ti
door tina2103 Feb 15, 2004 om 01:57
Computers & telefonie

Afwijzing mobiel abonnement en geen reactie

Ruim twee weken geleden probeerde ik een abonnement af te sluiten bij T-mobile. Tot mijn grote verbazing werd ik afgewezen. De reden werd er niet bij gegeven, daar moest ik schriftelijk om vragen. Ik heb gelijk een brief gestuurd, maar tot op heden nog geen reactie gehad.

Ik vind het ten eerste bijzonder vreemd dat ik afgewezen word, aangezien ik nog nooit een abonnement heb gehad (en dus geen achterstallige betaling), nog nooit schulden heb gehad en zelfs nog nooit rood heb gestaan op de bank. Daar komt nog bij dat mijn moeder - die dus op hetzelfde adres woont - al bijna 5 jaar een abonnement bij T-mobile heeft en elke maand netjes heeft betaald. Dat je schriftelijk om de reden van afwijzing moet vragen is al belachelijk op zich, maar dat je dan na ruim twee weken nog geen antwoord hebt ontvangen is wel een erg kwalijke zaak.

Wie heeft hier ook ervaring mee en kan iemand mij meer vertellen over de redenen van afwijzing?

2503 3 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:39
504 Antwoorden / 8 Vragen

De reden dat ze u afwijzen kan volgens hun algemene voorwaarden alleen zijn dat u onder een risico groep valt of dat u in het verleden niet altijd netjes uw betalingen heeft voldaan.
Als u voor uzelf uw redenen van afwijzing wilt weten, doet t-mobile dit alleen op uw verzoek.
Ik zou dit doen alleen al om te weten wat zij denken te weten wat u niet weet.
Maar tevens zou ik mezelf afvragen of ik nog wel een abbonement bij zo'n provider wil?
Keuze genoeg tegenwoordig...
groet: Gery

jo
door joris3_1 - Apr 16, 2004 om 12:39
3 Antwoorden / 3 Vragen

De reden van afwijzing (be)hoeft niet in het verleden te liggen. Sommige banken, postorderbedrijven en aanbieders van mobiele diensten hanteren de postcodetabellen van KPN. Een bepaalde buurt die slecht bekend staat krijgt bijvoorbeeld geen mailing van bepaalde banken of scoren lager indien je in een minder gunstig bekend gebied woont!
Denk persoonlijk dat dat het geval is.

markie024
door markie024 - Apr 16, 2004 om 12:39
25 Antwoorden / 0 Vragen

Het komt regelmatig voor dat je onterecht word afgewezen. Alle netwerken checken jou op basis van postcode enz. bij 1 bedrijf. Ik zie vaak dat klanten een brief sturen waarom ze worden afgewezen, en die komen dan vaak terug met een brief van bv t-mobile, dat er een systeem fout is bij het bedrijf waar zij de gegevens vandaan halen. Dus mijn advies is, wacht even rustig af. En reageer meteen wanneer je een reactie van hun ontvangt, als die gegvens onjuist zijn. Succes.