sa
door sanne1958 Mar 14, 2012 om 23:43
Computers & telefonie

Afmelden nieuwsbrieven e-mail

Ongemerkt schrijf je je in voor nieuwsbrieven van diverse organisaties waar je interesse naar uitgaat. Die blijken dus je emailadres door te spelen en voor je het weet heb je een box vol met onzin waar je niet op zit te wachten. zo ongeveer 70 berichten per dag in mijn geval dan. Nu ben ik er een middag voor gaan zitten en heb me via links op de aangeboden sites e.d. afgemeld. GEVOLG. nu heb ik het dubbele aantal onzinberichten. Klaarblijkelijk wordt dit toch op een of andere manier doorgespeeld. Ik ontvang nu berichten waar ik mij echt niet voor heb aangemeld en die ook absoluut mijn interesse niet hebben.

Zijn hier meer klachten over?

11651 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 15, 2012 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die links zijn er helemaal niet om je af te melden. Die zijn er slechts om te zorgen dat jij bevestigd dat je die mails krijgt, met als gevolg dat je nog meer gaat ontvangen omdat ze nu een "bevestigd" mail adres hebben.

Natuurlijk zijn daar klachten over. Dit is juist de essentie van spam.

Hier kom je alleen van af door filters op je mail te zetten of een nieuw mail adres te nemen en niet weer in dezelfde fout te vervallen.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2012 om 02:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Winterman

Fijn dat je reageert, maar ik ben een echte DIGIBEET, hoe zet ik die filters dan in, ik heb een hotmail account.

Gr Sonja

ve
door verwijderd - Mar 15, 2012 om 07:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je voorkomt dit heel eenvoudig door een tijdelijk mail adres aan te maken

http://spambox.us/nl_NL
http://10minutemail.com
http://www.ikbenspamvrij.nl

ve
door verwijderd - Mar 15, 2012 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/tips_spamfilter.html

Maar ik zou die hotmail dumpen en een nieuw gmail account aanmaken. Ben je voorlopig vrij van spam.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2012 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sanne , Gmail en Yahoo hebben een goede spamfilter. Probeer 1 van deze 2 eens . Uiteraard slipt er altijd wel eens eentje tussendoor maar dat is te overzien. Krijg je veel spam van 1 bepaald bedrijf en is dat een NL bedrijf kan je eens gaan dreigen met de OPTA.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2012 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op donderdag 15 mrt 2012, 00:21: Die links zijn er helemaal niet om je af te melden. Die zijn er slechts om te zorgen dat jij bevestigd dat je die mails krijgt, met als gevolg dat je nog meer gaat ontvangen omdat ze nu een "bevestigd" mail adres hebben.

Natuurlijk zijn daar klachten over. Dit is juist de essentie van spam.

Hier kom je alleen van af door filters op je mail te zetten of een nieuw mail adres te nemen en niet weer in dezelfde fout te vervallen.

Dit is zeker niet van toepassing op de nieuwsbrieven van bekende instanties, bedrijven enz. Ik heb meldt me regelmatig aan voor nieuwsbrieven en meldt me ook weer regelmatig af via de hiervoor bestemde link. Nog nooit problemen gehad en ook geen spam. Ik gebruik wel gmail.

M.v.g. Sepke

ve
door verwijderd - Mar 16, 2012 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sanne1958 ik zou zeggen schaf eens n goede pc beveiliging aan b v Norton internet security.................kost gemiddeld € 59,95 en is n jaar geldig.........ik gebruik t al jaren en nog nooit spam mail gehad,en krijg je t gooit die t meteen in de spammap

ve
door verwijderd - Mar 16, 2012 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ha Sanne1958, in Hotmail bestaat de mogelijkheid om regels aan te maken.
In deze regels definieer je wat er moet gebeuren wanneer er een mail binnenkomt van een bepaalde afzender, of met een bepaald (woord in het) onderwerp.
Je kunt er bv voor kiezen om de mails direct te verwijderen, ze komen in dat geval zelfs niet in de verwijderde items terecht. Maar je kunt op die manier ook zorgen dat bepaalde mails direct in een eigen map terecht komen (bv zakelijke mails of alles van je provider in een eigen map).

Je kunt dit zelf instellen door in je hotmail account in te loggen, ga naar opruimen en kies in het pulldown menu voor regels beheren. Kies voor Nieuw en bepaal wat er gedaan moet worden met welke mails.
Hierna opslaan en klaar.
Succes!

