Me
door Merel___ Apr 8, 2019 om 01:39
Computers & telefonie

Amac verzekering

2 jaar geleden heb ik via Amac een verzekering afgesloten voor mijn Macbook. Gisteren is er water over mijn laptop heen gekomen waardoor hij het niet meer doet. Ik heb Amac gebeld en zij vertelden mij dat de verzekering nooit heeft gelopen. Nu blijkt dat ondanks dat ik aan Amac administratiekosten heb betaald (omdat de verzekering via hen geregeld zou worden) ik geen geld terug krijg omdat Amac deze verzekering nooit heeft afgesloten voor mij. Tevens heb ik wel een mail terug kunnen vinden waar Amac de verzekering heeft bevestigd. Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen en weet welke rechten ik wel of niet meer heb.

4921 9 Rapporteer

mo
door moetdat - Apr 8, 2019 om 07:57
105 Antwoorden / 19 Vragen

Verzekeringspremie betaald?

marita5
door marita5 - Apr 8, 2019 om 08:17
11523 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Merel ,

Hoe sluit ik een verzekering af?

De verzekeringen van Amac sluit je af in één van onze 47 Stores. Dit kan je doen bij een directe aankoop in een Amac Store, maar ook door bij een webshop bestelling te kiezen voor "Afhalen in winkel" en bij het afhalen alsnog te kiezen voor een verzekering bij je Apple product.

Hoe weet ik welk bedrag per maand ik moet betalen?
Het bedrag per maand is afhankelijk van de verkoopwaarde van je product. De verkoper in de winkel heeft een overzicht van de maandbedragen. Uiteraard vind je het maandbedrag ook op je certificaat, dat je ontvangt wanneer je een iCare afsluit.

Lees ook deze informatie , klik op de rode regel .

https://www.amac.nl/service-diensten/macbook-waterschade

ne
door neodutchio - Apr 8, 2019 om 08:31
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft u geen inboedel/reis/levens/ziektekostenverzekering? Bij een verzekering moet je premie betalen, niet enkel administratiekosten. Als u dus niet maandelijks betaald heeft, dan heeft u dus geen verzekering gehad. Of dacht u dat de verzekering gratis was?

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 8, 2019 om 09:48
16876 Antwoorden / 202 Vragen

?? AMAC bevestigd de verzekering en lijkt dus in gebreke te zijn m.b.t. de verdere afwikkeling en mogelijk is de premie voldaan bij aankoop hetgeen gebruikelijk is bij aankoop van pC'en laptops. Maar of dat ook zo is kan Ts al of niet bevestigen.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 8, 2019 om 10:19
7200 Antwoorden / 3 Vragen

@heremietkreeft,
Het betreft geen garantie maar verzekering.
Garantie is  2 jaar.

ne
door neodutchio Apr 8, 2019 om 11:59
5158 Antwoorden / 12 Vragen

@Heremietkreeft, hoeveel topics van telefoonverzekeringen zijn al voorbij gekomen? Premie betaal je maandelijks tot opzegging.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 8, 2019 om 08:33
7200 Antwoorden / 3 Vragen

Neemt u eens contact met amac op en leg de situatie uit want die bevestigingsmail is toch wel belangrijk.
https://www.amac.nl/contacts

panter22
door panter22 - Apr 8, 2019 om 09:10
6599 Antwoorden / Vragen

Wat vreemd, een mail gekregen dat de verzekering is bevestigd. Maar toen verder? Je hebt nooit in de voorwaarden gekeken?
Je hebt ook nooit de verzekering betaald?
Of is de aanschaf via een opleiding gegaan?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 8, 2019 om 09:28
16876 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft een e-mail bericht waarin AMAC uw verzekering bevestigd. Dan lijkt het mij zinvol dat u dit als bewijs voegt bij de klacht die u kunt indienen bij www.kifid.nl  , de ombudsman (om te beginnen) van het Klachtinstituut Financiële Instellingen. Men zal dan wel vragen om een schriftelijke negatieve reactie van AMAC. Gelet op de bevestiging ligt de fout m.i. duidelijk bij AMAC.

Bij dit soort verzekeringen is het aannemelijk dat de poremie ook tegelijk bij de aankoop wordt voldaan. Als dat bij u ook het geval is, dan heeft u nog meer bewijs.

costnix
door costnix Apr 8, 2019 om 09:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat kifif.nl moet kifid.nl zijn. Om precies te zijn:
https://www.kifid.nl/klacht-indienen/

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 8, 2019 om 09:45
16876 Antwoorden / 202 Vragen

@COSTNIX, scherp gezien. Is gecorrigeerd. Dank.

ne
door neodutchio Apr 8, 2019 om 12:03
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Sinds wanneer betaal je voor een verzekering vooraf een vast bedrag?
Even een ander invalshoek: de verzekering wordt aangevraagd, Anac bevestigd dit en vraagt om de premiebetaling. Nergens lees ik dat TS, naast de administratiekosten, iets betaald heeft. Als de premie niet betaald is zal de verzekering dus niet ingegaan zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 8, 2019 om 13:53
16876 Antwoorden / 202 Vragen

@NEODUTCHIO, dat gebeurt vaak bij o.a. een grote detailzaak en een groothandel van hetzelfde concern ('Ik ben toch niet gek') waarbij je dan de premie in één keer betaalt bij aankoop, afsluiuten verzekering. Maar ik zie inmiddels dat dat bij Amac niet zo is. Hoe weet ik welk bedrag per maand ik moet betalen?
Het bedrag per maand is afhankelijk van de verkoopwaarde van je product. De verkoper in de winkel heeft een overzicht van de maandbedragen. Uiteraard vind je het maandbedrag ook op je certificaat, dat je ontvangt wanneer je een iCare afsluit.

ne
door neodutchio Apr 8, 2019 om 13:59
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Een verzekering sluit je in dit geval af op een product. Je weet nooit wat de levensduur is, je kan dus niet van te voren een termijn in gedachte nemen en dat in 1 keer afkopen. Daarbij spreekt TS niet over een betaling die gedaan is.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 8, 2019 om 15:25
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Ik sloot o.a. zo'n verzekering af voor een spiegelreflexcamera maar wel op basis van twee jaren.

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2019 om 09:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt een mail waarin iets wordt bevestigd, maar u hebt geen polis en u hebt nooit premie betaald?

panter22
door panter22 - Apr 8, 2019 om 10:01
6599 Antwoorden / Vragen

Had je de Macbook op afbetaling en dacht je dat de verzekering er bij in zat?

Yuneec
door Yuneec - Apr 9, 2019 om 12:27
13 Antwoorden / Vragen

Als Amac de verzekering aan u bevestigd heeft maar de verzekering niet heeft afgesloten, dan zijn zij nalatig geweest en daardoor aansprakelijk.
De vraag is of u misschien nog iets had moeten doen om de verzekering te bevestigen.
Bij een MacBook wordt meestal AppleCare aangeboden, dat is 1x een bedrag betalen voor een x-aantal maanden of jaren.

Heeft u een AppleCare nummer gekregen?