u aan begint. Ik zelf zou zeggen, beter een paar euro meer .... en dat het werkt. Dan dat ik de gok neem .... maar dat is aan u. Persoonlijk: ik zit ook bij hetnet. Geen klagen! Betaal dan graag een paar eurootjes meer.

Hier op deze site is genoeg info te vinden omtrent het overstappen. Ga eens een paar uurtjes lezen. (discussie forum)

Succes met wat u besluit.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 23, 2008 om 22:02
16948 Antwoorden / 202 Vragen

ik sluit me hier geheel bij aan. Bovendien, als het een aanbieding is, of Orange dat doet is ?? maar meestal gaat na een eerste periode de prijs ook naar marktconform of zelfs hoger. De inkomsten en zeker ook de winst zullen toch uit de lengte of breedte moeten komen.

elenay
door elenay - Jan 24, 2008 om 01:06
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ik heb vorig jaar even orange gehad, daarna mijn buurman toen ook. Maar we zijn er beiden mee gekapt. Als anderen je bellen, kunnen ze je eenvoudigweg niet bereiken, omdat de telefoon zogenaamd in gesprek is. Je moet gewoon oppassen dat je geen ruzie krijgt met mensen. Vrienden en familie begonnen te klagen dat we niet bereikbaar zijn, maar wij snapten dat niet, tenslotte waren we helemaal niet in gesprek. Bij de KPN, of KPN-Planet, kan de telefoon ook wel wegvallen in een gespek, maar dan bel je gewoon weer en klaar. Maar met orange hadden wij allebei gelazer met de bereikbaarheid van onze telefoon. Dus heb ik maar KPN-PLanet genomen en alles is verder goed.cooltong.gif picture by edalen1

gsm
door gsm - Jan 24, 2008 om 14:53
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zit bij die €14,95 ook de huur van de lijn inbegrepen?
Wat zijn de gesprekskosten en starttarief.

Zie ook: hier

GSM

ju
door justin29 - Jan 24, 2008 om 15:01
17 Antwoorden / 11 Vragen

niet altijd goedkoop = duurkoop

Zit zelf aj jaren bij Tiscali en daar betaal ik 29,95 voor 20mb internet en telefonie altijd gratis.

En dat werkt echt perfect.

edwardus
door edwardus - Jan 24, 2008 om 23:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

En dat heet nu Telfort tussen twee haakjes.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 25, 2008 om 00:23
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dat je niet gebeld kunt worden als je IP het af laat weten, kun je voorkomen door zelf de KPN-lijn in beheer te houden met een BelBudget abo. Die 9,50 euro bent u bij iedere IP kwijt.

Verder neemt u bij een goede IP ADSL+VoIP, zonder starttarief en zonder belkosten in het vaste net, met uitzondering van 0900-nummers.

U krijgt dan een nieuw nummer van de IP voor uw VoIP waarmee u kunt bellen. Gebeld worden laat u via Belbudget zo als voorheen, op uw bestaande nummer.

Het gaat wel via twee verschillende telefoons, of dezelfde via een omschakelaar. Maar dat eerste went gauw en een telefoon kost haast niets meer.

Nu zoek ik zelf nog en IP die dit hier aanbiedt, want met dezelfde voorwaarden als ik net noem, zijn nog niet hier, maar wel in grotere plaatsen actief.

Voor tips houd ik mij aanbevolen.

Hardware ERror MAN.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 25, 2008 om 00:25
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Oeps, vergat na 0900-nummers: een abo.
H.

edwardus
door edwardus - Jan 25, 2008 om 00:32
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het hoeft echt niet meer met een belbudget nummer hoor. Verschillende providers vereisen tegenwoordig niet meer een actief KPN abonnement. Zie http://www.internetten.nl/ bijv.

ti
door tien - Jan 25, 2008 om 01:32
32 Antwoorden / 21 Vragen

1 jaar geleden zijn wij ook overgestapt naar Orange ADSL + Telefonie. Aangezien wij eerst een ISDN-aansluiting van de KPN hadden heeft dat heel veel problemen gegeven, heel veel telefoontjes, emails en diverse monteurs aan huis. Later bleek dat de KPN het een en ander verkeerd had aangesloten in het begin bij het afsluiten van de ISDNlijn(misschien expres, om ons als klant niet kwijt te raken?). Inmiddels zitten we dus 1 jaar bij Orange en zijn dik tevreden. Aangezien wij dicht bij de centrale zitten hebben we een snelle internet van 16 Mb waar wij dik tevreden mee zijn.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 25, 2008 om 02:10
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ edwardus:

Dat weet ik, maar die providers rekenen juist 9,50 in hun abo-prijs voor het overnemen van die lijn.
Ik wil de lijn ZELF BEHOUDEN en dat kan door een BelBudget abo van 9,95.
Dus voor 0,45 euro/mnd behoud ik de mogelijkheid om gebeld te worden en te bellen in noodgevallen als VoIP niet of niet goed werkt. En dat komt maar al te vaak voor, weet ik uit ervaring.

Ik houd er ook niet van om me aan 1 instelling op te hangen. Liever een second source.

