mgvrkn
door mgvrkn Jan 27, 2008 om 19:04
Computers & telefonie

Advies m.b.t. all in one printer

Hallo,

Ben sinds enkele maanden in bezit van laptop met Windows Vista Home Premium.Wil graag een all in one printer aanschaffen maar weet niet welke.Ik weet wel wat ik er mee wil gaan doen.Hij moet draadloos zijn.Snelheid is niet zo belangrijk.Moet ook kunnen copieeren als comp.uit staat.Liefst ook foto vergroten als dit kan? Losse inktpatronen kunnen kopen.Is mij aangeraden door winkelier HP 5180???

Wie kan mij een goed advies geven

BVD   mgvrkn

531 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 27, 2008 om 19:08
16966 Antwoorden / 202 Vragen

Er zijn diverse goede merken, ik heb zelf uitsluitend HP (drie inktjets en twee lasreprinters) met als enige probleem dat de HP 1005 niet meer compatible is met Vista. Laat onverlet dat o.a. canon en Epson ook goede printers hebben.

let op of en in hoeverre de cartridges gemakkelijk al of niet zelf navulbaar zijn. het (navullen en vooral zelf doen kan veel kosten bespraren en het is niet lastig om te doen. Bij genoemde HP kan het zeker.

door 4711 - Jan 27, 2008 om 19:13
885 Antwoorden / 2 Vragen

De HP F380 is goedkoper voor €49,95 in aanbieding maar de cartridge bevat maar 5 ml zwart en daarom erg duur in gebruik!
Of draadloos, vermoedelijk niet, maar usb is toch zo geprikt, maar vergeet de inkt niet, deze goede printer is dus onbetaalbaar als je originele 21+22 moet kopen en daarom noem ik deze, alleen mensen die regelmatig willen bijvullen zouden er voordeel uit kunnen halen maar na 3 foto's weer als junkie spuiten?

Vergroten moet via de pc meestal en zonder pc is het een duurdere printer!
Draadloos leuk maar als ik langs loop kan ik jou rotzooi laten printen net als vele bedrijven met hun fax... dus die heb ik daarom als eerste weg gedaan, ik bleef papier kopen voor reclame rotzooi dus wees voorzichtig met draadloos, vooral als je buren het ook doen!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 27, 2008 om 19:18
16966 Antwoorden / 202 Vragen

goede tip m.b.t. het draadloos!! Overigens is dat te voorkomen als u een schakelaar heeft waarmee u alles, dus ook uw draadloos modem en router kunt uitzetten. Bovendien kunt u een en ander wel beveiligen opdat niet "iedereen"uw printer in werking kan stellen.

door 4711 - Jan 27, 2008 om 19:34
885 Antwoorden / 2 Vragen

Aanvulling;

De HP F380 is dus een goede scanner en als je weinig print en regelmatig droge cartridge hebt na 3 jaren is dit leuk.
Maar meer als waarschuwing dat je naast de prijzen van printers ook moet kijken welke cartridge en welke inhoud  want de deskjet 5550 uit 2002 en de Lexmark x75 uit 2003 moet ik regelmatig vol junken  omdat orgineel erg duur zou worden!
Dit is naast de bulk Laser printer die ik gratis bij huisvuil weg haalde!
Papier liep vast wegens krom gedrukte assen maar wel leuk als het na  uren leuk gepuzzel toch werkte!

Let ook op dat er Vista op de doos staat, heel veel XP printers in aanbiedingen, en als Linux gebruiker ga ik dus nu via markplaats de niet meer bruikbare voordelig opkopen!
Voor de oude zijn drivers en nieuwe moet ik zoeken en proberen dus ik heb daarom liever makkelijk 2e hansje voor Ubuntu!

to
door tom41nov66 - Jan 27, 2008 om 19:50
7 Antwoorden / 0 Vragen

gezien de compatibiliteits problemen adviseer ik nog even een goedkope allinone werkt altijd koop een lange usb kabel

zijn er genoeg die ook offline hun werk doen

winkelier maakte een foutje  de eerste hp wireless is de c 7280

mooi machientje

to
door tom41nov66 - Jan 27, 2008 om 19:52
7 Antwoorden / 0 Vragen

nog even een aanvulling een goede wireless is altijd met wep of met wpa te coderen via je eigen netwerk daardoor niet zomaar door de buren te gebruiken

mgvrkn
door mgvrkn - Jan 28, 2008 om 21:51
184 Antwoorden / 61 Vragen

Dank voor alle goede adviezen gerritaltena,4711 en ton41nov66.Als ik het goed begrijp kan ik beter nog even wachten met draadloos maar die all in one moet wel op een andere verdieping komen vandaar mijn idee van draadloos.Ik bezie het voorlopig nog wel even