fr
door freek2 Nov 8, 2013 om 10:55
Computers & telefonie

Alle printerlampen knipperen

beste mensen,

bij mijn gouwe ouwe printer de epson stylus color 800 gaan alle 4 lampen knipperen en dat is het.
wie weet een oplossing zodat hij het weer gaat doen?

alvast bedankt, Freek2

5741 19 Rapporteer

xi
door xilefsim - Nov 8, 2013 om 10:58
111 Antwoorden / 1 Vragen

Wat knippert er? De patronen zoals bij een Canon als de inkt op is of ledjes aan de buitenkant van de printer?

gsm
door gsm - Nov 8, 2013 om 11:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zet de printer uit en maak alle kabels los, dus ook de stroom eraf.

Houd de inkt- en papier knoppen ingedrukt en sluit hierbij vervolgens de stroom weer aan en zet de printer aan.
Laat de inkt- en papier knoppen pas weer los, nadat het papier lichtje gaat knipperen!
Druk nu de inkt knop gedurende zo'n 10 seconden in en laat die dan weer los.

Hopelijk is de printer hierna weer in orde.

gsm
door gsm - Nov 8, 2013 om 11:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als alle lichten knipperen is dat een teken dat de printer gereinigd zou moeten worden en voorzien worden van nieuwe onderdelen die de verspilde en overtollige inkt moeten opvangen.

Het kan nuttig zijn om,als dat mogelijk is, het inktopvangbakje in de printer zo goed mogelijk vrij te maken van opgedroogde inktresten.

fr
door freek2 - Nov 8, 2013 om 11:26
11 Antwoorden / 6 Vragen

bedankt voor je reactie xilefsim

de buitenkant knippert

fr
door freek2 - Nov 8, 2013 om 11:51
11 Antwoorden / 6 Vragen

bedankt voor je reactie gsm

ik ga het proberen

fr
door freek2 - Nov 8, 2013 om 12:23
11 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=xilefsim schreef op vrijdag 8 nov 2013, 10:58]Wat knippert er? De patronen zoals bij een Canon als de inkt op is of ledjes aan de buitenkant van de printer?

bedankt voor je reactie xilefsim

de buitenkant knippert

fr
door freek2 - Nov 8, 2013 om 12:23
11 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=gsm schreef op vrijdag 8 nov 2013, 11:14]Zet de printer uit en maak alle kabels los, dus ook de stroom eraf.

Houd de inkt- en papier knoppen ingedrukt en sluit hierbij vervolgens de stroom weer aan en zet de printer aan.
Laat de inkt- en papier knoppen pas weer los, nadat het papier lichtje gaat knipperen!
Druk nu de inkt knop gedurende zo'n 10 seconden in en laat die dan weer los.

Hopelijk is de printer hierna weer in orde.

bedankt voor je reactie gsm

ik ga het proberen

fr
door freek2 - Nov 8, 2013 om 12:24
11 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=gsm schreef op vrijdag 8 nov 2013, 11:18]Als alle lichten knipperen is dat een teken dat de printer gereinigd zou moeten worden en voorzien worden van nieuwe onderdelen die de verspilde en overtollige inkt moeten opvangen.

Het kan nuttig zijn om,als dat mogelijk is, het inktopvangbakje in de printer zo goed mogelijk vrij te maken van opgedroogde inktresten.

bedankt voor je reactie gsm

ik ga het proberen

fr
door freek2 - Nov 8, 2013 om 12:49
11 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=gsm schreef op vrijdag 8 nov 2013, 11:14]Zet de printer uit en maak alle kabels los, dus ook de stroom eraf.

Houd de inkt- en papier knoppen ingedrukt en sluit hierbij vervolgens de stroom weer aan en zet de printer aan.
Laat de inkt- en papier knoppen pas weer los, nadat het papier lichtje gaat knipperen!
Druk nu de inkt knop gedurende zo'n 10 seconden in en laat die dan weer los.

Hopelijk is de printer hierna weer in orde.

hallo gsm
Houd de inkt- en papier knoppen ingedrukt en sluit hierbij vervolgens de stroom weer aan en zet de printer aan.
Laat de inkt- en papier knoppen pas weer los, nadat het papier lichtje gaat knipperen! BLIJFT BRANDEN,
WERKT NOG NIET

fr
door freek2 - Nov 8, 2013 om 12:51
11 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=gsm schreef op vrijdag 8 nov 2013, 11:18]Als alle lichten knipperen is dat een teken dat de printer gereinigd zou moeten worden en voorzien worden van nieuwe onderdelen die de verspilde en overtollige inkt moeten opvangen.

