kl
door kleineteun Jan 28, 2005 om 23:51
Computers & telefonie

Andere provider

Ik heb nu een abonnement bij tiscali via netwerk kpn.Tiscali houdt echter nieuwsbrieven,mailings etc tegen van Moerstaal.nl. Waarom dat weet ik niet,Tiscali wil dat niet veranderen.

Hoe kan ik zo snel mogelijk een andere provider kiezen,welke is de beste?Moet ik dan weer een nieuw moden kopen?Tiscali is k*t

546 5 Rapporteer

bj
door bjck - Jan 29, 2005 om 01:14
82 Antwoorden / 0 Vragen

Veel vragen die je het beste allemaal bij een nieuwe ISP naar keuze kan
neerleggen. Voor je keuze voor een ISP als je al een DSL verbinding
hebt zijn de overstap mogelijkheden.

Zo kan je een andere ISP kiezen die via hetzelfde DSL netwerk als je
huidige aansluiting verbindingen levert zodat de overstap heel
gemakkelijk en zonder veel offline-tijd kan geschieden vaak.

Ook kan je natuurlijk opzeggen en elders aanvragen. Het is dan even
wachten tot het DSL signaal van je telefoonlijn is gehaad voordat je
ergens een nieuwe aanvraag kan indienen.

Maar dit allemaal voor een spamfilter wat blijkbaar iets te goed
functioneerd. Of misschien ligt de fout wel bij de verzender omdat die
zich niet aan de regels/standaarden houdt waar andere (nog) niet zo
over vallen en de mail wel accepteren.

Ongewenste email en gewenste email is een hele dunne (moeilijk
implementeerbare) grens. Deze mail krijg je ongevraagd dus niet
(geblokkeerd ga ik even vanuit) maar om naast deze 10 andere mail per
dag ongewenst te ontvangen is ook niet fijn.

Je kan ook de nieuwsbrief op een ander mail adres (desnoods gratis via
hotmail of gmail) laten lopen. Of je kijkt eens in de week of per dag
even op de site zelf zou ook een gemakkelijke oplossing zijn.

kl
door kleineteun - Jan 29, 2005 om 17:30
4 Antwoorden / 4 Vragen

Ik wens de e-mails,nieuwsbrieven etc van Moerstaal wel te ontvangen.Bevat geen hinderlijke spam,zeer zeker geen porno maar wel leuke adressen,tips en ander leuk/raar nieuws.

Ik kan zelf wel bepalen wat ik wil binnenkrijgen op de pc.

Als tiscali vindt dat Moerstaal op de "blacklist"  moet staan m.a.w.:wordt geblokkeerd dan andere provider.

Voor  nieuwsgierigen:ronald@moerstaal.nl

ta
door tabata - Jan 30, 2005 om 16:54
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo kleineteun,

Ik heb sinds maart 2004 Demon Internet als provider en ben daar zeer tevreden mee. Ze zijn in modem aanschaf niet goedkoop, maar het is een hele goeie modem. Hun service nummer is een gratis nummer. En toen ik 3 weken zonder internet kwam te zitten door hun fout kreeg ik elke dag vergoed. Dat was zo'n 13 euro.

Je moet alleen niet gaan verhuizen heb ik gehoord want dan kun je de verbinding misschien niet 'meenemen'. Maar dat heb ik zelf niet ervaren.

Succes!

aenigma
door aenigma - Feb 2, 2005 om 01:18
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Op zich kunt u dit vrij gemakkelijk omzeilen door een 'web-based' email
account te nemen en de emails van moerstaal.nl daar te laten bezorgen.
Het bespaart u de rompslomp van het veranderen van ISP en daarnaast
staat Tiscali toch bekent als een goede provider.

Een Web-based emailaccount slaat uw berichten online op en u kunt deze
dan lezen via uw browser. Daarnaast is het vaak ook mogelijk om uw
emailprogramma te gebruiken om deze email te lezen, daar tiscali de
berichten waarschijnlijk filtert als zij binnenkomen op haar
email-server. Op deze manier ontwijkt u dus deze filtering.

Ondanks dat hotmail de meestgebruikte web-based email is, zou ik u

hotpop willen aanraden: www.hotpop.com . In tegenstelling tot hotmail kunt u hotpop wel via uw emailprogramma bekijken.

U kunt op deze site ook lezen hoe u uw emailprogramma moet instellen.

Succes.

kl
door kleineteun - Feb 3, 2005 om 16:50
4 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor reactie.Neem dus zo snel mogelijk andere provider.

Blijft mijn vraag:Waarom bepaalt Tiscali wat ikl wil ontvangen.Die eikels gemaild,gebeld:"Al onze ..in gesprek"nooit antwoord