zoom1
door zoom1 Oct 19, 2021 om 16:59
Computers & telefonie

Android 11 geen wachtwoord meer bij opnieuw opstarten

Ik heb een nieuwe telefoon gekocht, de Samsung Galaxy 52s 5G.
Als ik deze 's morgens aanzet, gaat de telefoon, net zoals de oude, opstarten.
Na ca 30 sec moet ik eerst de pin code voor de simkaart ingeven, dan mijn vingerafdruk laten lezen om toegang te krijgen, maar dan moet het Android wachtwoord ingeven. Als ik dat heb gedaan, gaat Android 11 opstarten, dat duurt ook weer even.
Kan ik die laatste stap, dat wachtwoord niet overslaan? Weet iemand hoe dat moet? Ik heb al gegoogled, zowel in het Nederlands, als in het Engels, maar het niets gevonden... :-(

4337 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2021 om 17:13
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Als al langdurig gebruiker van Samsung telefoons herken ik uw probleem niet. Het kan te maken hebben met toch een instelling die nier geheel correct is omdat normaliter het ingeven van een android wachtwoord niet nodig zou moeten zijn. Zelfs het vingerafdrul lezen zou dan niet meer nodig moeten zijn indie u de pin heeft ingegeven.

Mijn tip: stel uw  vraag aan de Samsung Community.https://www.galaxyclub.nl/forums/  en mogelijk heeft u ook hier iets aan: https://www.samsung.com/nl/support/model/SM-A528BZKDEUB/

sira
door sira - Oct 19, 2021 om 17:37
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Bel het service center van Samsung in Amsterdam, heb ik enige tijd geleden ook gedaan toen ik een technische vraag had. Ze zijn te bereiken op 088-9090100. Niet geschoten is altijd mis.

panter22
door panter22 - Oct 19, 2021 om 19:10
6599 Antwoorden / Vragen

Zet de telefoon  's nachts niet uit. Dan heb dat gedoe niet.
Af en toe is de vingerafdruk niet voldoende en moet je om veiligheidsredenen je wachtwoord weet intoetsen.
Sla die vingerafdruk eens over en vil direct je wachtwoord in.. Dan moet hij het wel doen,

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 19, 2021 om 20:16
2055 Antwoorden / Vragen

Je telefoon 's nachts uitzetten is heel raar, en het gevolg is dat u dus 's ochtends de complete "koude start" van Fred van der Vlugt uit moet voeren. Zet telefoon eventueel 's nachts in vliegtuigstand, dat gebruikt hij nauwelijks stroom, en/of hang hem aan de lader. Hij kan automatisch ook nog op stille stand en dan heeft u er 's nachts geen kind meer aan en is hij binnen drie seconden klaar voor gebruik.

panter22
door panter22 - Oct 20, 2021 om 08:48
6599 Antwoorden / Vragen

Het android wachtwoord(beveiliging kun je uitzetten).

Schermvergrendeling uitzetten op Samsung?
  1. Ga naar de Instellingen van je smartphone.
  2. Zoek naar Vergrendelscherm tik hierop.
  3. Kies nu Type schermvergrendeling.
  4. Voer nu je huidige pincode in of gebruik je vingerafdrukken of teken het patroon op het scherm.
  5. In het nieuwe venster tik op Geen.

zoom1
door zoom1 Oct 20, 2021 om 12:09
40 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb dit geprobeerd maar werkt niet. Hij blijft vragen om het "wachtwoord na opnieuw opstarten".

panter22
door panter22 Oct 20, 2021 om 15:06
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb het geprobeerd op mijn eigen telefoon
Nog even opnieuw:
Klik op het tandrad :instellingen.
Dan krijg je een scherm:zoeken in de instellingen.
Dan klikken op het groene slotje met beveiliging
Het volgende schem: beveiliging. Klik dan op schermbeveiliging (tandrad met daaronder pincode)
Dan krijg je :geef je pincode opnieuw op.
Toets daar je pincode in( die van android beveiliging)
Dan druk  je op : geen
Dan krijg je een vierkant scherm met apparaatbeveiliging verwijderen?
Dan is het de vraag of je dit wel wilt.
Ik heb zelf de beveiliging met een code en hou het zo. Dus verder klik ik niet.

1paul
door 1paul - Oct 20, 2021 om 08:52
3147 Antwoorden / 0 Vragen

bij instellingen kun je dit veranderen.... dan is de vingerafdruk voldoende.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 20, 2021 om 09:01
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je alle beveiligingen ingesteld hebt  is dit elke dag zo.

Een niet Samsung  kan ik kiezen tussen Vinger,  Code of  wachtwoord.

Bij alle 3 zou ik gek worden, liefste helemaal zonder  iets...

Vergeet nooit dat bij  ziekte of overlijden mijn erfgenamen  graag mijn toestel willen bekijken of ik nog afspraken heb lopen of zo.

En de verkoper,  in de winkel weten ze vaak sneller te helpen, die willen ook over een paar jaar weer een nieuwe verkopen aan een vaste klant...  wel in de rustige ochtend komen,  want  later is het vaak erg druk en geen tijd.

gerbera
door gerbera Oct 20, 2021 om 14:42
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Vergeet nooit dat bij  ziekte of overlijden mijn erfgenamen  graag mijn toestel willen bekijken of ik nog afspraken heb lopen of zo.

Lijkt mij bij overlijden moeilijk die na te komen;-))

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Oct 20, 2021 om 17:57
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je bedrijf van  je zoon helpt wil die wel alle door mijn binnengehaalde orders afhandelen.

Ook bij ziekte of zo,  vroeger had je een Agenda, nu een Smartphone!
En als je niet bij de Bitcoins kan  is dat erg jammer!

gerbera
door gerbera - Oct 20, 2021 om 14:50
7364 Antwoorden / 14 Vragen

mogelijk staat hier een oplossing, en toch ook gevonden met Google.

ma
door malty - Oct 20, 2021 om 14:50
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Vingerafdruk misschien opnieuw instellen.
Lijkt me dat telkens de simkaart code ingegeven ook niet zou moeten.

Gr
door Grunn1 - Oct 20, 2021 om 16:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ga naar instellingen
selecteer Biometrie en beveiliging
scrol naar onderen en daar zie je staan "zoekt u iets anders" in het blauw staat "Type schermbeveiliging " klik daarop
geef je pincode of wachtwoord in
nu kan je selecteren wat en hoe je schermbeveiliging moet zijn.