Het kan nuttig zijn om,als dat mogelijk is, het inktopvangbakje in de printer zo goed mogelijk vrij te maken van opgedroogde inktresten.

hallo gsm

ik heb de inktopvangbakje, ieder met 2 sponsjes schoongemaakt of zijn er nog andere bakjes.

edrick3
door edrick3 - Nov 8, 2013 om 13:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo freek2,

EPSON Stylus Color 800, 850

* Pressing and holding LOAD, CLEANING Color and CLEANING Black buttons
* press POWER button and hold it until You will see blinking INK OUT and PAPER OUT leds.
* Release all buttons.
* In 2-3 seconds time press and release CLEANING Color button, You will see leds blinking.

Google vertaling:
Ingedrukt te houden LOAD, REINIGING Kleur en reinigen van zwarte knoppen
op POWER-toets ingedrukt totdat u knipperen INK OUT en PAPER OUT leds zien.
Laat alle knoppen los.
2-3 seconden tijd indrukken en loslaten CLEANING Kleur knop, zal je leds knipperen zien.

Suc6

fr
door freek2 - Nov 8, 2013 om 15:31
11 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 8 nov 2013, 13:21]Hallo freek2,

EPSON Stylus Color 800, 850

* Pressing and holding LOAD, CLEANING Color and CLEANING Black buttons
* press POWER button and hold it until You will see blinking INK OUT and PAPER OUT leds.
* Release all buttons.
* In 2-3 seconds time press and release CLEANING Color button, You will see leds blinking.

Google vertaling:
Ingedrukt te houden LOAD, REINIGING Kleur en reinigen van zwarte knoppen
op POWER-toets ingedrukt totdat u knipperen INK OUT en PAPER OUT leds zien.
Laat alle knoppen los.
2-3 seconden tijd indrukken en loslaten CLEANING Kleur knop, zal je leds knipperen zien.

Suc6

bedankt voor je reactie edrick3

ik heb een ouwtje, patronen zonder lampjes en zonder ink out en paper out

gsm
door gsm - Nov 8, 2013 om 15:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hier (klik) nog wat mogelijkheden om de inkt-teller te resetten.
Er bestaan ook tooltjes (programma's) die de printer kunnen resetten.

De fout kan echter ook ontstaan door een achtergebleven snipper papier of ander voorwerp in de printer.

edrick3
door edrick3 - Nov 8, 2013 om 15:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@freek2,

Wat voor lampjes knipperen er dan???

Het gaat toch echt over de Epson Stylus Color 800 zoals jij aangeeft!!

fr
door freek2 - Nov 8, 2013 om 17:58
11 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 8 nov 2013, 15:47]@freek2,

Wat voor lampjes knipperen er dan???

Het gaat toch echt over de Epson Stylus Color 800 zoals jij aangeeft!!

edrick3 , type klopt ongeveer 15 jaar oud

van boven naar beneden:

rood - papier
rood - inkt zwart
rood - inkt kleur ( 3 kleuren )
groen - aan/uit knop

edrick3
door edrick3 - Nov 8, 2013 om 18:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@freek2,

rood - papier = paper out
rood - inkt zwart = ink out
rood - inkt kleur ( 3 kleuren ) = ink out
groen - aan/uit knop

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 8, 2013 om 19:32
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je hem langere tijd niet gebruikt?

Ik vermoed verstopte print koppen en dan is cartridge verwijderen en daar
schoonmaak middel in druppelen of cartridge met reiniger te plaatsen...

kan even duren voor dat alle oude vuil is opgelost en meestal is het nieuwe printer kopen helaas.
Na langer dan 2 maanden niet gebruiken of enkele dagen zonder cartridge kan deze opdrogen.
Vooral mensen die met lege cartridge deze elders laten vullen en de printer leeg laten staan kan de rest inkt indrogen en zo de kop vernietigen....

pe
door peterpeter54 - Dec 4, 2013 om 02:52
3 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien teveel: Huismerk cartridges gebruikt
is wel het goedkoopste btw maar ik zou het persoonlijk niet doen. De inkt is wat ik denk niet hetzelfde.

de eelco
door de eelco - Dec 4, 2013 om 07:29
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=peterpeter54 schreef op woensdag 4 dec 2013, 02:52]Misschien teveel: Huismerk cartridges gebruikt
is wel het goedkoopste btw maar ik zou het persoonlijk niet doen. De inkt is wat ik denk niet hetzelfde.

aandelen gekocht in ""huismerk cartridges"" ?????...

3 oude vragen op gezocht om 3 keer het zelfde te zeggen.....