Zo heb ik een 2-e e-mailaccount, een digitale schotel (DVB-S) en DVB-T (Duitsland en Nederland), een DVD-recorder en een video-taperecorder, 2 fietsen en de mogelijkheid een 2-e auto te gebruiken, (van iemand anders), een zonnepaneel, een agregaat, drinkwaterleiding en regenwaterleiding, een HR-ketel en een allesbrander, noem maar op.

Dus als je een prima provider weet die mij de lijn laat houden, geen starttarief en gesprekskosten rekent en ook ADSL >1Mb/s. levert alhier, (7577 postcode) en een contract heeft van 1 jaar of korter, dan houd ik me aanbevolen. De prijs zien we dan nog wel....

Hardware ERror MAN.

edwardus
door edwardus - Jan 25, 2008 om 09:46
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Telfort

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 25, 2008 om 09:53
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ edwardus:

Heeft Telfort niet een tweejarig contract?

H.

edwardus
door edwardus - Jan 25, 2008 om 12:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ik geef toe, het staat er niet erg duidelijk bij, maar de minimale contractduur is 1 jaar. Daarna 1 maand opzegtermijn. Geen KPN telefoon-abonnement verplicht, wel mogelijk indien gewenst.

an
door anneke1951 - Jan 25, 2008 om 16:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wij gebruiken naar volle tevredenheid een Adsl en telefonie abonnement van Orange van  €14,95.

Anneke

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 26, 2008 om 01:53
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag experts,

Van edwardus kreeg ik de tip om bij Telfort te kijken voor een ADSL+VoIP abo. Deze zou werken volgens de eisen welke ik stel.
Telfort levert max. 20 Mb/s voor 29,95.
(Ik kan hiervan slechts bijna 8Mb/s. max. van gebruiken. Een abo tot max. 4Mb/s. was voor mij ruim voldoende.)

Het zou inderdaad kunnen, doch ik heb daar nog een vraag over.
Nu kom ik wel op de pagina van hun klantenservice en deze geeft de mogelijkheid on-line een vragenformulier in te vullen. Als ik dat kies kan mijn systeem de pagina niet vinden op internet.

De vraag welke ik wil stellen is, hoe Telfort omaat met de situatie als ik geen nummerportering wil, doch mijn huidige nummer EN de lijn bij KPN wil behouden. Daar betaal ik aan KPN 9,95 voor.
Als Telfort de lijn overneemt, zit 9,50 in de abo-kosten van 29,95.

Dus als ik gewoon het abo bij Telfort neem, EN KPN houd, betaal ik eigenlijk maandelijks 9,50 (= lijnkosten aan KPN) aan Telfort voor niets. Da's jammer geld.

Telfort zou ik willen vragen of zij een abo hebben dat hierin voorziet.
Dus zonder KPN-lijn een abo van b.v. 20,50 euro voor max. 20 Mb/s, of goedkoper voor max. 4 MB/s.

Weet iemand hoe ik de klantensevice van Telfort per e-mail kan bereiken OF welke provider een voor mij passend abo aanbiedt?

Alvast bedankt voor het lezen van dit topic.

Hardware ERror MAN.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 26, 2008 om 01:55
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Sorry, hier gaat iets fout. Ik wilde een nieuw topic starten. Kijken of ik het daar naar toe kan kopieren.

Groet,

H.ERror MAN

edwardus
door edwardus - Jan 26, 2008 om 10:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hier staat de nieuwe vraag van hrdwerrorman.

st
door stamsusan - Feb 27, 2008 om 17:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

NOOIT aan beginnen. Had ADSL aangevraagd. Had moeten werken in nov. 2007, nu 4 maanden later, 48 euro armer door de helpdesk met wie ik met meer dan 10 verschillende mensen en meer dan 4 uur aan de telefoon heb gehangen. Resultaat = nihil, nog steeds geen ADSL. En steeds zelf achter dingen aanzitten, of klachten, meldingen, brieven wel in behandeling zijn genomen. En dat voor 20 cent per minuut.

ed
door edwino - Mar 10, 2008 om 20:40
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Peter,

Niet aan beginnen!!! Ik heb jarenlang naar volle tevredenheid een ADSL Lite abonnement van Wanadoo/Orange gehad. De ellende begon toen ik overstapte naar ADSL Extra van Orange. De omzetting mislukte en de ADSL Lite werkte niet meer. Na vele 10tallen telefoontjes naar de Helpdesk, waar ik van het kastje naar de muur gestuurd werd, is dan uiteindelijk mijn lijn opgezegd en ben ik nu aangesloten bij Alice. Nu is de lijn bij Orange opgezegd, heb ik al maanden geen internet van Orange, maar men slaagt er nog steeds niet in het abonnement ook te stoppen (ondanks telefonische toezeggingen). Er zijn inmiddels vele zgn cases aangemaakt en telkens zou ik binnen enkele dagen teruggebeld worden. In de praktijk gebeurt dit echter nooit. Kortom, 1 grote teleurstelling. Waardeloos bedrijf, heeft lak aan zijn klanten.

Edwin