na
door narita Jan 19, 2012 om 19:08
Computers & telefonie

Advies nodig over internetsnelheid

Wij hebben een upc all-in-one pakket met televisie, telefonie en 25 mb internet. Alles werkt meestal perfect. Mijn vraag gaat over de 25 mb internet. Onze zoon heeft last van een slechte verbinding op zijn xbox zodat hij niet online kan gamen. Kan het het zijn dat 25 mb te weinig is om lekker te gamen? Maakt het uit dat de desktop PC, de laptop en de ipad op hetzelfde internetverbinding zitten? Wij hebben draadloos internet. De ontvangst is niet overal in huis optimaal, op zolder is de ontvangst minder. Kan dat ook van invloed zijn? Ik ben heel benieuwd naar tips en ervaringen.

13281 16 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Jan 19, 2012 om 19:11
1525 Antwoorden / 51 Vragen

25 mb lijkt mij meer dan genoeg. En ja dat wordt over alle gebruikers verdeeld. En als je een zwakke draadloze verbinding hebt, wordt automatisch naar een lagere snelheid teruggeschakeld.

na
door narita - Jan 19, 2012 om 19:16
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel, Zwaardvis. Ik was bang dat als ik UPC voor advies zou bellen, zij mij direct een 50 mb. abbonement zouden aansmeren. Bestaat er wel iets om een zwakke verbinding te versterken?

na
door narita - Jan 19, 2012 om 19:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

wederom dank. Ik ga inssider downloaden,

zw
door zwaardvis - Jan 19, 2012 om 19:33
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Een kabel? Er bestaan ook wifi repeaters. Ook andere netwerken in de buurt kunnen storen en dwingen tot een lagere snelheid. Soms wil in dat geval het veranderen van het kanaalnummer op de router wel eens baten. Dowlnload INSSIDER om te zien welke netwerken welke kanalen gebruiken. Het kan echt een wereld van verschil uit maken.
zie hier

zw
door zwaardvis - Jan 19, 2012 om 22:23
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Waarom een topantwoord? Heeft het kanaal aanpassen iets opgeleverd?

freya
door freya - Jan 19, 2012 om 22:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo narita,

Die 25Mbps is voor gamen inderdaad méér dan genoeg. Met een snelheid van 4Mbps zou je al voldoende hebben om te gamen...... Het is ook niet de 'snelheid' die je bij het gamen de das omdoet, maar de trage reactiesnelheid (lees: de 'ping') van de server aan de andere kant van de verbinding. Bij gamen is de snelheid niet zo belangrijk, immers het spel zelf draait gewoon lokaal op de computer. Er wordt alleen wat data uitgewisseld. Het probleem is dat het meestal om véél kleine pakketjes data gaat. Die komen steeds met een kleine vertraging binnen en dat is nu net iets wat je bij gamen niet kunt gebruiken. Ben bang dat je er niet veel ann doet. Zorg in ieder geval wel dat je een goede draadloze verbinding hebt, wellicht scheelt dat iets.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Jan 19, 2012 om 22:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even voor de duidelijkheid, die trage reactiesnelheid (lees: de 'ping') van de server aan de andere kant, is niet zozeer de schuld van die server, maar ligt, om het simpel te zeggen, aan het 'vertraagde' doorgeven van het signaal door UPC.

Freya

ti
door timfelix - Jan 19, 2012 om 22:55
270 Antwoorden / 13 Vragen

Gamen met een draadloze verbinding is eigenlijk not done als je meer dan 2 of 3 meter van je router/modem verwijderd bent. Je ping is zo verschrikkelijk hoog dat je altijd een enorme achterstand hebt. Wifi repeaters zorgen alleen maar voor meer vertraging in je ping.

Ook alle activiteit op je netwerk is slecht voor je ping, bijvoorbeeld als iemand aan het downloaden is of iets dergelijks. Dan moet de verbinding gedeeld worden met de xbox/pc/ipad en dat zorgt weer voor extra belasting van router/modem.

Daarom is het het beste om je router op een centrale plek in je huis te zetten. Dus als je een huis met 3 verdiepingen hebt (inclusief zolder) zet hem dan op de 2e verdieping. Nog beter is natuurlijk om overal een bedraadde verbinding te hebben, dat vermindert je ping ook aanzienlijk. Als je geen bedrading kan aan kan leggen, dan kan je ook altijd nog een gaming router kopen, die hebben meestal wat sterkere processoren en dus kan alles sneller verwerkt worden.

na
door narita - Jan 19, 2012 om 23:29
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor jullie reacties. Ik ga het morgen proberen en laat jullie weten wat het resultaat is. Voor dit moment dank.

ka
door katja54 - Jan 20, 2012 om 12:00
54 Antwoorden / 8 Vragen

Ook ik heb draadloos internet maar ik behaalde lang niet de gewenste snelheid die mij beloofd was.
de reden daarvan werd opgegeven dat het signaal door 2 betonnen muren moest .
Ik heb nu mijn pc op draad zitten en de snelheid voor het downloaden en uploaden is perfect.
diegene die op de 1e of 2e verdieping zitten hebben pech want bij hun de snelheid veel minder.

gw
door gwoutersen - Jan 20, 2012 om 14:08
17 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn draadloze internetverbindingsnelheid was gewoon slecht, maar nadat ik de USB dongle van achter de PC naar de voorzijde plaatste was mijn probleem opgelost. Misschien dat dit wat helpt.
Succes.

an
door ankhor - Jan 20, 2012 om 15:10
122 Antwoorden / 0 Vragen

Op heel wat smartphones kun je apps installeren waar je zelfs kunt zien welke
kanalen er in gebruik zijn bij je in de buurt en hoe sterk ze zijn. Kan je dus hele makkelijk ene vrij kanaal uitkiezen. Moet je natuurlijk wel een smartphone hebben.
Misschien kan het op de PC zelf ook?
daarnaast kan je dus een repeater installeren, maar ja, kost weer poen.

na
door narita - Jan 20, 2012 om 23:06
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou nog even laten weten hoe het afgelopen is. Met jullie hulp heel goed! Ik heb de helpdesk van UPC gebeld en inderdaad het kanaalnummer op de router laten veranderen. We hebben weer overal goed en snel internet. Dank Zwaardvis en alle andere voor jullie advies. Julle hebben mij goed geholpen.
Narita.

pavake
door pavake - Jan 20, 2012 om 23:51
17 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht gedeeltelijk "off topic" maar wat verstaan jullie onder een "hoge" ping?

pino123
door pino123 - Jan 21, 2012 om 00:12
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ping rond de 300 á 400.

Gemiddeld heb ik een zeer lage ping, zo rond de 20.

pino123
door pino123 - Jan 21, 2012 om 00:14
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=pavake schreef op vrijdag 20 jan 2012, 23:51]Wellicht gedeeltelijk "off topic" maar wat verstaan jullie onder een "hoge" ping?

Wat er dan in het gamen gebeurt, is dat zeer vaak achter elkaar de game lijkt vast te lopen een zogenoemde 'lag' da's knap irritant. Spreek ik als fervente MW3 speler.