ve
door verwijderd - Mar 16, 2012 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel simpel Sanne 1958,
Maak een tweede account aan bij Hotmail. Iedereen die nu vraagt naar jouw email ( zelfs de kapper vraagt ernaar ) geef je dit emailadres om hun nieuwsbrief te ontvangen. Alle nieuwsbrieven die je nu op je eerste ontvangt kun je omzetten naar de tweede account, unsubscribe heeft niet altijd zin, dus gewoon emailadres wijzigen.
Zorg er wel voor dat je deze tweede account alleen voor ongewenste berichten blijft gebruiken.
Maar een betere tip is: Nooit zomaar je emailadres achter laten als het geen duidelijke reden heeft. Ook nooit die FW doorsturen die je weleens van familie krijgt zodat je zogezegd ooit iets zou kunnen winnen. De enige die hier iets mee wint is de verzamelaar van emailadressen die deze FW is gestart en gebruikt om de adressen door te verkopen voor o.a. nieuwsbrieven en reclame.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2012 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

de meeste spam krijg je toegezonden via zgn.mooie foto's of pps, beamer/diavoorstellingen.dit je van vrienden enz. krijgt, deze sturen ze aan u, terwijl deze plaatjes al bij div, personen zijn rondgeweest.zo gaan er tientallen adressen rond en zit de uwe er ook bij. ze komen bij 'kwade'mensen en krijgt u dus veel spam. NOOIT op reageren via een link dan krijgt u nog meer! weggooien ! krijgt u weer mooie plaatjes van bekenden? jammer voor hun, maar IK gooi ze meteen weg! ik open ze dus niet. ik heb al wel 70 adressen geblokeerd, ze komen van de hele wereld, inhoud is steeds hetzelfde. succes ermee.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2012 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Spam krijgen ligt ook vaak aan je profider,en inderdaad als je te pas en te onpas je ergens voor inschrijft,en maar accounts aan gaat maken met je mail adres,krijg je inderdaad allerlei rotzooi naar binnen,en kom je er ook niet vanaf,Maak een nieuw hoofdmailadres aan en gebruik dat dan alleen voor belangrijke zaken.Voor al die andere dingen maak je een mailadres aan bij AOL of YAHOO,dan komt daar eventueel de troep binnen.Hoop dat je hiermee een beetje bent geholpen.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2012 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb hietr last van, je meld je af, maar krijgt des te meer. Bij Hotmail kun je ongewenste berichten markeren als phishing, waardoor deze automatisch geblokkeerd worden.
Heb je geen dure spamfilter voor nodig.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2012 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

sepke schreef op vrijdag 16 mrt 2012, 13:05:
winterman schreef op donderdag 15 mrt 2012, 00:21: Die links zijn er helemaal niet om je af te melden. Die zijn er slechts om te zorgen dat jij bevestigd dat je die mails krijgt, met als gevolg dat je nog meer gaat ontvangen omdat ze nu een "bevestigd" mail adres hebben.

Natuurlijk zijn daar klachten over. Dit is juist de essentie van spam.

Hier kom je alleen van af door filters op je mail te zetten of een nieuw mail adres te nemen en niet weer in dezelfde fout te vervallen.

Dit is zeker niet van toepassing op de nieuwsbrieven van bekende instanties, bedrijven enz. Ik heb meldt me regelmatig aan voor nieuwsbrieven en meldt me ook weer regelmatig af via de hiervoor bestemde link. Nog nooit problemen gehad en ook geen spam. Ik gebruik wel gmail.

M.v.g. Sepke

Ik heb dit dus ook niet. Als ik me afmeld dan ontvang ik ook geen troep meer.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2012 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

simon55 schreef op vrijdag 16 mrt 2012, 13:50: Hallo sanne1958 ik zou zeggen schaf eens n goede pc beveiliging aan b v Norton internet security.

Fantastische tip! Norton is inderdaad heel veilig aangezien je meestal na een installatie het internet niet meer opkomt..

ve
door verwijderd - Mar 17, 2012 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op zaterdag 17 mrt 2012, 21:22:
Fantastische tip! Norton is inderdaad heel veilig aangezien je meestal na een installatie het internet niet meer opkomt..

En dat voor € 59,95. Koopje toch!!!

Sorry, maar je moet wel een zeer onwetende sukkel zijn wil je van dit soort programma's gebruik maken. Met name die alles in 1 security pakketten zijn een drama en zeker die van Norton. Je kan die troep niet eens op een normale manier verwijdere. Installeer het en heel je systeem raakt geinfecteerd.

Je laat een pakket je systeem overnemen en je hebt geen flauw idee wat het doet. Zeker niet als je zelf niet in staat bent je regels te bepalen. Je systeem wordt er alleen maar een stuk trager van en het enige wat het bied is een vals gevoel van veiligheid.

Als het om computerbeveiliging gaat geldt vooral het KISS principe en opletten wat je doet.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2012 om 07:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou winterman je moet dan wel n sukkel zijn ik gebruik al jaren Norton nog nooit een probleem ondervonden.,...............als je dan t internet niet meer opkomt zul je wel de grafische kaart uitgezet hebben

ve
door verwijderd - Mar 18, 2012 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Gebruik Norton internet secutie met licencie voor 5 computers ad € 119,- dit omdat ik een thuisnetwerk heb met 3 desktop- en 2 laptop aansluitingen, netwerkprinter(dit is handig zo kan iedereen via het netwerk printen en een server waar iedereen in huis kan inloggen en zijn gegevens opslaan server staat geconfigeerd in raid 1.

Dit werkt perfect, NIS is op vele manieren in te stellen, ook heb ik nog nooit last gehad dat ik niet op internet kon.

Om spam te voorkomen gebruik ik spamfighter free edition.

Groetjes maanaap.